Survey Olyne Wolbert, Maayka Baardman, Jessica koers, yasmina el manssouri & janne beeuwsaert.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Schoolsecretariaten (n=555)
Advertisements

1.1 Waar worden enquêtes voor gebruikt?
Communicatie en draagvlak
De omvang van een steekproef bepalen
Wat zijn goede peilingen?
Hoofdstuk14 Gegevens verzamelen in het veld, non- responsefouten en screening van vragenlijsten.
Resultaten enquête tuchtwet
Statistiek Verzamelen Voorstellen Beschrijven Interpreteren
Xxxxxxxxxxxxxxx 4/4/2017 Inleiding onderzoeksleer Helleke Hendriks docent werktuigbouwkunde voormalig productonderzoeker bij Consumentenbond xxxxxxxxxxxxx.
Meten bij marktonderzoek
De steekproefopzet bepalen
Dataverzamelingsmethoden
Eenvoudige data-analyse: beschrijvende statistische
Meten bij marktonderzoek
Hoofdstuk 12 Gegevens verzamelen in het veld, non-responsefouten en screening van vragenlijsten.
De steekproefopzet bepalen
Dataverzamelingsmethoden
Hoofdstuk 6 Steekproeven trekken Methoden en technieken van onderzoek, 5e editie, Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian Thornhill, Marije Booij en Jan.
Microdatamiddag, 8 november 2007 Representativiteit Fannie Cobben Afdeling Methodologie Voorburg.
Online via een forum Focusgroepen;. Indeling 1.Waarom een forum ipv een face-to-face FG? 2.Een kijkje in de keuken! 3.Voordelen 4.Nadelen  5.Praktisch.
Pijn in de palliatieve zorg
Programma collegeweek 6
Blok 2 Collegeweek 1 De observatieopdracht Hoofdstuk 7: de toetsvragen op BSCW Onderzoek: Kindertelefoon.
LOOSVELDT,G., CENTRUM VOOR SOCIOLOGISCH ONDERZOEK, K.U.LEUVEN CARTON, A.,STUDIEDIENST VAN DE VLAAMSE REGERING carlo medo -1BaSw AO Surveyklimaat en de.
Kwantitatief onderzoek
Komma Kompagnie OUDERINTERVISIE ,,,,,
Voorstelling van de resultaten van de Consultatie Thema: Toegankelijkheid.
OUDERINTERVISIE,,,,, Komma Kompagnie. deskundigheidsbevordering voor ouders,
Welke letter? ©
Een methode voor het werken met ‘radicale’ opvattingen
Hogeschool Rotterdam, Opleiding Vastgoed & Makelaardij drs. ing. M.M.A. Scheepers Collegejaar college.
Praktijk(gericht) onderzoek Bijeenkomst 1
Jaarvergadering JBNL 30 januari 2016 De Netelhorst KE HATTEM
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv H 10 onderzoek met vragenlijsten.
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv H 8 observatie en registratie.
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv College 4 Hoofdstuk 6 Steekproef.
Digitalisering Les 3: wat betekent de digitalisering van de maatschappij voor onze doelgroepen?
CKO werkdag Halverwege de cyclus Kijken naar eigen werk en werk van anderen Aanpak uitwisselen Werkbladen maken in mixgroepen.
Fotosynthese en verbranding lichtenergie ↓ Fotosynthese …………………………………………………. Verbranding ↓ Verbrandingse nergie.
Marktonderzoek Zonder inzicht in het gedrag van de klanten/markt kan er geen marketingbeleid gevoerd worden.
De patiënt als schakel bij de inkoop prothesen
Het forum.
Betrouwbaarheidsinterval
Les 5: Het marketingplan
Dataverzamelingsmethoden
in het veld, non-responsefouten en screening van vragenlijsten
SAMEN VOOR EEN VEILIGE BUURT. Om snel én moeiteloos melding van verdachte personen, groepen, voertuigen en de omgeving te maken.
Praktijkgericht onderzoek
Samenwonen met volwassen kinderen met beperking: woon- en zorgaspecten
Praktijkgericht onderzoek
Praktijkgericht onderzoek
Eenvoudige data-analyse: beschrijvende statistische
Onderzoeksstrategie: survey
Rookenquête 2018 Een onderzoek voor Stichting tegen Kanker, uitgevoerd door GfK Belgium Rapport 1.
Praktijkgericht onderzoek
4 havo Schrijflijn les 1
De steekproefopzet bepalen
Benchmark onderzoek.
De omvang van een steekproef bepalen
Hoofdstuk 4 Kwantitatieve dataverzamelingsmethoden Nel Verhoeven
Tervuren Participatieve wijkmonitor Mei 2018 Jo Steyaert Partner
Evaluatieonderzoek.
Praktijkgericht onderzoek
Blended Leermodule: Onderzoeksstrategieën
Representatief voor…. ‘wat’ of ‘wie’?
Buurt-apps Mediabegrip week 2-3.
Ontwerponderzoek.
De voordelen en nadelen van betaalmethodes
Weging Woningmarktmodule 2018
Jullie opdracht Bereid in groep een presentatie voor van 5 minuten rond de onderzoeksstrategie waarin je jou verdiepte Inhoud Wat houdt de strategie.
Transcript van de presentatie:

Survey Olyne Wolbert, Maayka Baardman, Jessica koers, yasmina el manssouri & janne beeuwsaert

Strategie Meningen van andere mensen Op systematische wijze Groot aantal mensen Vaak via enquêtes, poll, steekproef  schatting van de resultaten

Strategie Voordelen Nadelen Breed beeld Veel meningen Zuivere schattingen Hoe groter de steekproef, hoe nauwkeuriger het resultaat Keuze populatie bij onderzoeker Non-respons Veel deelnemers zoeken

Voorbeeld Enquête over veiligheid in de buurt Argument Door dit onderzoek te doen bereik je veel mensen met verschillende meningen op een objectieve manier. Waardoor je met de resultaten van het onderzoek kunt inspelen op de noden van de bevraagden.

Beelden

Antwoorden op vragen Surveyonderzoek = enquête Aanvulling docent: enquête wordt vaak gebruikt bij survey maar niet exclusief, ook andere methoden (bijv. focusgroep) zijn inzetbaar! Surveyonderzoek = enquête Representatief = minimum 80% respons respons < 80 % ?  onderzoek nutteloos Onderzoek waarbij je de meningen van mensen belangrijk vindt