LinkedIn Wat moet ik ermee?.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Gebruik sociale media voor Personal Branding en om werk te zoeken
Advertisements

Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
Hoe ga je om met LinkedIn?
Beginnen met PowerPoint Ga nu naar dia 2.
2.0-tools summerschool. 2.0-tools summerschool.
Social media gebruiken om een baan te vinden
Snel wegwijs op Wajongwerkt.nl
Invullen e-profiel Ga naar
Handleiding Cency.nl Versie april De openingspagina toont foto’s van mogelijke voornemens.
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Lezing door Kick de Wolff
HAAL MEER UIT LINKEDIN Natalie Rohlof Marketing en Communicatie Consultant Conclusion Corporate & Public Communication
Wat is WordPress en hoe installeer je het?. Wat is WordPress? WordPress is een CMS (Content Management Systeem) net als Joomla; Met een CMS kan een gebruiker.
Meer bekendheid via Linkedin Stella Maaswinkel Verseau trainingen.
Het nieuwe solliciteren:
De dag van het solliciteren Blok 1
Een expeditie waarin Social Media worden ingezet om U beter te presenteren EN gevonden te worden.
GOOGLE & YOUTUBE MADE BY MARC VLENDRÉ Z1D
Aan de slag met Facebook inclusief Privacy en beveiliging
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
#kennisdelen | #samenwerken | #durftevragen
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
UVW LinkedIn Presentatie
Solliciteren: wat wil ik?
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Introductie Ik ben….. – Marguerite Klinkers – Social Media enthousiasteling – Vind het interessant en belangrijk om ouders voor te lichten op het gebied.
2 Online registratietool Handleiding 3 Inhoudstafel Als individu aansluiten bij een groep p 4p 4 Een nieuwe groep aanmaken en beheren p 13p 13 Personen.
Aan de slag met haarlemmermeervoorelkaar.nl een praktische handleiding Stap 1. Aanmelden Ga naar
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.
1.Account aanmaken 2.Eerste stappen van je profiel 3.Profielgegevens beheren 4.Vrienden zoeken en toevoegen 5.Pagina's en groepen toevoegen 6.Je startpagina.
Talent in Ontwikkeling
Workshop Baukelien van Minnen. LinkedIn  LinkedIn – 5,9 mio profielen in Nederland op een beroepsbevolking van 6,1 mio (mbo+)  78% van de mensen op.
Training voor beginners. Agenda Waarvoor LinkedIn gebruiken? Hoe maak je een aansprekend profiel? Digitaal netwerken: hoe doe je dat? De interactie aangaan.
Matchcare LINKEDIN BASISTRAINING. Programma Introductie en voorstelrondje Introductie social media LinkedIn Wat moet je vooraf weten? Beginnen met invullen.
Informatie over Vanzelfsprekend voor een deelnemer en/of naastbetrokkene bij een zorgboerderij.
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Campagne PM1 Schone lucht een mensenrecht Nieuwe ISO 16890
Sollicitatietraining
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Training: Inloggen en Zoeken
Maak je website beter vindbaar!
SEO Hoger in Google.
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Introductie social media
Training: Inloggen en Zoeken
‘Boost je Business met LinkedIn’
Training: Inloggen en Zoeken
Talent in Ontwikkeling
Left-out? or LinkedIn or Left-out?.
SCHRIJF JE SOLLICITATIEBRIEF EN CV
Online Marketing voor het MBO
Hoe presenteer ik mezelf online?
Introductie tot yammernetwerk ‘Informatiemanagement Vlaamse overheid’
ClupApp van HTV Berg & Dal
Workshop 2 Technische tips voor gevorderden
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Social media voor statenleden/politici
Zichtbaarheid Creëren
Sneak Preview voor CV&V Yvonne de Boer
Persona’s maken, hoe doe je dat?
PERSONAL BRANDING HET NUT VAN .. HOE? TIPS
Transcript van de presentatie:

LinkedIn Wat moet ik ermee?

