Johan de Witt College Den Haag Competentiegericht Techniek Breed
De aanleiding Terugloop belangstelling voor techniek Door de andere populatie werd ook een een andere didactische aanpak noodzakelijk Metaal was al gesloten, andere afdelingen dreigden ook te sluiten
De start Een nieuw programma in een oude leeromgeving Aanvang met denken over competentiegericht onderwijs Metaal was al gesloten, andere afdelingen dreigden ook te sluiten
De verbouwing De leeromgeving Het programma Het nadenken over onderwijs Metaal was al gesloten, andere afdelingen dreigden ook te sluiten
De veranderingen Van leren timmeren naar timmerend leren Van de sjoelbak naar de marmottenbak Het zweet op de juiste rug Metaal was al gesloten, andere afdelingen dreigden ook te sluiten
Wat ging er mis? Docenten zochten een andere baan Veel tijd kwijt aan maken van programma en lesbrieven Integratie avo Metaal was al gesloten, andere afdelingen dreigden ook te sluiten
Wat maakte het tot een succes Houding van de leerlingen Werken in buitenschoolse situaties Minder uitval door spijbelen Samenbouwen aan onderwijs in een kernteam Leren van en met elkaar Metaal was al gesloten, andere afdelingen dreigden ook te sluiten
Wat moet er nog gebeuren? Levelindeling Aansluiting met het mbo stroomlijnen Leerlingvolgsysteem Toetsing met product proces ontwikkeling Metaal was al gesloten, andere afdelingen dreigden ook te sluiten
Johan de Witt College Den Haag Competentiegericht Techniek Breed