En wat het kan betekenen voor senioren

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
C.V.O. - HI Kempen Kleinhoefstraat 4 B-2440 GEEL
Advertisements

Stappenplan animaties maken
Jeugdouderlingen op weg ……… Naar de toekomst. Bezinningsdag Wat willen we bereiken??? • Jeugd betrekken bij de kerk • Jeugd in contact brengen.
Welkom Katja Goertz, commercieel adviseur Ascom Nederland.
IT Biografie.
N God roept, geeft gaven en leidt ons met Zijn Geest. Christus verlossingswerk is de basis. n Hij roept ons om te dienen, liefdevol, bescheiden en integer.
Expertisegroep Haptotherapie en Topsport (Sjoerd van Daalen), voor NOC*NSF, 3 april 2013.
1. 12 DAAROM, gelijk door één mens de zonde de wereld is binnengekomen... 2.
Denemarken Door Pol, Jana en Wies.
Redelijkheid en lichamelijkheid Marc Slors. Wat ik wil gaan beweren.....
Digitale overzetting van beweging The mosFET strikes back.
VR-DiGiDesign ‘Ontwerpen met je handen’
Toepassingen van Haptic Masters P. Lammertse, MOOG-FCS TU Eindhoven, Super TU/esday.
Geest, brein en cognitie Filosofie van de geest en Grondslagen van de cognitiewetenschap Fred Keijzer.
HOE KRIJG JE LES IN DE TOEKOMST? In de toekomst krijg je les op computers,ipad50,en met een speciale bril op. Een 10d bril. Of bijvoorbeeld met een 10ds.
gemaakt door: Eshan-joshua & Priya
BERLIJN…. BERLIJN… & de opdracht opdrahc RESULTAAT VAN JE INSPIRATIE OEFENING UPLOADEN OP JE PORTFOLIO…
Magie, de code doorbroken
& Beeldvormingstechnieken
Beeldvormingstechnieken
Virtual Reality Systems woensdag 23 april Virtual Reality Systems Wat is virtual reality? Het zo goed mogelijk nabootsen van de reële wereld met.
Verbondenheid. Efe 2:16 de bron van verbondenheid is de dood van Christus.
Het woord van Kennis Het woord van kennis is niet: De natuurlijke kennis die we verkrijgen door onderwijs, lezen, studie of onderzoek in de natuurlijke.
Voeg hier het organisatie onderdeel in
DAb: Interactive Haptic Painting with 3D Virtual Brushes W. Baxter, V. Scheib, M. Lin, and D. Manocha.
 Wat is Augmented Reality?  Toepassingen van Augmented Reality  Augmented Reality mobiel  Augmented Reality in games  De toekomst van Augmented Reality.
Aandacht voor kanker Complementaire zorg
Benjamin de Wit We Make VR Verbinden met informatie, G4-Congres 2014.
Augmented Reality Kans voor het onderwijs?. Wat is Augmented Reality (AR)? De wereld om je heen verrijken door er extra digitale informatie (lagen) aan.
Vrijwilligersbeleid HC Zwolle 17 november Vrijwilligersbeleid - Inleiding Een club draait op haar vrijwilligers. Dat geldt zeker voor een grote.
De schepping van de mens 1 Genesis 3. 2 Hoe kan ik, als christen, Genesis 3 een zinvolle plek geven in mijn leven in deze wereld?
Mark Overmars Universiteit Utrecht
Elke klant heeft een computer. De meeste computers zijn tussen de 2 tot 4 jaar.
OCULUS RIFT JESSE MONTEYNE. Inhoud 1. Over Oculus Rift 2. Oculus producten 3. Voor- en nadelen 4. Gebruik 5. Competitie 6. Prijs.
Dit is een test. Een tweede dia biedt mogelijk uitkomst.
Lizzy Komen & Kelly Mostert Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid Erfgoed in Virtuele Werelden Cultuur in Beeld 14 december 2015.
Proef de toekomst! Toekomstbeelden van technologie in de zorg Ellen Willemse Stichting Toekomstbeeld der Techniek (STT)
Virtueel museumbezoek woensdag 16 december Virtueel museumbezoek Wat wordt bedoeld met virtueel museumbezoek? Achter de computer genieten van museumcollecties.
Organisatie
Aandoeningen/ziektes Functies & anatomische eigenschappen Activiteiten en participatie Omgevingsfactoren Persoonlijke factoren InschikkelijkheidIk ben.
DE WEEK VAN DE PIJN 2016 “GEEF CHRONISCHE PIJN EEN GEZICHT“ 26 SEPTEMBER - 1 OKTOBER 2016.
Paragraaf 6.4 antwoorden.
Zorg en welzijn op 1 lijn 12 april 2012 Marja de Ruiter Jeannette Smiesing.
Emulatie vs virtualisatie Docent: Schooljaar:. Emulatie vs virtualisatie Simulatie.
Handige apparaten Stap 1 Apparaten zie je overal.
Breathfulness Korte test of Breathfulness iets voor jou kan betekenen Breathfulness Academy Vraag 1 – waar zit je adembeweging meestal? Hoog (borst)Laag.
1.  Je hart is een spier;  Door te sporten wordt de hartspier sterker gemaakt;  je hart gaat beter gaat pompen;  Er gaat meer zuurstof naar alle cellen.
We kunnen al via een bril informatie opvragen van de omgeving of iemand laten meekijken onze toekomst ga naar de volgende dia.
AR ‘Het interactief combineren en daarmee verrijken van beelden uit fysieke wereld met kennis en data uit de virtuele wereld, waardoor een extra informatielaag.
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
Open de ogen van je hart Efeze 1:15-23.
AR/VR maakt de les echt leuker Én leerzamer!
Virtual Reality in het onderwijs
Pokémon Go Mediabegrip week
Made by: Virtual reality De wereld om je heen Made by:
AR/VR maakt de les echt leuker Én leerzamer!
YOEHOO….. Ik ben er ook nog!
Job 2: 7-10 Satan zorgde ervoor dat Job heel erg ziek werd.
De “Big Six” model “Switch VR”.
Kwaliteit van Leven en ouder worden “Grijnzend Grijs”……….
Supercomputers woensdag 18 januari 2017.
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
Gezondheid en gezond gedrag
`In beweging, sport als onderdeel van mobiliteit’
Christus en de gemeente
PLUSPORT PIEREVENT - VORMGEVING
Media ICT en Design College – ROC Midden Nederland
Anders Kijken Je ziet meer als je eenmaal ergens op gewezen bent.
Presentatie Inspectie - Bezoek
Transcript van de presentatie:

