Begeleiden les 2.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Projectmanagement 5e druk ISBN
Advertisements

Identiteit is geen kwestie van kiezen, maar van delen. SOPOW, 31 oktober 2012 Vereniging Openbaar Onderwijs.
Doelstellingen formuleren
Les 7: het voorbereiden van een les
TRAINING GEVEN ALGEMEEN Tafeltennistrainer 2
Werkplanning Leidinggeven Blz. 187.
Functieprofiel en beoordeling
Doelstellingen formuleren
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
Opzet, planning en uitvoering van projecten
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
Presentatie SWPBS-team Donderdag 17 maart 2011 Manfred- Reinald – Marian – Ed – Geerte – Magda - Marjan.
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
2rootje ‘Dat is uit de kunst’
Stage jaar Rianne Elderhuis.
Visie & Strategie.
Visie & Strategie.
Leerdoelen SMART maken
Plannen Doelen.
Wat doet een magneet?.
Animal events Locatiedirecteur Introductie dia – nog niets uitleggen.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Docentinstructie: Het is aan te bevelen de eerste dia’s klassikaal te tonen en met uitleg te bespreken. Als na zes dia’s een korte demo van Celsius/Fahrenheit.
Module Waarnemen, observeren en rapporteren les 6. week 7
Communicatie 2 – kw 2 Les 3. Wat gaan we doen? Herhaling vorige week Feiteninterview Stagegesprekken Opdracht voor volgende week.
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
WERKEN MET GROEPEN JONGE KINDEREN Bijeenkomst 4. VORIGE BIJEENKOMST: * Bespreken uitkomsten van de praktijkopdrachten in groepen van drie/ vier personen.
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Les 6  vragen naar aanleiding van de vorige les  van diagnose naar doelen en een plan  werken aan eindopdracht.
Plannen, uitvoeren en evalueren
7 december  Instructie volgens ‘bekende stappen’ ◦ Wat doet de docent als lln samen aan het leren zijn? ◦ Aan welke sociale vaardigheden aandacht.
Evaluatie Cursus.
Bijeenkomst 3.  Welkom en vragen  Terugblik thema  Doelen  Verwerken van het huiswerk  Leerdoelen formuleren  Taxonomie van Bloom  Huiswerk.
Leespubliek. Spoorboekje Even opfrissen Oefening leespubliek Bespreken oefening Wat gaan we leren?: Je kunt vertellen wat een leespubliek is en naar welke.
VAD BIJEENKOMST 1.3. Inhoud bijeenkomst Welkom, mededelingen, stage ervaringen 2. Presentatie / bespreken van de voorbereidingsopdrachten 3.Leerdoelen/lesdoelen.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Wat gaan we doen in 2012? We zoeken nieuwe oplossingen. En we vertellen er over.
Doelen en plan van aanpak. Onderverdeling doelen Algemeen doel “Op 15 juli 2016 zit ik in een hotel op Ibiza” Subdoel(en)
ZGK les 4 Coördineren en afstemmen van de zorg in de branches.
Studieloopbaanbegeleiding
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
Weet u het nog? Stevig voorbereid de klas in en dan… Leerlingen doen niet wat ik wil … Leerlingen snappen er niets van … Leerlingen reageren heel.
Plan van Aanpak Werken in stappen.
Observeren en rapporteren
SMART.
Instructie geven en uitvoeren
Spreekbeurt in groep 4 en 5
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Studiedag 11 april 2017 Groene Welle Zwolle
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Begeleiden les 2.
Plannen en optimaliseren
EEN PLAATJE VAN Het wat, hoe en waarom van je les als startpunt voor het onderzoeken van je eigen lespraktijk 31 jan ROSA Conferentie Hanna Westbroek.
Spreekbeurt in groep 4 en 5
Opdracht Opkikker Boek Methodisch Begeleiden Thema 1 Planmatig werken
Projectplan schrijven & Financiën zoeken
3x3 evaluatie Effectief evalueren.
SMART.
Doelen en plan van aanpak
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
Gedragsproblemen en stoornissen
Begeleiden Les 3.
Begeleiden les 1.
Methodisch handelen Week 5 les 4. Methodisch handelen Week 5 les 4.
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
gesprekstechnieken Les 2
ADL Les 1.
Methodisch handelen Week 2. Methodisch handelen Week 2.
SMART – leerdoelen opstellen
ADL Les 1.
Transcript van de presentatie:

Begeleiden les 2

Terugkoppeling vorige week Wat weten we nog?

Wat is smart? Waarom SMART?

Specifiek Duidelijk en concreet Waarneembare actie Gedrag / getal / percentage is beschreven. Een specifiek doel geeft antwoord op de zes W vragen: Wie / Wat / Welke / Waar / Wanneer / Waarom.

Meetbaar Wat is er als het doel behaald is?

Acceptabel Komt het overeen met de instelling? Is er draagvlak voor (willen mensen het uitvoeren)

Realistisch Is het doel haalbaar?

Tijdsgebonden Wanneer is het doel bereikt? https://www.youtube.com/watch?v=d- EVjx9aOKM

Klassikale oefening Zijn de doelen op de volgende pagina`s goed of fout?

Doel 1 In juli 2020 wil ik mijn diploma SAW-MZ hebben behaald aan het Noorderpoort.

Doel 2 Een gezellige avond hebben met de groep.

Doel 3 Piet gaat 3 keer in de week naar de supermarkt lopen.

Doel 4 Ik wil graag plezier hebben in mijn werk.

Doel 5 Het doel is de groep actief te laten bewegen op bewegingsactiviteit.

Doel 6 Binnen 4 weken wil ik een stage hebben.

Opdracht 2 Lees de kritische beroepssituatie op bladzijde 21/22. Maak individueel 1 SMART doel bij deze casus Klassikale bespreking/check

Doelen en plan van aanpak Onderverdeling van doelen: Algemene doelen Subdoelen

Plan van aanpak 5 W’s: Wie Wat Waar Wanneer Waarmee Is het een goede activiteit om het doel te halen?

Soorten plannen Werkplan douchen met mevr. Klijnstra Werkzaamheden Wat nodig? Hulpmiddelen Leg spullen klaar Handdoeken Doe je schort aan Schort, washand Help cliënt met uitkleden Zeep Zet douche aan, let op temperatuur Kleding cliënt Help cliënt in douchestoel Was het haar Zeep het bovenlichaam in Werkplan douchen met mevr. Klijnstra

Soorten plannen Draaiboek Tijd Activiteit Locatie Wie Wat nodig 16.00 Ontvangst jeugdkoor Wijkcentrum Marja 16.00 – 16.30 Jeugdkoor zingt in Kleine zaal Koffie/thee 16.45 Aankondiging Buiten Lara Microfoon 17.00 Einde optreden 17.05 Dankwoord Bloemen

Soorten plannen Begeleidingsplannen Ondersteuningsplannen Behandelplan Activiteitenplan Persoonlijk ontwikkelingsplan

Opdracht Vijf groepen gaan op zoek naar info over de vijf eerder genoemde plannen. Daarna kort presenteren. Let op! Mag niet worden voorgelezen. Dus informatie in eigen woorden vertellen.

Plannen bijstellen Tijdens het uitvoeren Na evaluatie

Afsluiting van de les Over twee weken opdrachten meenemen.

Afsluitende opdracht; de muzikant Stuur één leerling de klas uit. Spreek met de klas af wie de muzikant is. De leerling wordt de klas ingeroepen. De hele klas doet steeds de muzikant na (klappen, trommelen, rondje draaien enz.), terwijl de leerling moet ontdekken wie er steeds de beweging bedenkt/begint.