Huishoudelijke hulp toelage (HHT)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat is het? Hoe gebruik je het? Wat biedt het?
Advertisements

Hoofdstuk 2 Verkooptraject
Wilt u meer weten over Regelhulp.nl? Kijk op of stuur een naar
Informatie en gebruikershandleiding versie 3.0 Mei 2010 Arthur Kleijn
De inkoopoplossing voor kleine en middelgrote incidentele behoeftes
Feedback applicatie Introductie in het gebruik Aanleiding •Wie? Het betreft de Autorisatie artsen en de eigen Huisarts van de Patiënt •Wat? Het betreft.
PROCES 21 mei Gouda Marvin Hendrikse.
Informatie en gebruikershandleiding versie 2 April 2009 Arthur Kleijn
EPortfolio Arbeidsmarktregio Friesland Datum: 12 mei 2014.
Studielink, een nieuw patroon? Kees van Wijngaarden 9 november 2005.
Handleiding netwerkkaart PGOsupport
Klik hier als u voor de eerste keer op de website komt.
Wet Maatschappelijke Ondersteuning Januari Achtergronden (1) Vermaatschappelijking van de zorg. Mensen met veel zorgbehoeften willen in de maatschappij.
Exposantentool Handleiding. Stap 1: Start ! Ga naar de link die u via ontving van Sylvie Buydaert. Login met uw: Gebruikersnaam Wachtwoord.
Demo Betaalgarantie Allianz Nederland Schadeverzekering.
Digitale urenverwerking voor leerbedrijven
Algemene voorziening Huishoudelijke hulp (en plan voor HHT)
Ambulante jeugdhulp WBO
Implementatie Wmo 2015 De Wolden en Hoogeveen
Waar terecht met welke vragen / wie doet wat binnen nieuwe Wmo?
Gemeente Ede Bedrijfsvoering Wmo 14 januari 2015.
Informatievoorziening Walcheren voor Elkaar
Informatiebijeenkomst 24 maart 2015 Wmo huishoudelijke ondersteuning.
Uw eigen App Communiceer via uw website de App aan al relaties. Uw klanten beschikken altijd (ook offline) over uw en andere geregistreerde gegevens.
Nelleke Flick Directeur
PROCES 21 MEI GOUDA Marvin Hendrikse. Even voorstellen 2 Marvin Hendrikse Directeur Stipter Telefoon: Vestigingsadres:
Het Pgb-proces in Rotterdam
Wmo zorg & ondersteuning in 2015.
Zeer eenvoudig in gebruik Geschikt voor elke (sport)club of –vereniging Gecertificeerd voor NSD, een project van NOC*NSF Toekomstgerichte XML technologie.
Financiën en sturing Krijgt u wat u wilt met de beschikbare middelen en welke risico‘s loopt u?
Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB.
Sociale Verzekeringsbank Betaling & overzicht Tim Eijpe Tjitske Nieboer.
Instructie inloggen docent via Entree. Licentie bestellen Heeft u nog geen docentlicentie voor het digitale lesmateriaal? U kunt uw licentie bestellen.
Toelatingstoetsen-pabo De processtappen Hanneke Bouwmans.
Pgb processen CZ zorgkantoren Midas van den Berk.
MONITOR SOCIAAL DOMEIN Geheel Onderwerpen WMO algemeen WMO onderwerpen Financiën WMO Jeugd algemeen Jeugd onderwerpen Financiën jeugd participatiewet.
Hulp in de huishouding Van een formele maatwerk voorziening naar een informele algemene voorziening in Kessel, Kessel Eik, Koningslust en Meijel 5 Januari.
Uren in Balans Toelichting Verlofaanvraagmodule Vakantie aanvragen via het medewerkersportaal in Uren in Balans Eenvoudig en snel! mei 2016.
Quick Reference Guide Plandix versie 2.0 Loket. Uitleg 1. Dashboard [2] Een lijst van alle notificaties die niet zijn gemarkeerd als afgerond [4] Klik.
Centraal meldpunt onverzekerdenzorg Sylvia Commandeur 16 februari 2017
Producttraining voor het vastelijnabonnement van ACN
Aanpak heling Presentatie voor bewoners
Training: Inloggen en Zoeken
Renault Merchandise Webshop – Gebruiksaanwijzing
Gebruik van Video en het Prospectrapport
Monitor sociaal Domein
Aansluiten en testen Ketenregister
Training: Mijn netwerk
Training: Inloggen en Zoeken
Training: Cliëntsessies
IWIO – Blok/Toets evaluatie
Auvesta Transactie Veilig Legitimatiekaart
Training: Inloggen en Zoeken
GOUD is geld de rest krediet
Presentatie voor OR/medewerkers
Uitfasering DBC’s Stap voor stap.
MBO-dag: Gebruik Digitaal Doorstroomdossier Regio Rijnmond
Proces Opnames analyse
Training: Cliëntsessies
Uren in Balans Toelichting Aanvraagmodules Vakantie en uren aanvragen via het medewerkersportaal in Uren in Balans Eenvoudig en snel! April 2017.
Introductiebijeenkomst ONS Platform
Handleiding Interactief Aankoop systeem (IAS)
Tariefstelling Wmo 2019.
Implementatie Nedap ONS
Instructie inloggen docent
Instructie inloggen docent
Wegwijs Administrator
MANAGEMENT RAPPORTAGE
Urendeclaratie goedkeuren via MijnContinu
Wegwijs Administrator
Transcript van de presentatie:

