Digitaal leren met.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het Groeiboek: Wat staat er in en wat kan je ermee?
Advertisements

Eureko Academy Life & Pensions Inspirerend leren.
Wie zijn we en wat drijft ons? Cameleon, cultuur die je beleeft.
Motivatie om te leren bij blended learning
Welkom BBL e-learning!? Christa Middendorp Indra Balwant Gir.
Docentendag Schilderen en Onderhoud: lesmateriaal
Registratie. Waarom? Registratie Registratie kan: - input voor besluitvorming zijn - basis voor coaching zijn.
Zorg-op-Afstand: co-creatie centraal in aanpak Congres GGZ Centraal 2 oktober 2012 Tom Bos.
Doelstelling Wedeo Mensen aan het werk krijgen en houden in een zo regulier mogelijke arbeidssituatie. Dit is de belangrijkste basis voor het.
1 E-learning bij Electrabel Nederland, Vaktechnische opleidingen.
OCMW’s en activering, een discussie van binnenuit OCMW Leuven.
. be OFO - IFA OFO Opleidingsinstituut van de Federale Overheid Presentatie Comité B 6 juli 2005.
Didactiek gedrags- en maatschappijwetenschappen Mevr. Isabel R OTS Lies L AVENS, Naomi B OTTERMAN, Leen D E K ORT, Ines D EVLIEGER, Jasmine H ACQUAERT,
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010
Ondersteuning van kinderen van ouders met problematisch middelengebruik Werkgroep gezondheidszorg en hulpverlening, werkgroep gezin, werkgroep onderwijs.
Passend Onderwijs MBO en professionalisering
“Let’s talk about you & me”
De Marketingroute In vijf stappen naar succes. Thema marketing leeft bij veel ondernemers Project De ToekomstBedrijven: 1281 termen COMMERCIEEL bij 774.
Samen werken aan een gezonde regio!
Digitale Didactiek Onderwijs anders organiseren, anders onderwijzen: andere kwaliteiten voor medewerkers 1digitale didactiek.
Welkom.
Rol van Management bij Interne Communicatie Case: Levi Strauss Europe
SUPPORTTEAM NAH Vlaams-Brabant Sociale Plattegrond - oktober 2014.
Papierloos vergaderen in het onderwijs
Toetsbeleid en digitaal toetsen casus HvA
De nieuwe zorg Het nieuwe werken Het nieuwe leren
Geïntegreerde praktijkanalyse: de Bandon Group Enterprise Resource Planning © Pearson Education, 2007; Enterprise Resource Planning door Mary Sumner.
HR netwerk 30 januari Programma ‘PLOEG proeftuinen’ Bestemd voor elke entiteit die werk wil maken van PLOEG op maat.
Interne communicatie (IC) binnen ANB is een aandachtspunt. Er was al een degelijke basis aanwezig. Die wordt nu verder geoptimaliseerd en spoort samen.
7 Kernwaarden van Delta Lloyd Groep
Kinderarmoedefonds Uitsluiting uitsluiten en ontwikkeling omarmen
Van Zelfbeschikking tot Toekomstperspectief 8 oktober 2015.
 E-learning business case Frank Klabbers. Infolearn  Infolearn  Leeromgevingen, content-multimedia ontwikkeling training en onderwijskundig advies.
Huiskamers van de Buurt, Amsterdam. Huiskamer van de Buurt Een collectieve voorziening in de vorm van dag(deel)arrangementen voor mensen met een beperking.
Onderzoek naar gebruik en effectiviteit van de WERK-portal Saskia Verstegen.
Sectoral Platform in Chemicals for Energy Efficiency Excellence (SPiCE 3 ) Ilse Forrez Advisor energy and climate SPiCE 3 project coordinator.
De toekomst van beschermd wonen en opvang Participeren in de samenleving.
VTE Programma Gastvrij Over de IJssel Doelen VTE Programma Gastvrij Over de IJssel Hoofddoel: Op duurzame wijze professionaliseren.
‘De waardering en behoefte van PABO-studenten t.a.v. de begeleiding in het afstudeeronderzoek’ HAN Pabo Harry Stokhof, Marc Zegers.
C liëntondersteuning in de Wmo. Definitie 1.Ondersteuning gericht op het versterken van de zelfredzaamheid en participatie 2.Ondersteuning bij het verkrijgen.
M-Pact Vrijwilligers(werk) en asielzoekers 20 april 2016.
Youth empowered by Skills ROUBAIX Cijfers en trends 2.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
JCI VLAANDEREN #EXCHANGE. INLEIDING JCI bestaat enkel en alleen door de toewijding, de ideeën, de passie en de inzet van de individuele leden.
AANBOD STARTERSLABO FASE 4
Visie op medewerkers vanuit talentgerichte invalshoek
#GoldenRules themacampagnes GERICHT OP EEN BLIJVEND bewustZIJN VAN DE Gouden regels Ondersteunend materiaal implementatie- Juli 2017.
Verwijzen naar kookboek.
Kick-off Bijeenkomst Driebergen 25 januari
Introductie Specialist: Exchange vzw
Forum Ondernemend hoger Onderwijs
12.2 Totstandkoming van een wet
Toekomstige veranderingen:
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
jaarlijkse bijeenkomst verenigingen aangesloten bij het lokaal fonds
Center for e-Learning, RSM
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Samenwerking waterbeheerders
TOELEIDEN ALLOCHTONE SENIOREN
Naar een stad waarin iedereen meedoet
AMIF Project OCMW Antwerpen
Een co-arts in uw kring?! Tine Van Haegenborgh 26/11/2016
Groeien als team - het teamcharter als hulpmiddel
Doorstroom naar (echt) werk
Belfius & UNI-Learning
Start to Buurtsport David Nassen - directeur ISB
Leiderschapsontwikkeling
The Future Teacher 3.0.
Programma Digitale Leeromgeving
Transcript van de presentatie:

