David Clearbout, de Pont

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Leesbevordering en taalbevordering in de basisschool
Advertisements

Simultaan Tafelrondje
Binnen / Buitenkring Maak een binnen- en buitenkring
Continurooster ?.
Informatieavond groep 3 WELKOM
1 van 4 6 Delen met rest 1. Voorbeeld. 2. Vergelijken in tweetallen. 3. Bespreken in viertallen.
Intervisie.
First ID project Huygens College
Gedragsproblemen bij kinderen samen te lijf
Coachen Maandag 14 juni 2006.
Werkoverleg en Medezeggenschap
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Begeleiden & beoordelen
De incidentmethode Een eenvoudige en strak gestructureerde methode
Project “Horizon Verbreden”
Hoofdstuk 3 terugblik.
Start SD&V Start examen SD&V Kader- en Basisberoeps Doel: structuur en overzicht [februari - mei] SportDienstverlening& Veiligheid.
Lesbrief Kidsbios Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens naar het NFF geweest?
Lesbrief Kidsbios Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens naar het NFF geweest?
Samenwerkend Leren Carola, Hennie en Anita.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Les 6: Presenteren Doelen: Zorg dat jullie het hele programma op 1 USB-stick hebben staan zodat de ouder- avond zonder.
Rineke Dijkstra, strandportretten (1992 – 1994)
Coaching week Rotterdam Academy.
Bijeenkomst 2 Ethiek 3, Normatieve professionaliteit
Communicatie 2 – kw 2 Les 3. Wat gaan we doen? Herhaling vorige week Feiteninterview Stagegesprekken Opdracht voor volgende week.
Mark Manders. Bezoek Oosterlicht 17 november Rondleiding (ouders en ll) Voordragen verhaal Maken kostuums afvalmaterialen Modeshow in de kantine voor.
WHTSNXT? PROCESGERICHT, ACTUEEL EN LEERLINGGESTUURD FANTASTIC VOYAGE.
Magazine.  Waar gebruik je je oren voor?  Oefening!  De route van geluid  Gehoorschade  MP3-spelers en tips  Beroepen en oordoppen  Vragen?
Interne stage VSO Middenbouw. Door middel van werkzaamheden wordt er aan het volgende gewerkt: Elkaar helpen en samenwerken Naar elkaar luisteren Het.
Zicht op Samenspel! Meander & Bas Schepers. Programma EERSTE HELFT –Inleiding –Verwachtingen & Vragen –Project of Traject ? –Volgen RUST TWEEDE HELFT.
Professionalisering en intervisie
Casuïstiek Erwin Wurm, one minute sculptures. Casuïstiek Erwin Wurm, one minute sculptures.
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Gesprekstechnieken Trainers: Jasper Kroeger Tom Kievit
Gesprekstechnieken Hoofdstuk 17 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Ondernemingsvormen.
Vragen, wat voor vragen?.
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
‘Meester, nu u een bril draagt lijkt u net op een docent’ Meester Bart
Lotgenoten Bijeenkomst 2.
Martin Creed – Museum Voorlinden
Wij zijn FLEX Finn Megan Anouk Nina
Indeling groepen Groep 1: Groep 3: Rosemarin Marlou Kerstin Ilse Amber
welkom op onze Koffieochtend Plagen & Pesten
Kiezen voor keuzedelen
Presentatievaardigheden
Phobiarama, Dries Verhoeven
Jonas Wood.
Rondleiding leerlingen (groepjes van 10, 2 stud
Jonas Wood.
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Samenwerken aan veiligheid voor het hele gezin
DE AMERIKAANSE PRESIDENTSVERKIEZINGEN
PAR-dag, , De Sensatie van een Goed Leven Workshop ‘Zonder gelijkwaardigheid geen communicatie’
Marcus Coates.
Euroklassen : klasuitwisselingsproject
Historisch redeneren + taalgericht vakonderwijs (bijeenkomst 3)
Coördinatorendag 4 juli 2018 Calibris Advies
Introductieweek Dinsdag 4 september.
Het tweede LOS-gesprek
10.2 Hoe ontstaan conflicten?
Onderzoek water!! WaterLab www. onderzoekwater.nl Kijkje terug
Boekpresentatie.
Art& Design Leerjaar 1 Productvormgeving.
Intervisie.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Wat de leerling doet Wat de docent doet
WELKE BRUG IS BESTAND TEGEN VERSCHUIVINGEN VAN AARDPLATEN?
Voor iedereen! Zonder oordeel, open, betrokken en actief!
Opdracht 2 bij EX16/20: Ondersteuningsplan vaststellen en onderbouwen
Transcript van de presentatie:

David Clearbout, de Pont

12:30 klaar op de HKU - 13:00 trein naar Houten Vrijdag 18 nov Aftrap stage Mozaïek 12:30 klaar op de HKU - 13:00 trein naar Houten

Intervisie - de incidentmethode Een methode met een duidelijke structuur om casussen met een groep te bespreken, op zo’n manier dat er verschillende antwoorden/oplossingen uitrollen. De structuur biedt zekerheid en openheid zodat op een overzichtelijke, veilige en snelle manier een casus kan worden besproken.

Iedereen brengt om de beurt kort zijn casus naar voren Iedereen brengt om de beurt kort zijn casus naar voren. De inbrenger zoekt nog naar een oplossing. Met zijn allen wordt één casus gekozen Dit voorval wordt uitgebreider door de inbrenger uitgelegd. Ook bespreekt hij wat hij al heeft bedacht. Waar is hij tot nu toe gebleven en waarom zit er precies een probleem in? De deelnemers stellen om de beurt open en informatieve vragen. De inbrenger mag antwoord geven. De vragen zijn open, waardevrij en zonder oordeel. De deelnemers bespreken wat ze hebben gehoord met elkaar. Ze leggen verbanden in inhoud/ oorzaken/ aanleidingen/ verhoudingen/ omgevingsfactoren. De inbrenger diet niet mee en luisters alleen maar. Adviesronde: iedere deelnemer geeft een advies (op papier.) De inbrenger reageert hier niet op. De inbrenger geeft aan welk advies hij meeneemt.

Bezoek Oosterlicht Dinsdag 22 november Rondleiding (ouders en ll) Voordragen verhaal Maken kostuums afvalmaterialen Modeshow in de kantine voor ouders

Rondleiding leerlingen (groepjes van 10, 2 stud Rondleiding leerlingen (groepjes van 10, 2 stud. Sam & Cas: route en organisatie. Rondleiders: Hannah, Mark, Nina, Joelle, Esther, Lennard, Cas, Kyra) Rondleiding ouders Sam, Caro Verzamelen afvalmateriaal (fietsbanden, dozen, facebookgroep) allemaal (Fietsdozen Mandy) Beheer: Sarah, Larissa Vertellen verhaal Anansi (verteller: Joelle, acteurs: Mark, Elena, Kyra, Caro, Hanna, Cath, Nina) Attributen maken: Amber, Mandy, Cath, Esther Presenteren opdracht (Elena, Amber) Aankleding: Mark, Mandy Ontvangst groepjes, inleiding en indeling groepjes (Cas en Lobke) Tijdsplanning (Lobke en Cath) Begeleiden workshop Eten en drinken (Sarah, Larissa) Opruimen (allemaal, supervisie Lobke) Modeshow + geluid Caro, Nina, Lennard / jury / fotoshoot / prijs (Amber en Elena) Foto’s maken (Amber en Elena, Lennard)