Digitaal leren met
Wie we zijn ... CRELAN
Crelan 100% Belgische en coöperatieve bank die zich wil onderscheiden door haar klantgerichtheid en een duurzame groei nastreeft Bankproducten en –diensten aan particulieren, zelfstandigen en KMO’s + gespecialiseerd in de niche land- en tuinbouw Een netwerk van zelfstandige kantoren Europabank Nichebank – specifieke producten & diensten Specialisatie consumentenkredieten & andere producten gericht op handelaars Crelan Insurance Kredietgebonden verzekeringen + samenwerking met Fidea & Delta Lloyd Life
ONZE MISSIE Als Belgische bankverzekeraar met een uitgebreid kantorennet, is Crelan sterk verankerd in de lokale samenleving en economie. Met competente agenten en een digitaal platform wille we zowel particulieren als ondernemers ondersteunen in hun persoonlijke en professionele ontwikkeling. Vanuit onze coöperatieve structuur en visie steunen we belangrijke maatschappelijke projecten. ONS ENGAGEMENT Het engagement dat Crelan neemt naar haar klanten en de maatschappij baseert zich op de vier waarden van de bank : VERANTWOORD, VERBONDEN, PERSOONLIJK & RESPECTVOL
Wat FLOWSPARKS & UNI-LEARNING voor ons betekent... CRELAN Samen anders leren !!!
AANLEIDING “ANDERS WERKEN – ANDERS LEREN” AS IS - Klassikale trainingen Starters : medewerkers met/zonder bankervaring Ad hoc trainingen ifv nieuwe producten, procedures, wetgeving Verleden : e-learning voor het aanleren van bankapplicaties als klassikaal hulpmiddel BANKBREED PROJECT – “Continuous improvement” Meer doen met minder mensen Efficiënte organisatie Gestandaardiseerde manier van werken Wijzigende behoeften van de klant Maatwerk ifv doelgroep Anders werken / anders leren – BLENDED LEARNING
Deelnemers : - Altijd & overal (geen reistijd, ..) Op eigen tempo – zoveel tijd als nodig Just in time & just enough Gebruiksvriendelijk en laagdrempelig ... Vormingsteam : Efficiënte overdracht van kennis Meer tijd voor inhoud Efficiënt up to date Geen organisatorische beslommeringen ... Crelan : Kwaliteitsvol en op maat Kostenefficiënt Efficiënte opvolging Just in time & just enough ...
BIJ - Meerdere collega’s ontwikkelen e-learning - Consistentie in lay-out / formats didactische aanpak vooraf bepaald - Sneller en efficiënter ontwikkelen - Op een efficiënte manier up to date - Aanbod via smartphone, PC, tablet - Efficiënt in diverse talen - Gebruiksvriendelijk - Ifv overdracht kennis en sensibilisering - Ter beschikking via bestaande LMS
STARTPROJECT : starterstraject via blended learning Omvorming traject 20 dagen klassikale opleiding → blended learningtraject Change voor interne trainers ! Change voor deelnemers
CHANGE INTERNE TRAINERS STAP 1 : techniciteit flowsparks (1 dag) STAP 2 : finaliteit van diverse formats in flowsparks STAP 3 : ontwikkelen modules in test groepsbegeleiding individuele begeleiding STAP 4 : analyse inhoud starterstraining STAP 5 : copywritingsessie – schrijven voor e-learning / digitale omgeving STAP 6 : definitieve vormgeving starterstraining STAP 7 : uitwerking ism programmacoördinator U&I (3 mnd) spoc voor interne projectverantwoordelijken planmatige opvolging didactische ondersteuning technisch aanspreekpunt LMS beheerder
CHANGE KLANTEN (deelnemers) Tussentijds : ontwikkeling en uitrol (thema GDPR) via e-learning kantoren en hoofdzetel Focusgroep klanten Houding t.o.v. blended learning Minimale kennis- en vaardigheidsvereisten succesvolle starter Prioritaire kennis Online tips : leren via e-learning “Keep an eye on it” : user experience
E-LEREN MET FLOWSPARKS EEN EVALUATIE
Lancering 1ste e-learning ontwikkeld in Flowsparks 4 MEI 2018 Lancering 1ste e-learning ontwikkeld in Flowsparks (1846 gebruikers in AG) Evaluatie FS
92% JA 8% Nee Evaluatie FS
51% Goede instructies 46% Logisch 3% Te moeilijk Evaluatie FS
94% Ja 3% Te veel 3% Te weinig Evaluatie FS
89% Motiverend 2% Overbodig 8% Niet opgevallen Evaluatie FS
98% JA 2% Nee Evaluatie FS
91% JA 9% Nee Evaluatie FS
94% JA 6% Nee Evaluatie FS
81% scoort 8 of meer Evaluatie FS