GAME MAKER ONLINE Les 6 / Super Mario 27-12-2018 Michel Fiege.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Pagina-instelling.
Advertisements

Les 2 Vandaag •Vragen over voorgaande stof •Plaatjes •Tabellen •Links •Huiswerk.
Beginnen met PowerPoint Ga nu naar dia 2.
KIES EEN BASISVORM 1 2 EFFECT INGANG UITREKKEN NAAR LINKS MET VORIGE Z. L. EFFECT INGANG UITREKKEN NAAR LINKS MET VORIGE Z. L 3 EFFECT AFSLUITEN SAMEN.
Van uitleggen leer je het meest
OBS Twekkelerveld Op 18 maart 2007 heet OBS Twekkelerveld voortaan een BOOM school. BOOM staat voor Beter Onderwijs Op Maat. In de nu volgende PowerPoint.
VBS De Bron Meester Ronny Marc Horst
Toadsworth. Toadsworth is ook een Toad. Hij is de bediende van Peach. Hij is wat ouder en wijzer. Koopa Troopa. Koopa Troopa is al erg oud. In het tweede.
Tanden poetsen elke dag 2 keer 2 minuten per keer.
Leren programmeren door spelletjes te maken
om deze presentatie uit te voeren
Kist (massa 20 kg) staat op de grond.
Klik in de berichtenbalk op Bewerken inschakelen,
Super Mario 64 Super Mario 64 noemen sommige mensen ‘het beste spel ter wereld’ Dat is eigenlijk het eerste 3d Mario spel. Super Mario kart is niet echt.
Werkverslag. Inhoudsopgave Pag.1 wat hebben we gedaan in deze lessen?
1.1 Krachten Hoe werken krachten?.
Quiz Start.
In het eerste scherm altijd de gemixte versie (luisteren) én een karaoke-versie (zingen) in een eenvoudig te bedienen player. Extra partijen en korte speelstukjes.
Opdracht 1 1.Alle personen trekken even hard  alle krachten zijn even lang 2.De krachten “grijpen aan” op de plek waar de handen trekken 3.De krachten.
KROKETTEN Voorzitter; Senem Ontwerper; Devin Notulist; Dianne Materiaal; Fabian.
Kleur illusie Links zie je een cirkel van blauw-violette (magenta) ballen, een van hen verdwijnt voor even rondcirkelend. Laat uw blik nu rusten op het.
QR Payment Dit is het startscherm van de app. De applicatie wordt ondersteund door het iOS platform en het Android platform. Ik wens u veel plezier met.
Lessen Wim Beks PP 2003 Les 24 Vlechtwerk Wim Beks.
MINECRAFT PLAATJES TUTORIAL #2 CRAFT YOUR BACKGROUND.
introductie Werkboek en foto’s
Techniekanalyse Wat kun je verwachten na 4 keer op het ijs te hebben gestaan. Persoonlijk had ik al 7 jaar niet meer op de schaats gestaan. Maar na een.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Docentinstructie: Het is aan te bevelen de eerste dia’s klassikaal te tonen en met uitleg te bespreken. Als na zes dia’s een korte demo van Celsius/Fahrenheit.
BOMBERBOT Programmeerlessen in het PO
Wat is evenwicht? hoe kun je met krachten tekenen en rekenen?
Invullen van de tevredenheidspeiling door ouders via het Ouderportaal.
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
Les 3 - Operators Workshop Php Basic. ICT Academy Php Basic Content Operators Wiskundig Toewijzing Vergelijking.
Anton van den Noort1 FOTOSHOWS MAKEN HCC DEVENTER.
OnderwijsPortal Case: ROC unit Sport en Bewegen. Inloggen op de portal Inloggen met persoonlijke gebruikersnaam en wachtwoord. Wachtwoord vergeten? Vraag.
Trimester 2. Hfdst 1: e-Presentatie, master! e-Presentatie Met de hulp van Powerpoint gaan we leren hoe we een elektronische presentatie kan maken.
Presentatie Vliegen Paul Hu T4B. Inhoudsopgave Geschiedenis van luchtvaart De wet van Bernoulli Krachten Motoren Wat heb ik geleerd?
WebDoc Beknopte uitleg voor eindgebruikers Versie 13/12/2013.
DE ICT-VERHUIZING BELANGRIJK OM TE WETEN. UPDATE
Training SomToday DINSDAG 19 APRIL. Wat doen we vandaag ?  Inloggen  Studiewijzer aanmaken  Studiewijzer indelen  Huiswerk invoeren  Studiewijzer:
Spel Politiek Nederland
Je spreekbeurt Leuk dat je jouw spreekbeurt over handicaps gaat houden! Veel mensen weten namelijk niet zo goed wat het is om met zo’n beperking te.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Deze les hfdst 1 verbanden gegevens verwerken
Een kennismaking met de geschiedenis in 10 stukjes.
Moleculen Mo eculen Les 5 Zoek het uit! deel 1.
Deze les Nabespreken toets Vervolg Verbanden
S/k/l interviewen.
1 PUNTS PERSPECTIEF.
HANDLEIDING leerkrachten en leerlingen
Wij zijn FLEX Finn Megan Anouk Nina
LES 11 : HET TABBLAD OVERGANGEN COPYRIGHT : RAYMOND BRIGEZ
Inleiding, slot, functies, samenvattend tekstverband
GAME MAKER ONLINE Les 2 / Breakout Michel Fiege.
GAME MAKER ONLINE Les 1 / Sokoban Michel Fiege.
GAME MAKER ONLINE Les 3 / Pac-Man Michel Fiege.
Workshop 2D Spelontwikkeling
Handleiding Interactief Aankoop systeem (IAS)
Samen op weg naar een rookvrij terrein
3 vmbo-KGT Samenvatting Hoofdstuk 10
GAME MAKER ONLINE Les 5 / Snake Michel Fiege.
Onderzoek water!! WaterLab www. onderzoekwater.nl Kijkje terug
Hoe speel je de Pizza Game?
GAME MAKER ONLINE Les 4 / Asteroids Michel Fiege.
Hoofdstuk 1 Krachten Wat gaan we doen vandaag? Terugblik
HANDLEIDING leerkrachten en leerlingen
Leren programmeren met Scratch
foto 1:(kasteel) foto 2: torenkamer foto 3: foto 4: Nummer t/m 24.
Wat is Bingel Raket? Gratis app voor iPad en Android-tablets
Transcript van de presentatie:

