Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Retailmix
1 Winkelinterieur en -exterieur 2 Winkelpresentatie verzorgen 3 Handelskennis 4 Marktsegmentatie 5 Retailmix 6 Hospitality 7 De klant en het verkoopgesprek 8 Klachten en service
Wat heb ik de vorige les geleerd? Wat ga ik nu leren? Retailmix Plaats Product Prijs Presentatie Promotie Personeel
Hoofdstuk 5 Retailmix Retailmix
Hoofdstuk 5 Retailmix Plaats
Product Kern- en randassortiment Hoofdstuk 5 Retailmix Product Kern- en randassortiment Assortimentsbreedte en assortimentsdiepte Productmix Voeren van merken Inspelen op trends
Hoofdstuk 5 Retailmix Productmix
Hoofdstuk 5 Retailmix Prijs bepalen
Presentatie exterieur Hoofdstuk 5 Retailmix Presentatie exterieur De winkelnaam staat duidelijk op het pand. De buitenkant trekt klanten aan. De buitenkant is uitnodigend. De etalage is uitnodigend. De etalage geeft goed beeld van winkelaanbod. Alles is schoon. Past bij het gevoerde assortiment.
Presentatie interieur Hoofdstuk 5 Retailmix Presentatie interieur De wijze waarop je artikelen aanbiedt. De vloeroppervlakte voor verkoop en presentatie. De routing en de plaatsing van artikelen. Het assortiment. De presentatiewijze van artikelen. Overzichtelijkheid van de inrichting. De sfeer in de winkel. Kleur- en vormgebruik . Gebruik van posters en kaarten.
Hoofdstuk 5 Retailmix Promotie
POS-materialen Posters Banners Raambiljetten Prijs- en tekstkaarten Hoofdstuk 5 Retailmix POS-materialen Posters Banners Raambiljetten Prijs- en tekstkaarten Stoepborden Displays Plafondborden
Hoofdstuk 5 Retailmix Personeel Kennis Vaardigheden Houding
Non-verbale communicatie Hoofdstuk 5 Retailmix Non-verbale communicatie
De 6 P’s voor de webshop Plaats Product Presentatie Prijs Promotie Hoofdstuk 5 Retailmix De 6 P’s voor de webshop Plaats Product Presentatie Prijs Promotie Personeel
Concurrentie-analyse Hoofdstuk 5 Retailmix Concurrentie-analyse
Hoofdstuk 5 Retailmix SWOT-analyse