Huishoudelijke hulp toelage (HHT) Gekort op huishoudelijke hulp van 40% Verlies werkgelegenheid Rijk stelt 220 mln. euro beschikbaar voor HHT in 2015 en 2016 HHT inzetten om volwaardige werkgelegenheid te behouden Burgers stimuleren om zelf zorg in de kopen

Het Landelijk Platform Dienstenvouchers (LPD)

Het Landelijk Platform Dienstenvouchers Doelstelling LPD De initiatiefnemers van het LPD willen een laagdrempelig, veilig en efficiënt systeem invoeren met dienstenvoucher, dat op lokaal niveau kan worden gebruikt. Waarom? Gebleken is dat het HHT-budget niet optimaal benut wordt. Veel gemeenten ontbreekt het bovendien aan voldoende capaciteit om lokaal een adequaat uitvoeringssysteem op te zetten. Consortium Uiteindelijk heeft het Landelijk Platform Dienstenvouchers gekozen voor een uitvoeringsorganisatie, bestaande uit het Zorg Lokaal en Databyte B.V.

Uitbesteden bij het Landelijk Platform Dienstenvouchers

AANMELDPROCES DIGITALE DIENSTENVOUCHER Dienstenvoucher proces in vogelvlucht (1) AANMELDPROCES DIGITALE DIENSTENVOUCHER 1. Informatievoorziening door gemeente en zorgaanbieder 2. Communicatie gemeente en zorgaanbieder via website naar portaal 3. Klant meldt zich/registreert zich aan bij het portaal 4. Klant ontvangt instructies per e-mail 5. Klant logt in via portaal 6. Klant koopt dienstenvouchers via portaal Proces van dienstlevering 8. Klant krijgt (gelimiteerd) dienstenvouchers toegewezen via portaal 7. Betaling vooraf (via iDeal of automatische incasso) OPTIONEEL Ondersteuning klant door familie / mantelzorger

Aan de linkerkant van de startpagina kan er direct worden ingelogd (als een persoon zich heeft geregistreerd en is goedgekeurd) met een e-mailadres en wachtwoord. Het e-mailadres en wachtwoord moet uiteraard bekend zijn binnen HDS. Na inloggen wordt er naar de volgende pagina gegaan (Dashboard). Deze pagina bestaat uit vier blokken, te kennen: Mijn gegevens: hier worden de meest belangrijke NAW gegevens getoond van de klant Mijn Overzicht: hier staat de dienst die wordt afgenomen met totalen die verwerkt zijn, zoals Aantal gevraagde uren (gekocht), Aantal verbruikt, Aantal goedgekeurd en Aantal gevorderd. Mijn goed te keuren uren: Hier worden uren getoond die door de dienstverlener zijn gemaakt (en ingevoerd zijn binnen HDS) die nog niet zijn goedgekeurd dan wel afgekeurd door de klant. Mijn historie: Toont welke uren zijn goedgekeurd/afgekeurd/verwerkt. Via de dashboard pagina kan een klant uren aanschaffen middels de knop + achter de ‘Aantal gevraagde uren’ kolom in ‘Mijn overzicht’.

Hier moet de dienstverlener gekozen worden en het aantal uren worden geselecteerd die de klant wil aanschaffen. Het aantal uren dat kan worden aangeschaft is beperkt tot 27 door een systeeminstelling in HDS. Op deze pagina wordt ook direct het totaal aan eigen bijdrage getoond. Door op de knop ‘Akkoord’ te klikken wordt de aankoop bevestig.

Dienstenvoucher proces in vogelvlucht (2) ZORGLEVERINGSPROCES DIGITALE DIENSTENVOUCHER 9. Bericht naar zorgaanbieder aanmelding klant 10. Zorgaanbieder stemt ondersteuning af met klant 11. Zorgaanbieder levert ondersteuning bij klant 12. Zorgaanbieder stuurt via bericht declaratie van de ondersteuning 13. Goedkeuring voorgestelde declaratie door klant 18. Verantwoording aan Rijksoverheid door gemeente 17. Management-informatie, rapportage 16. Definitieve afrekening en verantwoording 15. Betaling aan zorgaanbieder 14. Zorgaanbieder ontvangt afrekening

Contactmomenten en nodig van Zorgaanbieders Gegevens van de Zorgaanbieder volgens format AGB nummer Contactpersoon planning Contactpersoon Coördinator Informatie verdere proces vanuit gemeente Mailing systeem van uren met informatie Inplannen zorguren door aanbieder Leveren van HH Aanbieden per 4 weken van CSV bestand met daarin; BSN nummer Datum van zorglevering Hoeveelheid van uren Na akkoord klant betaling van de geleverde zorg Bij afkeuring een melding naar Coördinator van Zorgaanbieder

Wat zien en horen we tot nu toe uit de markt?! Gemiddeld 14 vouchers per transactie Lagere eigen bijdrage leidt tot betere resultaten Mantelzorgers en Wijkteams spelen belangrijke rol Zorgaanbieders spelen een sleutelrol Gemiddelde eigen bijdrage van € 7,50 (€6,50 / €5,-) Aantal gemeente vindt de reactie op HHT van Zorgaanbieders reactief Zorgaanbieders vinden de tarieven voor de HHT te laag!

Contact Dienstenvoucher Joost van Eijk Joost.vaneijk@zorg-lokaal.nl 06-51 08 00 30 Ton Moerkens t.moerkens@databyte.nl 06-20 43 21 25