Landstede ICT & Technologie Harderwijk

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Inspectie van het Onderwijs
Advertisements

Doelmatigheid in het mbo Optimaliseren op het kruispunt van belangen.
Interpolis Kantoor Concept Je werkplek is waar je bent
Succesfactoren van teamcoaching
Het Vakcollege: Meerwaarde in de regio
CALVIJN MEERPAAL ACADEMY
MA Het netwerk(en) voorbij Kenmerken van kwalitatieve leergemeenschappen.
Mensen maken de wijk Herijking wijkgericht werken Wim Kemp Wethouder voor welzijn, onderwijs, cultuur en wijkontwikkeling 10 december 2010.
Keuzes 7 vakken (+ maatschappijleer), na examen mag een leerling 1 vak onder voorwaarden laten vallen NE – EN – WI – TNL verplicht om te volgen 1.
Nieuwe media in het onderwijs: wat brengt de toekomst. prof. dr
Presentatie Slimmer werken in het voortgezet onderwijs Startbijeenkomst 16 juni 2009 / maatregel 8: zie
Stelling 2: Te weinig (vak)inhoud in een VB Leerinhouden kunnen niet geïntegreerd worden opgehangen aan voorkomende werkzaamheden, maar moeten geïsoleerd.
D.S.L.B. daalt in Frank Verhoeven
Leren en doceren in de 21e eeuw
© IVA Evaluatie Actieplan Verbonden met ICT. © IVA Evaluatie actieplan verbonden met ICT 13 verschillende projecten (po, vo, mbo) Survey onder docenten.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Relatiedag 2008 Het nieuwe Kennisnet Frans Schouwenburg en Magda Bruin 23 januari 2008.
Regionale betrokkenheid bij de beroepskolom Een casus… Dag van de Beroepskolom 5 oktober 2012.
Highlights evaluaties Presentatie De Groene Parade II 10 juni 2009.
Terugkoppeling studieresultaten Voortgezet Onderwijs
Focus op vakmanschap standaardmodellen in SPBS. Terugdringen VSV Verkorten en intensiveren van opleidingen Nieuwe kwalificatiestructuur Urennorm Focus.
Integraal, integraler, integraalst? En wat zijn de grenzen?
WELKOM Voorlichtingsavond klas 2. Opening Voorlichting ouders 2e klas 3 april 2014.
Uitvallers uit de Entree: niemands verantwoordelijkheid?  Welkom  Kort voorstelrondje.
Schoolkenmerken centraal in Apeldoorn ruime locatie met kleinschalige opzet onderbouw op eigen plek in het gebouw alle leerwegen en sectoren vmbo m.u.v.
NLT modules en excellentiebevordering
Sjiera de Vries Lector Sociale Innovatie en Verscheidenheid Sociale Innovatie.
De Netwerkschool MBO College De Maasvallei
Dat zouden we vaker moeten doen…
Is de les nu al voorbij?! Activerende lessen Na-Sk in de onderbouw
moderniseren van het curriculum.
Deze Workshop wordt verzorgd door het
45 jaar Vereniging van Grafisch Technologen (GTSC) ; 9 april 2008 Opleiden voor de Creatieve Industrie Arie van Tilborg, directeur MediaCollege.
Laat teams excelleren Ellen Reehorst co-creator eduScrum
Samenwerking die vleugels geeft Ellen Reehorst eduScrumnederland.nl
De basis van ADSL: het constructivisme
Studiereis Finland. Dagblad Trouw, onderwijssysteem.
Taalportfolio Eenheid, overzichtelijkheid en duidelijkheid.
Even bijpraten….. Even bijpraten over de thema’s Onderwijs Organiseren van onderwijs Sturen en Verantwoorden De IT functie.
Wat ik vraag 10 minuten aandacht voor:
Departement Onderwijs Kennismaatschappij Snel aangroeiende en voortdurend veranderende informatie en kennis Flexibiliteit /
Doel Workshop Hoe organiseer je keuzedelen binnen je opleiding?
Samen (leren) voor succes Samenwerking in de keten binnen Toptechniek in bedrijf Inspiratiemiddag M-Tech, 2 juni Rotterdam.
DOOR FRANCINE BISSCHEROUX Het sociaal constructivisme als basis voor Drents Dorp.
Het motiveren van leerlingen in het VO
Beroepsonderwijs in ontwikkeling
Blended Learning Hoe realiseer je dat op instellingsniveau? Making a supertanker change its course Pieter Cornelissen
WELKOM Niveau 2 van smal naar breed ……………………………… Albert Jan Hoeve.
INFORMATIEAVOND 25 FEBRUARI Onderwijs dat leeft!.
I Studiesucces door Virtual Action Learning Conferentie studiesucces Haagse Hogeschool Rens van den Berg & Linda de Bruin 14 december 2012.
Business-school PENTA college csg Hoogvliet Wat zijn wij voor een school? Binnen MAVO andere behoefte. Hoe zijn wij er toe gekomen? – Krimpende markt –
Naam van de Auteur 7 januari 2008 B ETER ONDERWIJS MET DIGITAAL LEERMATERIAAL : DROOM OF WERKELIJKHEID ? Alfons ten Brummelhuis Arrangeursdag.
Vernieuwing VMBO Kans of strop?. Inhoud Aanloop Verschillen en veranderingen De vakken LOB Examen en Diploma Kansen Brainstorm Evaluatie.
Meer Kansen Met Ouders..... en de ontwikkeling van schoolspecifiek ouderbeleid 15 april 2010 Marion van de Sande en Amal Aakif Kenniscentrum Jeugd en Opvoeding.
Plan van Aanpak Toptalenten Regionale talentnetwerken po en vo Startbijeenkomst Top Talenten Stimuleren in het Noorden.
Gepersonaliseerd leren (GPL) vmbo-tl coaching. Coach  Relatie  Betrokkenheid  Eigenaarschap (tempo / niveau)  Overzicht  Uitdaging  Rust  Enthousiasme.
Referentiemodel Flexibele onderwijslogistiek
Vertel me: wie ben je? Peter Berkers Summa Business Eindhoven Passionaris voor lob.
Professionele excellentie en Honours
Workshop experimenten in het mbo
Proeflokalen Vitalis (lopend onderzoek)
Programma Inwoners- en Overheidsparticipatie Maak ‘t Meer
Altijd in ontwikkeling Altijd in verbinding
Geschiedenis 2011 Masterplan ICT
Van school met een Agile mindset - de impact van Agile op jongeren
Sportplatform De ontwikkeling van HARDERWIJK ACTIEF
Niemand vergeet een goede leraar
Aansluiting mbo-hbo Peter van der Tol november 2017.
Studiemiddag doorstroom MBO-HBO
Flexibel programmeren van onderwijs en toetsen
José Hermanussen, Ronald Stevens, Jorrick Beckers
Transcript van de presentatie:

