Om de PowerPoint te starten:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Autisme en Mindmap Thuis en op School
Advertisements

Gedigitaliseerde leerlijn rekenen De Paschalisschool en de 17 april 2013.
De overstap naar het voorgezet onderwijs!
Een impressie van de werkwijze in groep 3 en 4
om deze presentatie uit te voeren
Interactieve versie mbv DSB
WMF Plaatjes bewerken In 2007.
Quiz Start.
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
Interactieve versie mbv DSB
Handleiding Interactieve versie mbv DSB Onderwerp 8 – Quiz.
 Verslaglegging Wat is de bedoeling en hoe werkt het? Vragen en opmerkingen van het team  Rapporten invullen (herh.) - Rapporten individueel controleren.
Informatie-avond groep 4-5
Examentraining 2F Locatie rekenexamen.
Presentatie methodeanalyse Zo leren kinderen lezen en spellen & Leeslijn De Hand-out.
Subsidie individueel vervoer:
Basisscho ol Op De Horst Ervaringsgerich t Onderwijs Afstemming.
Piet Mondriaan Jeugd en opleiding.
Welkom.
Welkom. Inhoud van de avond Agenda Huiswerk Schoolkamp en musical Centrale Eindtoets PO Persoonlijke leerdoelen Voortgezet onderwijs en schooladvies.
Gecijferdheid 2 (Meten 1 – ME144X) week 1 Powerpoints staan op med.hro.nl/houmj/Klas_1BCEHI_Inductief/
Ontwerp je eigen kwartet
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Inloggen >> Gegevensaanlevering en controle in Peridos In Release 3.3 van Peridos is er een nieuwe module gebouwd voor het aanleveren en bekijken van gegevens.
Van basisschool naar voortgezet onderwijs
Ouderavond Slim Fit unit 5 t/m 8. Inhoud / programma van deze ouderavond Hoe zag onze proefweek eruit? Wat houdt Slim Fit in voor unit 5 t/m 8? Enkele.
Onderzoek Generatie 2020 De leerkrachten van Deinze kregen eind vorig schooljaar voor het eerst te horen dat er een groot onderzoek zou zijn in Deinze.
Wat is de bedoeling van Frans leren in de 3e graad? Kinderen in staat stellen op een eenvoudige manier in een aantal herkenbare situaties in het Frans.
Kennen en kunnen Wat je moet kennen en kunnen voor de SO Woordenschat H1 t/m H4 1. Woordraadstrategieën: -zoek een synoniem; -zoek een omschrijving of.
Hoe gebruik je de leerlingvragenlijst?. Inhoud presentatie 1.Klaarzetten van een leerlingvragenlijst 2.Invullen van de vragenlijst 3.Gegevens van de leerlingvragenlijst.
Resultaten van de Monitor de Bibliotheek op school 2015 School X.
Hoe gebruik je de leerlingvragenlijst?. Inhoud presentatie 1.Klaarzetten van een leerlingvragenlijst 2.Invullen van de vragenlijst 3.Gegevens van de leerlingvragenlijst.
Naam: 1 Vul je naam in. Beantwoord zo snel mogelijk de vragen. Kijk aan het einde hoeveel je er goed had. Druk op knop om te beginnen!!
Les 1 Huiswerk was: HST 9 helemaal af.. HST 10 aan de PC Om meer op eigen tempo te kunnen werken, gaan we HST 10 zelfstandig aan de computer maken. Je.
Notificatie Bunkers Productielijnen op een snellere en duidelijke manier het aantal bij te vullen flessen kan doorgeven.
Welkom.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Bouw! (van Lexima) Een interventieprogramma waarmee leesproblemen bij risicoleerlingen in gr 2 t/m 4 worden voorkomen.
IDDINK BOEKENSERVICE.
Deze les hfdst 1 verbanden gegevens verwerken
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 KGT Lesweek 5
SCHAAL in toepassingssituaties
Ouderavond groep 8 Schooljaar 2017/2018
Hoe gebruik je de leerlingvragenlijst?
Circuit en hoeken.
Digi(bord)boek project <titel project>
Schrijfvaardigheid Doelen:
NSCCT Instructie groep 4
Wat maakt een PPT goed?.
Proces Opnames analyse
Subsidie individueel vervoer:
NSCCT Instructie groep 5
NSCCT Instructie groep 7
NSCCT Instructie groep 6
SCHAAL in toepassingssituaties
GROEPSPLAN groep 3 t/m 8.
Het programma opent met de mapjes ‘jaaropbrengsten’, ‘handleiding’ en ‘knoppenblad’
Het programma opent met de mapjes ‘jaaropbrengsten’, ‘handleiding’ en ‘knoppenblad’
Om de PowerPoint te starten:
tafel van 1 tafel van 1 x 1 = 1 x 1 = 1 2 x 1 = 2 3 x 1 = 3 4 x 1 = 4
Ouderavond groep 8 Schooljaar 2018/2019
Om de PowerPoint te starten: Rapportage Indicatoren Opbrengsten
Wat is bingel? Online leerplatform voor de lagere school
tafel van 1 tafel van 1 x 1 = 1 x 1 = 1 2 x 1 = 2 3 x 1 = 3 4 x 1 = 4
NSCCT Instructie groep 4
NSCCT Instructie groep 5
NSCCT Instructie groep 6
NSCCT Instructie groep 7
Transcript van de presentatie:

Om de PowerPoint te starten: Druk op de toets F5 (van uw toetsenbord) - meter Wijnand Gijzen & Harrie Meinen Volgende pagina Het instrument om motivatie en betrokkenheid van leerlingen te meten

Vul op het Namenblad de namen in van de leerkracht de groep en de leerlingen Noteer hier: Uw schatting van het percentage gemotiveerde leerlingen (wanneer bent u tevreden?) Om het document breed in te zetten kunnen de vakgebieden hier aangepast worden. Volgende pagina

Twee manieren om LijV in te vullen: Met behulp van het vragenblad: Ga daarvoor naar het tabblad LEERGEMAK+LEERPLEZIER – vragen Print het vragenblad voor elk kind Vouw het blad dubbel 2e manier: Rechtstreeks op de computer. U gebruikt één computer (gegevens moeten weggeschreven worden op dezelfde computer) Voordeel: Snelle klassikale afname (10 min.) Nadeel: Zelf verwerken (15 min.) Voordeel: Geen verwerking door leerkracht Nadeel: Invullen duurt minimaal 60 min.

Uitleg aan de kinderen: Er zijn 2 vragen De vragen hebben betrekking op een periode (dus niet gisteren, vandaag, morgen) Eerst: hoe gemakkelijk vond je de afgelopen tijd de vakken (= leergemak / leerpijn) Vervolgens: met hoeveel plezier werkte je de afgelopen tijd aan het betreffende vak (= leerplezier) Vertel ook duidelijk wat er bedoeld wordt met de vakken lezen (= technisch lezen / boeken lezen, …), begrijpend lezen (= ook bij zaakvakken, …), spellen (= dictee), rekenen(= uit het boek, op de computer, maar ook automatiseren)

Bij het invullen van het formulier kleuren de vakjes automatisch Volgende leerling: klik op de knop

De matrix Leerpijn/leergemak en leerplezier worden in deze matrix in beeld gebracht Voldoende is goed genoeg De scores in het gekleurde gebied Let op! – de hoeken – lees het artikel Ontbreken van Interesse? of ander probleem? Aansluiten bij interesses, …. Leert onvoldoende door te zetten Taak-vermijdend gedrag Optimist – hoe lang houdt hij het vol?

Vier indicatoren De opbrengsten van de groep vaardigheidsgroei leerdoelbeheersing leerplezier Evenwicht leerpijn leergemak De groep als geheel zakt qua betrokkenheid richting de onderzijde van de matrix Wat betekent dit voor het aanbod…..

Overzicht per vakgebied Per leergebied wordt automatisch een overzicht gemaakt De matrix met de aantallen geeft een ‘trekrichting’ aan De woorden uit de LijV per leerling En soms een signaal Het percentage ‘zone van betrokkenheid’ 3 x m: motivatie – makkie – moeilijk inschatting leerkracht = zwarte lijn Resultaat van de meting = blauwe vlak

Individueel overzicht Een individueel overzicht maakt dit document compleet. Verander het leerlingnummer (rode vakje) en u krijgt een overzicht van elke leerling apart. legenda moeilijk voldoende betrokken makkie moeilijk motivatie motivatie motivatie makkie Let op de kijk- en handelrichting: school – groep – leerling

- meter