Hoofdstuk 4 Promotiebeleid

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Hoofdstuk 4: Kopen is kiezen
De campagne....
Landelijke campagne bedrijfstakpensioenfondsen Bpf Bouw, 2 maart 2010 Marjolein Zaal Manager Communicatie VB.
Hoofdstuk 17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
Wat is interactieve marketing?
Marketingcommunicatiemix
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
4 P´s en 3 R-en MK01.
Tijdelijke presentatie
Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Cross Media.
Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing
LIEN VANDERVELDE CRM VS. SCRM. INHOUDSTABEL 1.Marketing 2.Feedback 3.Sales 4.Service & support.
Marketing presentatie
H16 Promotiebeleid Communicatie-instrumenten Persoonlijke verkoop
ELEMENTEN VAN DE PROMOTIEMIX
detaillistenpromotie
detaillistenpromotie
Communicatiebeleid Onderneming
Communicatiebeleid Onderneming
Business Marketing Management
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
Commercieel beleid 1 H1 Marketing voor de winkelformule en retailmix
Mobile Marketing. Wat is Mobile Marketing? Welke vormen zijn er? De toekomst... De doelgroep en het effect Wat zijn de wettelijke regels? De voor en nadelen...
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Projectwijzer 8/9 H4 Promotieactiviteiten Middenkader Engineering.
Commercieel beleid 1 Filiaalmanager
MARKETINGMIX.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Filiaalmanager.
3.1 Wat bepaalt je koopgedrag?
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Marketing H2 Marketing Commercieel medewerker. Alle activiteiten van een bedrijf die tot doel hebben de (huidige en verwachtbare) wensen en behoeften.
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Ondernemer detailhandel.
Marketingcommunicatie
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
detaillistenpromotie
Kan een offline winkel als aanvulling op uw e-shop een meerwaarde bieden? Kenny Van Paesschen Zaakvoerder.
Training voorbeeld voor
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten.
Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens.
Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Promotie- en Plaats mix 1e jaars.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Dienstenmarketing Week 4.
Ron Weijens.  Lijst Lijst  20 minuten voor doornemen te leren stof  Daarna SO.
Plaats- en Promotiemix Presentie. Vandaag De tijd tot 10 over 9 om nog te leren Daarna: 20 meerkeuzevragen > SO.
H 8 Marketingcommunicatiebeleid 1.Inzicht in marketingcommunicatie 2.De rol van reclame in het communicatiebeleid 3.Communicatiedoelgroep en -doelstellingen.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
De marketing van kennis
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
What will you do to change the
Internetmarketing en oefentoets
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid
Marketing Week 5 Het promotieplan Les 1.
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Commercieel beleid 2 Hoofdstuk 4 Promotiebeleid

1 Assortimentsbeleid 2 Inkoopbeleid 3 Prijsbeleid 4 Promotiebeleid 5 Commerciële presentatie

Hoofdstuk 4 Promotiebeleid www.use.li/e17/0042

Marketing B2C marketing Consumentenmarketing Retailmarketing Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Marketing B2C marketing Consumentenmarketing Retailmarketing

Marketingtechnieken: Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Marketingtechnieken: Actiemarketing Direct marketing Eén-op-éénmarketing Loyaliteitsmarketing Instore marketing Experience marketing Sociale marketing Virale marketing Neuromarketing Relatiemarketing Branding Zoekmachinemarketing Inbound marketing Affiliate marketing

Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Direct marketing

Loyaliteitsmarketing Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Loyaliteitsmarketing De ondernemer wil dat klanten: Meer (gaan) kopen Vaker terugkomen

Instore marketing of Narrowcasting Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Instore marketing of Narrowcasting Alle marketingcommunicatie in om de winkel

Virale marketing Sociale netwerken Mond-tot-mondreclame Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Virale marketing Sociale netwerken Mond-tot-mondreclame

Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Neuromarketing

Promotie en de promotiemix Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Promotie en de promotiemix Promotie is nodig om: Artikelen bekend te maken De interesse van de consument op te wekken De klant naar de winkel te trekken Het winkelimago over te brengen Winkeltrouw te bereiken

Bij promotie is het volgende van belang Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Bij promotie is het volgende van belang Wat heeft de klant nodig? Hoe kan de winkelier aan promotie doen?

Bij promotie is het volgende van belang Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Bij promotie is het volgende van belang Wat heeft de klant nodig? De detaillist biedt een oplossing voor een probleem dat de klant (bewust of onbewust) bij het winkelen of kopen ervaart Hoe kan de winkelier aan promotie doen?

Bij promotie is het volgende van belang Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Bij promotie is het volgende van belang Wat heeft de klant nodig? De detaillist biedt een oplossing voor een probleem dat de klant (bewust of onbewust) bij het winkelen of kopen ervaart Hoe kan de winkelier aan promotie doen? Publiciteit Reclame Sales promotion Persoonlijke verkoop

Optimale promotiemix Verschillende promotievormen Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Optimale promotiemix Verschillende promotievormen Kosten, tijd en inspanning worden gedekt door de verkoop

Publiciteit Public relations Free publicity Sponsoring Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Publiciteit Public relations Free publicity Sponsoring

Reclame Boodschap bedoeld voor een grote groep mensen Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Reclame Boodschap bedoeld voor een grote groep mensen Via sociale media Op internet: banners of pop-ups. Gedrukte reclame in kranten, (vak)tijdschriften, opiniebladen en huis-aan-huisbladen Reclamedrukwerk: brochures, folders of direct mail. Audiovisuele media: radio, televisie, bioscoop. Buitenreclame: billboards, affiches, op vervoersmiddelen.

Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Reclameplan

Regelgeving en reclame Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Regelgeving en reclame Wet oneerlijke handelspraktijken Wet koop op afstand Wet op de kansspelen Wet bescherming persoonsgegevens Telecommunicatiewet

Sales promotion Verkoopbevordering Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Sales promotion Verkoopbevordering Het is een verbetering van de prijs-waardeverhouding. Deze verbetering is tijdelijk, na afloop van deze promotie heeft het product weer de oude prijs en waarde. Het doel is altijd om tijdelijk extra verkoop te creëren.

Doelstellingen sales promotion: Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Doelstellingen sales promotion: Aantrekken van nieuwe vaste kopers Verhogen van herhalingsaankopen door de bestaande vaste kopers. Overige doelstellingen: Introductie van nieuw product Ondersteunen en verstevigen van het imago Betere displaypositie en presentatie verkrijgen bij de winkels

Vormen van sales promotion Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Vormen van sales promotion Prijskortingen Tijdelijk meer product voor hetzelfde geld Prijsvragen

Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Nieuwe klanten

Acties bedoeld voor vaste klanten Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Acties bedoeld voor vaste klanten Premiums Prijsvragen en loterijen Sweepstakes

Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Persoonlijke verkoop

E-commerce Voordelen: Niet gebonden aan locatie Hoofdstuk 4 Promotiebeleid E-commerce Voordelen: Niet gebonden aan locatie Relatief makkelijk op te zetten 24 uur per dag Nadelen: Webhosting Beveiliging Kwaliteit van de applicatie Logistiek proces

Bricks-Clicks-Ticks Fysieke vestigingen en online kanaal Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Bricks-Clicks-Ticks Fysieke vestigingen en online kanaal

Hoofdstuk 4 Promotiebeleid

Hoofdstuk 4 Promotiebeleid

Sociale media en e-commerce Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Sociale media en e-commerce Negen op de tien Nederlanders actief op sociale media. Facebook blijft vooral stijgen onder 65-plussers. Instagram grote speler onder jongeren