Landstede ICT & Technologie Harderwijk Emiel Snel Niels Rook Landstede ICT & Technologie Harderwijk

Wat is MBOscrum Opbrengsten Onderwijs organiseren Hoe werkt ‘t

Wat is MBOscrum

Onderwijs - totaalmethode: Gebaseerd op SCRUM meer dan projectmatig leren: teamontwikkeling studentontwikkeling productontwikkeling

~ Student is ons product ~ ~ Onderwijs is ons vak ~ Onderwijs - totaalmethode: ~ Student is ons product ~ ~ Onderwijs is ons vak ~

Onderliggende leertheorieën: Sociaal constructivistisch Behaviouristisch

Wat is het niet: Wondermiddel

Wat zijn de opbrengsten

Vergaande differentiatiemogelijkheid Intrinsieke motivatie Samenwerken zonder meeliften Verantwoordelijkheid Meedenken / initiatieven In control zijn

Ruimte voor experimenten Vrijwel geen lesuitval Overzicht Hard werken Voldoening Durven loslaten Flexibel zijn

Aansluiting vervolgonderwijs Aansluiting arbeidsmarkt Ruimte voor excellentie Ruimte voor vertraging Aanzuigende werking Trots

Onderwijs organiseren

Ondersteuningsbehoeftegroepen Vaste werkweek Communityruimtes Flexibel curriculum

Ondersteuningsbehoefte 1 2 3 4 5 6 MBO niveau 4

Coaching

Hoe werkt het

Rollen (zie mboscrum.nl)