GAME MAKER ONLINE Les 6 / Super Mario 27-12-2018 Michel Fiege

Vandaag Super Mario Eerst een uitleg van wat er allemaal al werkt Daarna zelf aan de slag! 27-12-2018 Michel Fiege

Dus… Wat werkt er al? Heel wat, behalve Mario. 27-12-2018 Michel Fiege

Groeperen in mapjes Er zijn al 22 objecten. De leerlingen passen alleen obj_mario_land en obj_mario_air aan! Mapjes (groups) zorgen voor overzicht. 27-12-2018 Michel Fiege

Room en een view Een View is een soort kijkgat. Je ziet slechts een gedeelte van de kamer. (breedte en hoogte van de kamer zijn in te stellen bij het tabblad Settings). Mario blijft altijd in het midden van het scherm. 27-12-2018 Michel Fiege

Surprise surprise Hier wordt een variabele gebruikt om ervoor te zorgen dat we maar 1x een “powerup” kunnen krijgen. Klassikale vraag: hoe zou dit ook zonder variabele kunnen? (antwoord: door een tweede object te maken – zie toestandsdiagrammen) 27-12-2018 Michel Fiege

Toestandsdiagram Koopa Doel: kennismaking met een toestandsdiagram. 27-12-2018 Michel Fiege

Aan de slag: Zwaartekracht! Het is wel leuk om de leerlingen even de eerste versie te laten spelen. Mario “vliegt” namelijk het level door. 27-12-2018 Michel Fiege

Zelf aan de slag Succes! http://gm.michelfiege.nl Goed lezen Gebruik de plaatjes! Oefenbestanden downloaden In dit geval “supermario.zip” Help elkaar! Succes! 27-12-2018 Michel Fiege

Wat heb je vandaag geleerd? 27-12-2018 Michel Fiege

Toestandsdiagram Mario Toestandsdiagram mondeling toelichten. Let op: ook hier weer overerving. Welk object van Mario ook botst met Finish, het werkt altijd. 27-12-2018 Michel Fiege

Botsen met platform Dit hebben de leerlingen zelf moeten toevoegen. Dit object is in de lucht en kan dus botsen met een muur onder, boven, links en rechts. Vandaar dat er aardig wat acties zijn. Het botsen met obj_platform moet je eigenlijk lezen als “zolang we botsen met obj_platform”. Er gebeurt dan het volgende (totdat we niet meer botsen): X wordt vorige x Y wordt vorige x Er wordt bewegen richting het contactpunt Controle en instellen van verticale richting (y) Controle en instellen van horizontale richting (x) Tot slot: als er een object onder ons is: verander in obj_mario_land 27-12-2018 Michel Fiege

Beginnen aan eigen spel Volgende keer… Beginnen aan eigen spel 27-12-2018 Michel Fiege