En wat het kan betekenen voor senioren Virtual Reality En wat het kan betekenen voor senioren ProBiblio - Laatste update april 2018

Wat is virtual reality? Bij Virtual Reality waant de gebruiker zich in een compleet andere wereld.

Wat is virtual reality? Bij Virtual Reality waant de gebruiker zich in een compleet andere wereld. Deze wereld is gefilmd met een speciale camera of met een computer gemaakt.

Wat is virtual reality? Bij Virtual Reality waant de gebruiker zich in een compleet andere wereld. Deze wereld is gefilmd met een speciale camera of met een computer gemaakt. Door verschillende bewegingssensoren in een head-mounted device (de VR-bril) past het virtuele beeld zich op ‘natuurlijke’ wijze aan, aan de bewegingen die de gebruiker met het hoofd en (ook steeds meer) met het lichaam maakt.

Wat is virtual reality? Bij Virtual Reality waant de gebruiker zich in een compleet andere wereld. Deze wereld is gefilmd met een speciale camera of met een computer gemaakt. Door verschillende bewegingssensoren in een head-mounted device (de VR-bril) past het virtuele beeld zich op ‘natuurlijke’ wijze aan, aan de bewegingen die de gebruiker met het hoofd en (ook steeds meer) met het lichaam maakt. Het sleutelwoord is immersie of onderdompeling. Er wordt geprobeerd onze hersenen te laten geloven dat we op een andere plek zijn.

Cognitieve stimulatie Toepassingen in ouderenzorg Cognitieve stimulatie

Cognitieve stimulatie Bestrijding eenzaamheid Toepassingen in ouderenzorg Cognitieve stimulatie Bestrijding eenzaamheid

Toepassingen in ouderenzorg Cognitieve stimulatie Bestrijding eenzaamheid Fysieke beperking omzeilen

Toepassingen in ouderenzorg Cognitieve stimulatie Bestrijding eenzaamheid Fysieke beperking omzeilen Afleiding bij pijnbehandeling

Toepassingen in ouderenzorg Cognitieve stimulatie Bestrijding eenzaamheid Fysieke beperking omzeilen Afleiding bij pijnbehandeling Mentale ontspanning

Bij virtual reality waant de gebruiker zich in een compleet andere wereld. Deze wereld is gefilmd met een speciale camera of met een computer gemaakt. Door verschillende bewegingssensoren in een head-mounted device (de vr-bril) past het virtuele beeld zich op ‘natuurlijke’ wijze aan aan de bewegingen die de gebruiker met het hoofd en (ook steeds meer) met het lichaam maakt. Het sleutelwoord bij virtual reality is immersie of onderdompeling. Er wordt geprobeerd onze hersenen te laten geloven dat we op een andere plek zijn.

Toepassingen in ouderenzorg Cognitieve stimulatie Bestrijding eenzaamheid Fysieke beperking omzeilen Afleiding bij pijnbehandeling Mentale ontspanning

En in de toekomst...

Bij virtual reality waant de gebruiker zich in een compleet andere wereld. Deze wereld is gefilmd met een speciale camera of met een computer gemaakt. Door verschillende bewegingssensoren in een head-mounted device (de vr-bril) past het virtuele beeld zich op ‘natuurlijke’ wijze aan aan de bewegingen die de gebruiker met het hoofd en (ook steeds meer) met het lichaam maakt. Het sleutelwoord bij virtual reality is immersie of onderdompeling. Er wordt geprobeerd onze hersenen te laten geloven dat we op een andere plek zijn.