L4: reader
Reader Nederlands Bedoeling Ter vervanging van volledig boek (mondelinge examen)
Reader Nederlands Bedoeling Ter vervanging van volledig boek (mondelinge examen) Structuuranalyse (1 kortverhaal) - naar analogie van ‘De goudvissen’
Reader Nederlands Bedoeling Ter vervanging van volledig boek Structuuranalyse (1 kortverhaal) - naar analogie van ‘De goudvissen’ Inhoudelijke vragen over de andere kortverhalen
Reader Nederlands Structuur Inleiding (terugkoppeling!) Kortverhalen → 2 Vlamingen + 2 Nederlanders + internationale namen
Reader Nederlands Aanpak Vat samen. Markeer opvallende, mooie / lelijke, cruciale zinnen of passages. Lees twee keer indien mogelijk. (1: plot & woordenschat, 2: thema & stijl) Breng de bundel mee naar het examen.
Aidan Chambers “Leesplezier is niet het doel, en zeker niet de reden waarom lezen in het curriculum zit. Lezen is fundamenteel voor het leven in onze cultuur. Hoe goed je met teksten kunt omgaan bepaalt hoe goed je mee kunt in het sociaal-politieke systeem of in een baan. En je vermogen als lezer hangt af van je vermogen om te praten over wat je gelezen hebt. Want dan ontdek je of je het begrepen hebt, wat je geleerd en ontdekt hebt, wat je gevoelens zijn.”