Stellingen Opdracht 1.2.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Schoolbasis Beeld & Brein® 9+
Advertisements

Rekenen met muzieknoten
Aanpak van slapeloosheid door de eerste lijn.
De hersenen zijn het controlecentrum van het lichaam…
Het geheugen is goud waard!
Wapen je tegen neuro-mythen in het onderwijs
Welkom bij Leefstijl.
Ja, zeker vandaag!.
Gemaakt door Michelle Boudens
Verschillen in de taalontwikkeling…
Lesprogramma: 1. Tekst overnemen in schrift. 2. Filmfragment met vragen, 3. Boek: zelfstandig in stilte maken 1, 7, 8, 22, 32, 42, 45, 46 en 47 Beoordeling:
De gebruiksaanwijzing van het menselijk brein
Sleutelhanger Naar volgende dia © 2008 | Noordhoff Uitgevers bv.
Hormonen 4A.
Grammar Chapter 4 – G2 If + past simple. Je wist al dat je voor het woordje als in het Engels if kunt gebuiken. We gaan hier even mee verder. Het kan.
Stellingen.
Door: Berbel Spijker Annika Kock Maaike Cox Anouk Boereboom
Vijf tips om meer uit je brein te halen
De woorden die je vandaag leert: de duintop het zeewater de recreatie wentelen het kabaal spiegelen de blaar het luchtbed ondiep.
Niet differentiëren maar socialiseren
Huiswerk maken Uw kind helpen bij het maken van schoolopdrachten.
Inzicht in Leerprocessen
Cognitieve Ontwikkeling. Cognitieve ontwikkeling = de ontwikkeling van het denken (Alkema, van Dam, Kuipers, Lindhout & Tjerkstra, 2006)
Liefde en relaties.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
OGW op de Firtel.
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
Kind in ontwikkeling deel A Thema 3 Adolescent
Kind in ontwikkeling B Intern vs. Extern.
Onderzoek Grafen Cees van Vledder & Bas Diender. Nemen leerlingen in het algemeen dezelfde route van van het ene naar het andere lokaal? -Volgen de jongens.
Mindfulness in de hulpverlening
Gameverslaving: facts and stories
Het concept ‘leren’ en de werking van de hersenen
Leespubliek. Spoorboekje Even opfrissen Oefening leespubliek Bespreken oefening Wat gaan we leren?: Je kunt vertellen wat een leespubliek is en naar welke.
1.  Je hart is een spier;  Door te sporten wordt de hartspier sterker gemaakt;  je hart gaat beter gaat pompen;  Er gaat meer zuurstof naar alle cellen.
LEZEN 3.4 FUNCTIES VAN TEKSTGEDEELTEN. KLAAR MET DE TOETS? Kijk de paragraaf lezen 3.4 na (zie antwoorden in je ) Meld jezelf aan op Google Classroom.
Optische illusies. Draait het rad naar links of rechts? 
Vakinhoudelijk leiderschap, in een tijd van verandering
Keuzes maken.
Kinderarbeid..
Internet en seks.
Een beoordeling schrijven
(of belonen of bekrachtigen)
Kennisblokken 1 t/m 3.
Executieve functies Marije Ruben.
ZGK les 6 Ethiek: verschillende benaderingen
Liefde en relaties.
Breinleren.
Pluriforme samenleving paragraaf 2
Alcohol Maaike Morang klas 2VA.
Alcohol en grenzen Plaatje.
Voor wat hoort wat Plaatje.
Pathologie en ziektebeelden
Studie vaardigheden Thema 3: Jouw brein.
“Leef je leven alsof het de tweede keer is’ Victor Frank”
Verbranding en ademhaling
Presentatie: wat is WE CAN Young?
4.2 leren Hoofdstuk 4 gedrag.
Oorcheck op het mbo 1 Over gehoor en gehoorschade
3.5 Hersenen Bladzijde 81.
Loopbaan en burgerschap les 3
Gemaakt door: Rick Armand Per Isabelle Melanie en Lars
Liefde en relaties.
week 3 Pragmatiek + conversatieanalyse

EXPERIMENT SHEET A/B TEST
Denken en doen.
Ontwikkelingspsychologie
Transcript van de presentatie:

Stellingen Opdracht 1.2

Stelling 1 We gebruiken doorgaans maar 10% van ons brein.

Stelling 2 Welke hersenhelft dominant is, de linker of de rechter, kan helpen bij het verklaren waarom de ene persoon anders leert dan de andere.

Stelling 3 Twee leertechnieken waarvan bewezen is dat ze werken zijn gespreid leren en jezelf overhoren.

Stelling 4 De effecten van langdurig slecht slapen op studiecijfers zijn vergelijkbaar met de effecten van bingedrinking (comazuipen) op studiecijfers.

Stelling 5 Meisjes zijn slechter in wiskunde dan jongens.

Stelling 6 Wanneer een deel van je hersenen beschadigd wordt, kunnen andere delen van de hersenen de functie van het beschadigde deel overnemen.

Stelling 7 Je leert beter als je de informatie in de leerstijl van jouw voorkeur aangeboden krijgt (bv visueel, auditief of kinesthetisch).

Stelling 8 Je kunt net zo goed liggend in bed als rechtop aan je bureau leren.

Stelling 9 Veel nadenken kan leiden tot slechte beslissingen.

Stelling 10 Bestraffen van ongewenst gedrag werkt bij jongeren beter dan belonen van gewenst gedrag.

Stelling 11 Lichamelijke activiteit stimuleert de hersenen om nieuwe cellen te vormen.

Stelling 12 Het onderstrepen of markeren van tekst leidt tot veel betere studieprestaties.