Businessplan Hanna Copini.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het tweede werkstuk.
Advertisements

23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
Workshop opstellen adviesrapport
Ho 8: Portfolio.
Onderzoek doen Hoofdstuk 11 Rapportage.
Business Model Generation Avans 30 januari 2012.
Crowdsourcing Tim Versluijs. Inhoud Motivatie Wat is crowdsourcing? De acht stappen De vormen van crowdsourcing Voorbeelden Voordelen en gevaren Rol van.
Een prestatie… is een open opdracht wordt gedaan door twee personen hoort bij een vakgebied is bedoeld om precies dát te leren wat je graag wilt weten.
Bespreken positieve soa-uitslag
Een werkstuk maken.
POP Minor Ondernemen 2e semester NHL Hogeschool Leeuwarden 5 maart 2015.
POP Minor Ondernemen 2e semester NHL Hogeschool Leeuwarden 5 maart 2015.
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
Competenties SLC week 3 DSR1.
Bron: APS. (z.j.) Activiteitenwaaier een onderzoekende leraar. 1.
De onderzoekscyclus Oriënteren Richten Plannen Verzamelen
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Praktijkervaring en reflectie
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Handleiding lesprogramma Docenten Voortgezet Onderwijs.
Niets is wat het lijkt.
Studieloopbaancoaching
Waarom? Je hebt de afgelopen lessen je interesses, vaardigheden en persoonlijkheid in kaart gebracht. Waar dat samenkomt, daar ligt je passie. Dat.
Etalagebijeenkomst 9 maart Werkende studenten, didactiek en de kracht van een online learning community.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Praktisch werk effectiever maken Tekst: Henny Kramers-Pals.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Help mensen hun eigen leven te leiden Zelf- en samenredzaamheid.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Beroepenwerkstuk.
Ondernemingsplan.
Het onderzoeksverslag
Consumentengedrag Beslissen
Leren leren; zaakvakken (ak/gs)
Portfolio opdrachten Gedrag & Ethiek VE31.
Werkstuk nask In de week van 23 januari 2017 (week 04) voor vrijdag 27 januari 12:15, inleveren Daarna: elke werkdag te laat: 5 punten (van de 100) van.
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
3F maken van een verslag.
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Schrijven is een vorm van denken maar denken is geen schrijven
LinkedIn – Je carriere start nu!
What will you do to change the
SCHRIJF JE SOLLICITATIEBRIEF EN CV
Studie vaardigheden Thema 2 : Plannen.
(week 045) voor vrijdag 02 januari 12:15, inleveren
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
Leren leren.
Schrijven 2.1 en 2.2 Formuleren en Stijl 2.1
SCOUTING OP JE CV Masterclass Scouting op je CV.
Businessplan Hanna Copini.
Portfolio, Logboek en Casus
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
Hoe leer je geschiedenis?
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
Stap drie bij projecten
Eens / oneens EEN PRODUCT IS GOED ALS HET DUUR IS
Eens / oneens HET EERSTE IDEE IS VAAK HET BESTE IDEE
voorbeeld volgende bladzijde terug
Schrijven 2.7 en 2.8 Formuleren en stijl 3.1
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
Transcript van de presentatie:

Businessplan Hanna Copini

Quote Blaise Pascal “I would have written a shorter letter, but I did not had the time.”

Het businessplan Inhoud maximaal 20 pagina's, wenselijk 15 geschreven pagina's (dus niet bladzijden) Bijlage ook maximaal 20 pagina's, wenselijk 15 Denk om je schrijfstijl; schrijf boeiend, passie moet eraf spatten, professioneel Zoek voorbeelden, vraag ondernemers Kort en bondig formuleren

Wat hoort er niet in thuis? CV Enquêtes Persoonlijke motivatie (kort en bondig kan wel bij uitleg idee) Het complete marktonderzoek Copy paste bronpagina's

Wat kan er allemaal in? Voorblad, titelblad, samenvatting, voorwoord, inleiding De vent op de tent Het idee marktonderzoek financieel paragraaf bronvermelding volgens APA richtlijnen Bijlage (apart of vast)

Wat zijn goede vragen? 1. Welke activiteiten zijn voor jou het belangrijkst? En welke activiteiten zijn nodig om je product bij de klant te krijgen? 2. Wie zijn je klanten en wat zijn hun behoeften? Breng ze eens in kaart. 3. Welke waarde biedt jouw product de klant? Wil de klant jouw product ook echt? 4. Hoe krijgen klanten je product? Kunnen ze het in een winkel kopen? Of online? 5. Op welke manier onderhoud je contacten. Online? Of kies je voor persoonlijk contact, face-2-face. 6. Waar verdien je nou precies je geld mee? 7. Wat zijn de bronnen die je moet aanboren om je product te maken? 8. Wie zijn de belangrijke partners in je bedrijfsproces? 9. Het benutten van je resources kost geld. Het huren van een pand bijvoorbeeld. Of computers en andere apparatuur. Welke kosten maak je?

Canvas

Persoonlijk ontwikkelingsplan Sietse Harkema

Tip Houd nu alvast een logboek bij Waarom? Reflectie op WPHN, leerdoelen/resultaten/activiteiten en competenties STARR methode

Essentie van de POP Competenties naar aanleiding van je leerdoelen en presentatiedoelen OOk toevoegen: persoonlijke gegevens en testen Reflectie op je persoonlijke ontwikkeling binnen de minor

Mindmap Wat is een mindmap Hoe maak je een mindmap Waar dient het voor?

Intervisie met en zonder Waarvoor dient de intervisie? Wat bespreken we in de intervisie Intervisie zonder docent

Vragen?