Wat kan ik er mee? Met een persoonlijk profiel: Je presenteert jezelf d.m.v. je c.v. Je kunt updates plaatsen over wat jij belangrijk vindt Het is een platform om te netwerken Je kunt groepen of personen volgen: vakliteratuur bijhouden Je kunt reclame voor je werkgever maken Je kunt vacatures zoeken/ doorgeven

En dan? Als je een profiel hebt gemaakt Nodig je mensen om je heen uit Of je wordt uitgenodigd door anderen Dit zijn 1e graads connecties 2e graads connecties: connecties van jouw 1e graads 3e graads connecties: connecties van 2e graads connecties Al deze connecties samen vormen jouw netwerk

Waarom netwerken? Je spreekt niet iedereen tijdens een netwerkborrel! Op jouw moment kun je updates zien van jouw netwerk Je kunt daarop reageren Stel: er is een interessante vacature: iemand kan jouw naam doorgeven Online mond op mond reclame

Visitekaartje maar dan digitaal

Profiel erg belangrijk Wie ben jij? De eerste indruk Waar ben je goed in? Foto zegt veel Zet profiel openbaar Maar dit is pas de eerste stap

Vervolg stap Wees actief Bouw je netwerk uit Volg interessante mensen / groepen Reageer op updates van anderen

Jouw profiel Nieuw profiel Bestaand profiel Ga naar linkedIn.com Volg de schermen Gebruik goede foto! Geef aan wie foto mag zien Evt achtergrondfoto Bestaand profiel Statusupdate uitzetten tijdens updates Klik op pijltje naast ik Klik op pennetje Scroll helemaal naar beneden, klik op nee en opslaan

Kopregel Automatisch word je laatste functie ingevuld Tips voor een goed profiel Belang van de kopregel Maximaal 120 tekens: - of steekwoorden - Of krachtig omschrijven

Samenvatting Hoe maak je nu een goede samenvatting? Contactgegevens toevoegen in kader Schrijf vanuit de lezer Wie ben jij? Waar liggen je kwaliteiten? Wat kun je voor een ander betekenen? Gebruik relevante steekwoorden Richt je op je doelgroep ½ - ¾ A4 = 2000 tekens Evt foto’s / website(s) toevoegen

SEO SEO = search engine optimization: zoekmachine optimalisatie Houdt rekening met woorden waar mensen op zoeken Gebruik Google Adwords zoekwoordplanner (wel google account nodig) Zoekt woorden die het meest worden gebruikt / alternatieven Die kun je toepassen in je kopregel en/of samenvatting Uitleg en nog een www.Adwords.google.nl hulprogramma’s / zoekwoordplanner Cursus werken met Adwords zoekwoordplanner

URL aanpassen URL aanpassen: alleen je voor- en achternaam achter elkaar

Openbare profiel aanpassen Hoe zichtbaar wil je zijn voor een niet LinkedIn bezoeker via een zoekmachine? Advies: openbaar zetten voor iedereen

Website toevoegen Evt eigen website Facebookpagina Website werkgever

Opleidingen Hoe voeg je contactgegevens toe?

Vaardigheden Toevoegen van Max 50 vaardigheden Vul zelf min 10 in (anders doet LinkedIn dit) Kies beschrijvingen die bij jou passen Goede verdeling tussen harde skills (specifieke kennis en vaardigheden) en soft skills (persoonlijke, emotionele, sociale vaardigheden) Zet de belangrijkste bovenaan Je kunt je laten onderschrijven (endorsen): bevestigen van deze vaardigheden En hoe onderschrijf je iemand anders In zelfde filmpje

Vragen om een aanbeveling Je kunt wachten tot iemand je spontaal onderschrijft maar je kunt er ook om vragen, iemand uitnodigen dat te doen De eerste keer Hoe?

Volgorde in opleidingen / ervaringen veranderen Klik hier Kan wel binnen een onderdeel Kan niet (meer) in het geheel: dus opleidingen voor ervaringen, voor eigenschappen

Delen van een bericht/ update Hoe doe je dat? Verschillende manieren Bericht van jezelf terugvinden

Reageren op een bericht Verschillende manieren om te reageren

Connectie verwijderen Uitleg

Groepen Functie van groepen Soorten groepen: Private: groepseigenaar keurt aanvraag goed. Posts worden niet via zoekmachines gevonden. Hangslotje naast naam Members-only: iedereen wordt automatisch toegelaten. Posts worden niet via zoekmachines gevonden. Hangslotje naast naam Open groep: iedereen wordt automatisch toegelaten. Posts worden WEL via zoekmachines gevonden. Functie van groepen Kennis bijspijkeren Nieuwtjes vergaren Tips verkrijgen Vragen stellen 24/7 Goed voor je eigen zichtbaarheid Toon je expertise Hoe vind je interessante groepen en hoe voeg je die toe

Email instellingen Zelf kun je instellen hoe vaak je e-mail wilt ontvangen van de groepen waar je lid van bent