Digitaal leren met

Wie we zijn ... CRELAN

Crelan 100% Belgische en coöperatieve bank die zich wil onderscheiden door haar klantgerichtheid en een duurzame groei nastreeft Bankproducten en –diensten aan particulieren, zelfstandigen en KMO’s + gespecialiseerd in de niche land- en tuinbouw Een netwerk van zelfstandige kantoren Europabank Nichebank – specifieke producten & diensten Specialisatie consumentenkredieten & andere producten gericht op handelaars Crelan Insurance Kredietgebonden verzekeringen + samenwerking met Fidea & Delta Lloyd Life

ONZE MISSIE Als Belgische bankverzekeraar met een uitgebreid kantorennet, is Crelan sterk verankerd in de lokale samenleving en economie. Met competente agenten en een digitaal platform wille we zowel particulieren als ondernemers ondersteunen in hun persoonlijke en professionele ontwikkeling. Vanuit onze coöperatieve structuur en visie steunen we belangrijke maatschappelijke projecten. ONS ENGAGEMENT Het engagement dat Crelan neemt naar haar klanten en de maatschappij baseert zich op de vier waarden van de bank : VERANTWOORD, VERBONDEN, PERSOONLIJK & RESPECTVOL

Wat FLOWSPARKS & UNI-LEARNING voor ons betekent... CRELAN Samen anders leren !!!

AANLEIDING “ANDERS WERKEN – ANDERS LEREN” AS IS - Klassikale trainingen Starters : medewerkers met/zonder bankervaring Ad hoc trainingen ifv nieuwe producten, procedures, wetgeving Verleden : e-learning voor het aanleren van bankapplicaties als klassikaal hulpmiddel BANKBREED PROJECT – “Continuous improvement” Meer doen met minder mensen Efficiënte organisatie Gestandaardiseerde manier van werken Wijzigende behoeften van de klant Maatwerk ifv doelgroep Anders werken / anders leren – BLENDED LEARNING

Deelnemers : - Altijd & overal (geen reistijd, ..) Op eigen tempo – zoveel tijd als nodig Just in time & just enough Gebruiksvriendelijk en laagdrempelig ... Vormingsteam : Efficiënte overdracht van kennis Meer tijd voor inhoud Efficiënt up to date Geen organisatorische beslommeringen ... Crelan : Kwaliteitsvol en op maat Kostenefficiënt Efficiënte opvolging Just in time & just enough ...

BIJ - Meerdere collega’s ontwikkelen e-learning - Consistentie in lay-out / formats didactische aanpak vooraf bepaald - Sneller en efficiënter ontwikkelen - Op een efficiënte manier up to date - Aanbod via smartphone, PC, tablet - Efficiënt in diverse talen - Gebruiksvriendelijk - Ifv overdracht kennis en sensibilisering - Ter beschikking via bestaande LMS

STARTPROJECT : starterstraject via blended learning Omvorming traject 20 dagen klassikale opleiding → blended learningtraject Change voor interne trainers ! Change voor deelnemers

CHANGE INTERNE TRAINERS STAP 1 : techniciteit flowsparks (1 dag) STAP 2 : finaliteit van diverse formats in flowsparks STAP 3 : ontwikkelen modules in test groepsbegeleiding individuele begeleiding STAP 4 : analyse inhoud starterstraining STAP 5 : copywritingsessie – schrijven voor e-learning / digitale omgeving STAP 6 : definitieve vormgeving starterstraining STAP 7 : uitwerking ism programmacoördinator U&I (3 mnd) spoc voor interne projectverantwoordelijken planmatige opvolging didactische ondersteuning technisch aanspreekpunt LMS beheerder

CHANGE KLANTEN (deelnemers) Tussentijds : ontwikkeling en uitrol (thema GDPR) via e-learning kantoren en hoofdzetel Focusgroep klanten Houding t.o.v. blended learning Minimale kennis- en vaardigheidsvereisten succesvolle starter Prioritaire kennis Online tips : leren via e-learning “Keep an eye on it” : user experience

E-LEREN MET FLOWSPARKS EEN EVALUATIE

Lancering 1ste e-learning ontwikkeld in Flowsparks 4 MEI 2018 Lancering 1ste e-learning ontwikkeld in Flowsparks (1846 gebruikers in AG) Evaluatie FS

92% JA 8% Nee Evaluatie FS

51% Goede instructies 46% Logisch 3% Te moeilijk Evaluatie FS

94% Ja 3% Te veel 3% Te weinig Evaluatie FS

89% Motiverend 2% Overbodig 8% Niet opgevallen Evaluatie FS

98% JA 2% Nee Evaluatie FS

91% JA 9% Nee Evaluatie FS

94% JA 6% Nee Evaluatie FS

81% scoort 8 of meer Evaluatie FS