Huisstijl en logo Fietsersbond Martijn van Es, 22 juni 2013
Achtergrond vernieuwing Waarom nu? SEPA, HNW (telefonie, huisvesting etc.) Koers: moderne uitstraling en vergroten naamsbekendheid Meer visuele herkenbaarheid bij projecten/activiteiten Fietsersbond Huidige huisstijl vaak lastig in te passen Gemaakt voor print Partners Iconen op social media
Logogebruik nu
Kaders Binnen bestaand communicatiebudget, dus beperkte financiën Stap voor stap: project voor project Fietsstad Fietsersbond Routeplanner Fietsersbond Meldpunt Enz. Toepasbaarheid door afdelingen verbeteren Oude en nieuwe huisstijl samen te gebruiken
Proces (Soms veel!) kostenbesparing bij vernieuwen drukwerk Lagere voorraden, meer printing-on-demand en bestellen wanneer nodig Organische ontwikkeling van beeldtaal Fietsersbond ook voor de toekomst.
Fietsstad (1)
Fietsrouteplanner (2)
Ledenwerving (3)
Meldpunt (4)
Logo Fietsersbond
Afdeling Haagse Regio
Hoe nu verder? In juli een nieuwe huisstijlgids + inventarisatie voor afdelingen Nieuwe materialen (verlichtingscampagne!) krijgen vanaf nu het nieuwe logo Materialen eerst opmaken, bij herziening nieuw ontwerp Website en eerste VVF met nieuwe logo: Oktober 2013 (38/4)