Wat zie je?.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Bijeenkomst 3 Hoe bouw je een les op en hoe houd je hierbij rekening met het leren van leerlingen?
Advertisements

Vormen.
Innovatieve kustverdediging Maurits van der Ven, 4 oktober 2011
Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
Charlotte, Jim, Jordy en Tijmen
Vergelijkingen oplossen
Vraag de leerlingen om tijdens de lessen aantekeningen te maken.
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
OFC28 mediawijsheid les 3.
Les 2 – Jouw media.
Project “Horizon Verbreden”
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
De ondernemende student Hoofdstuk 8Leiding nemen, geven en ontvangen.
Hoog water op het schoolplein? Versie: Kustzone. Hoofdstuk 1. Introductie.
Opdracht 4 Video invoegen Gebruik deze presentatie om de opdracht te maken en zet hier je naam:.
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Flip de Proef Hoofdstuk 4 maar dan anders…. Wat is dat? Hoofdstuk 4 gaat over handig tellen. Dat gaan we proberen 's op een andere manier te doen. Ik.
VIDEOCLIP MAKEN. Stapje voor stapje een film van een minuut.
Waarnemen en Regeling  Expert groepen opdracht..
Waarom? Je hebt ontdekt wat je interesses zijn. Behalve dat het van belang is dat je doet wat je leuk vindt, is het ook belangrijk om te doen waar.
Thema 2 Periode 1 KOP
Mobile Fun Hoi, ik ben Mobie en ik ga samen met Ronnie jullie deze PowerPoint presentatie presenteren. Op de volgende dia staat wat deze opdracht inhoud.
2 TH Hoofdstuk 4 Water § 7-8 Wereld. Bijna 7 m onder de zeespiegel Laagste punt van Nederland: hoe laag? Laagste punt.
Leespubliek. Spoorboekje Even opfrissen Oefening leespubliek Bespreken oefening Wat gaan we leren?: Je kunt vertellen wat een leespubliek is en naar welke.
Inkopen van voeding Ranjana de Vries Wat gaan we doen deze les? Lesdoelen Inleiding op het onderwerp Opdracht Pauze Poster presentatie Kahoot.
Activerende teksten.
Leervaardigheden in het vak nask1 Vaardigheden die je helpen het examen met succes te behalen.
Lezen: betoog. Spoorboekje 1)Begrippen/theorie 2)Betoog lezen en beoordelen 3)Bespreken Wat gaan we leren? -Je kunt vertellen wat het tekstdoel van een.
Talent in Ontwikkeling
Cliënt en mediawijsheid Hoe mediawijs ben jij? MZ blok 4 Les 1.
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
Creatief schrijven. Programma -Inkomopdracht: elektriciteit -Opdracht 1: jouw ideale vakantiedag -Opdracht 2: verplaats je in een ander Wat gaan we leren?
CKO werkdag Halverwege de cyclus Kijken naar eigen werk en werk van anderen Aanpak uitwisselen Werkbladen maken in mixgroepen.
Doelen realiseren met media
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 BK Lesweek 5
Mediawijsheid Les – samenwerken in office 365
1. Wat gaan we vandaag doen ?
JULLIE WETEN DAT IK HET HEB, MAAR WAT IS HET?
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
Bijeenkomst 1.2 Ellen van den Boomen
Cursus 1.1 Wat zie je in een landschap Klas 2 KGT Lesweek 1
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 KGT Lesweek 5
VEEL MENSEN HEBBEN WEL EENS WAT GEHORD OVER DIABETES,
Creatief schrijven.
Ondernemingsvormen.
Cursus 1.1 Wat zie je in een landschap Klas 2 BB Lesweek 1
Observeren en rapporteren
Wat is internet? Vandaag gaan we ontdekken wat internet is? Hoe vaak zijn de leerlingen online? Welk apparaat gebruiken ze? Stel ze eens wat vragen en.
Wat is internet? Vandaag gaan we ontdekken wat internet is? Hoe vaak zijn de leerlingen online? Welk apparaat gebruiken ze? Stel ze eens wat vragen en.
Vul in wat persoonlijke en niet persoonlijke gegevens zijn
Bekijk en bespreek dit filmpje. Kunt u het filmpje niet afspelen Bekijk en bespreek dit filmpje. Kunt u het filmpje niet afspelen? Gebruik dan de.
Cursus 1.1 Werken met Kaarten Klas 1 KGT Lesweek 4
Cursus 1.1 Werken met Kaarten Klas 1 BK Lesweek 2
Het verschil tussen werkomschrijving en bestek?
© UNIEK IN DE KLAS.
Een video maken Kennis toetsen.
Programmeren in de Klas
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
Les 8 Meten en Meetkunde in huis Les 9 Meten in de tuin
Doeke en Annegreet, studenten van de NHL: leraar aardrijkskunde
Hoofdstuk 10 Handig rekenen 2. Hoofdstuk 10 Handig rekenen 2.
THEMA 2 Nederland is overal Les 1 – De wereld in een straat
Hoofdstuk 4 Spijsveteringsstelsel melkvee
week 2 Pragmatiek + conversatieanalyse
De praktijk: kinderen van 9 – 12 jaar
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
E-health en Domotica Les 5.
Paragraaf 3 Rivieren van ijs
Transcript van de presentatie:

Wat zie je?

De zandmotor Onderwijskunde Basis 24-09-15 Doeke Faber

Wat wil ik jullie vandaag leren? Het belang van kustversteviging voor Nederland Verschillende vormen van kustversteviging, waaronder een experimentele vorm, namelijk de zandmotor Wat gaan we doen? De zandmotor Drie manieren van zand storten aan de kust Filmpje over onderzoeken zandmotor Onderzoek doen naar zandsuppletie en vergelijken met de zandmotor Kennis delen vragen

25 % van Nederland onder zeeniveau. 59 % van Nederland is gevoelig/kwetsbaar voor overstromingen.

Wat is de zandmotor? Wat: Onderzoek wat de zandmotor is. Hoe: Met behulp van je telefoon of laptop op het internet. Hulp: Hulp kun je vragen bij je duopartner, als je er alsnog niet uitkomt kan de docent worden gevraagd. Tijd: 5 minuten Uitkomst: Je weet hoe de zandmotor werkt. Klaar: Typ op Youtube in: ‘’de zandmotor” en bekijk een filmpje over de zandmotor.

Wat is een zandmotor? 21,5 miljoen kubieke meter aan zand door mensen aangebracht Natuurlijke wijze om de kust aan te sterken Verdwijnen van haak Breder kustgebied

De zandmotor Waar ligt de zandmotor?

Hoe komt al dat zand daar? klappen rainbowen Zand aanvoeren met pijpleidingen

Je krijgt nu 10 minuten om het volgende te onderzoeken: Wat: Onderzoeken wat zandsuppletie is. Hoe: aan de hand van informatie op het internet. Hulp: eerst hulp vragen aan je duo partner, daarna kun je vragen stellen aan de docent. Tijd: 6 minuten. Uitkomst: Je kunt uitleggen aan de klas hoe de zandsuppletie werkt. Klaar: Uitzoeken wat voor en nadelen van de zandmotor en zandsuppletie zijn en die kunnen uitleggen.

Wat hebben we geleerd? Het belang van de kustversteviging voor Nederland Werking van de zandmotor Waar de zandmotor zich bevindt De drie manieren hoe het zand aan de kust komt Hoe onderzoek wordt gedaan naar de zandmotor Wat zandsuppletie is en wat de verschillen zijn met de zandmotor.