Agenda Agentschap Overheidspersoneel

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
We gaan allemaal aan de slag met Mijn HRM!
Advertisements

De opstart van een succesvol verzuimbeleid
Het Loopbaanontwikkelcentrum van de Vlaamse overheid: het LOC
Werken met HeRMAN Webtoepassing voor het beheren van de competenties in elk aspect van het personeelsbeleid.
© Copyright 1998 by KPMG Management Consulting N.V. 2.2 De fasen in het leven van de IV- infrastructuur.
Lunchcauserie Netwerk Klachtenmanagement 24 oktober 2011 Klachtenbehandeling per beleidsdomein. Kan dat? Hoe?
Efficiënt archiefbeheer in een AW-omgeving
Leeftijdsbewust Personeelsbeleid
Inhoud Inleiding Aanleiding Historiek Het e-dossier Tips andere besturen.
Agentschap voor Natuur en Bos
Een lokale productencatalogus als ondersteuning voor een digitaal sociaal huis.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Evaluatie van de topambtenaren bij de Vlaamse Overheid
Het e-zorgplan
22/10/2014 Business Case ADIB : Naar een 100% klantgerichte organisatie.
Doelstellingenmanagement Ronde tafel - 23 oktober 2014.
Samen sterk in verandering
WAT GEBEURT ER NU MET WERVINGEN EN SELECTIES IN DE VLAAMSE OVERHEID ? Transitie Jobpunt Vlaanderen HR-netwerk 21/11/2014.
Doelstellingenmanagement
Organisatie van de HRM-functie
E-facturatie bij de Vlaamse overheid Campagne Agentschap Ondernemen.
HR NETWERK 30 JANUARI 2015 De beleidsnota Bestuurszaken doorgelicht Uitdagingen voor HR.
HRM/thema/functiegebouw1 Project functiefamilies Vlaamse overheid Voorstel september 2003.
HR model Vlaamse overheid en het Agentschap Overheidspersoneel
Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds.
Wmo zorg & ondersteuning in 2015.
Lekker kopje welzijn en integriteit Donderdag 15 oktober 2015
Hoe stemmen we de dienstverlening af op onze klanten en hun noden? HR-deelnetwerk Dienstencentrum Personeelsadministratie 16/11/2015.
Omgevingsvergunning: betere dienstverlening door integratie en digitalisering vergunningsverlening? Durven met dienstverlening 15 oktober 2015 Ranja Van.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Naar een duurzaam HRM beleid
Instructie eBook Pack via Entree-account (met activeringscode)
Wendbaar werken in Vertrouwen PTOW en Waarden: interactieve sessie Doe-Dag Waarden in Actie maandag 29 februari 2016 Vlaamse.
Project Agility. Projectoverzicht –Doel: 1algemeen pakket voor meldingen en de verwerking ervan, Melding: kan elke melding omvatten Mogelijkheden om deze.
Instructie inloggen docent via Entree. Licentie bestellen Heeft u nog geen docentlicentie voor het digitale lesmateriaal? U kunt uw licentie bestellen.
Aan de slag met een gespecialiseerde jobcoach Zin?Ja! Sessie 21 april
Infodag Binc Dialoog, Reflectie en Actie 22 en 30 september 2010 Brussel - Gent.
Werkgroep MOF-MOD 28 mei 2013 Hugo Hoogwijs, afdelingshoofd MOD DAR-iV Bijlage 5: PROJECT INTEGRATIE MANAGEMENTONDERSTEUNENDE DIENSTEN MOD DAR-iV - MOD.
INTEGRAAL PERSONEELSBELEID CED-Groep. Visie Missie Doelen Gespreks- cyclus en beoordeling Personeels- beheer Management en Organisatie Loopbaan- management.
Algemeen PTOW: een verhaal van … 7 B’s Bricks Bytes (Brains &) Behaviour Bills Business Buy-in Benefits.
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Aan de slag met een gespecialiseerde jobcoach Zin?Ja! Sessie 21 april
School– en studietoelagen Het nieuwe Digitaal Aanvraagformulier Overzicht voor Intermediairen 19/09/2016 │1.
Infosessie MAGDA interface voor entiteiten en rapportering Bruno De Vrieze (AIV) Wout Van der Auwermeulen en Luk Verschooren (HR T&D) 02/06/2016.
27/10/2016 Medische zorgen bij de politie Opportuniteiten voor uitbesteding, rationalisering en vereenvoudiging DGR.
Instructie inloggen docent
Generieke rapportering AgO
School– en studietoelagen Het nieuwe Digitaal Aanvraagformulier
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
OCMW LEUVEN 40 JAAR OCMW.
26/10/2016 Stand van zaken betreffende de nieuwe organisatie van de Algemene Directie Instellingen en Bevolking.
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Actieplan Welzijn DR 31 maart EOC 19 april.
Generieke rapportering AgO
Talent management Personeelpunt
Samenwerking Wave 0.
Introductie Vlimpers.
Agenda Vlimpers Overzicht Personeelslid Manager/superior
Presentatie voor de managementcomités September 2015
Onthaal nieuwe personeelsleden
Agenda Agentschap Overheidspersoneel
Hoe zouden jullie DCPA samenvatten in vijf trefwoorden?
Agenda Agentschap Overheidspersoneel
Het Nieuwe Werken en ééngemaakte communicatie
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Werking IEM-consulenten
Ouderavond Klas 3.
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Instructie inloggen docent
Functiebeschrijvingen beheren
Transcript van de presentatie:

Aansluiting AWV op dienstencentrum Personeelsadministratie 14 december 2017

Agenda Agentschap Overheidspersoneel 1 Dienstverlening Personeelsadministratie 2 Afspraken AWV en AgO: In de praktijk 3 Online contactformulier: een demo 4 Volgende stappen 5

Agenda Agentschap Overheidspersoneel 1 Dienstverlening Personeelsadministratie 2 Afspraken AWV en AgO: In de praktijk 3 Online contactformulier: een demo 4 Volgende stappen 5

Beslissingen van de Vlaamse regering – een overzicht Juni 2015: Referentiekader voor drie dienstencentra April 2014: Gemeenschappelijk personeelssysteem Mei 2016: Modernisering van ons personeelssysteem Vlimpers Maart 2015: Gemeenschappelijke dienstencentra

Waarom een gemeenschappelijke dienstverlening en systeem?

AgO – een globale visie en missie Gangmaker van de HR-groep van de Vlaamse overheid Ontwikkelen van het HR-beleid voor de Vlaamse overheid Aanbieden van HR- dienstverlening aan de entiteiten van de Vlaamse overheid zodat de entiteiten zich kunnen toeleggen op hun maatschappelijke opdrachten en kernactiviteiten

AgO – de organisatie vanaf 1/1/2018 Team HR-programma’s Dienst Diversiteits-beleid Team Coördinatie en strategie Team onder-steuning topkader Team Coördinatie HR-klant Team Communicatie & Informatie Dienstencentrum Personeelsadmin. Dienstencentrum Talent Dienstencentrum Welzijn Juridisch Kenniscentrum HR Technologie en Data

Agenda Agentschap Overheidspersoneel 1 Dienstverlening Personeelsadministratie 2 Afspraken AWV en AgO: In de praktijk 3 Online contactformulier: een demo 4 Volgende stappen 5

verdubbelt (bijna) in omvang Teamsamenstelling vanaf 1/1/2018 – overzicht Team 3 Team 6 Team 9 DCPA verdubbelt (bijna) in omvang DEWI, VLAIO, PMEIS, ANB, (EV)INBO, OV AM, VREG, SAR Minaraad, VEA Overheid breed team WVG VLM Team 1 Team 4 Team 7 OV, CJM, Syntra, DWSE FB, IV, LV, VLABEL Scancel SV Team 2 Team 5 Team 8 Omgeving, VMM, Onroerend erfgoed, Wonen VL KB MOW DVW

Dossier behandelaars – team 8 Team 8: MOW – 2 behandelgroepen Dossier behandelaars – team 8 Teamleider Coördinerend DB DMOW en AWV Coördinerend DB MDK en DVW Bart Van Steenberghe Ann Vandecasteele Glenn Boeykens

Agenda Agentschap Overheidspersoneel 1 Dienstverlening Personeelsadministratie 2 Afspraken AWV en AgO: In de praktijk 3 Online contactformulier: een demo 4 Volgende stappen 5

Processen binnen de entiteit Uniforme en gestroomlijnde dienstverlening voor personeelsadministratie Klantengesprekken Processen binnen de entiteit

AgO Boven de waterlijn – wat wordt overgedragen? *Start: 2020 Rapportering Eretekens AgO *Arbeids-geneeskunde Looncontrole en -verwerking *Start: 2020 Planning en evaluatie Start: 2020 Reis- en maaltijd kosten *Start: 2020 Vormings-administratie

AWV Onder de waterlijn – wat wordt niet overgedragen? Terugbetaling preventief onderzoek Werving en selectie HRM beleid Toegangs-beheer (eigen gebouwen) Prikklok-beheer

Agenda Agentschap Overheidspersoneel 1 Dienstverlening Personeelsadministratie 2 Afspraken AWV en AgO: In de praktijk 3 Online Contactformulier: een demo 4 Volgende stappen 5

Klantencontact vanaf 1 januari – focus op bereikbaarheid Vragen van personeelslid (persoonlijk dossier, gebruik van Vlimpers) Vragen van leidend ambtenaar/HR/ afdelingshoofd (dossier personeelslid, overkoepelende thema’s, organisatievragen bv. Fusie, Rapportering) Eén centraal opvolgingssysteem Telefonisch contact met dossierbehandelaar of teamleider via infolijn: 02 55 36 000 Contactformulier in Vlimpers voor klanten, en één generiek e-mailadres voor externe partijen. Selfservice: het Vlimpersportaal als dé plaats om zelf informatie en antwoorden te vinden. Contactdagen Persoonlijk contact na afspraak

Een Case aanmaken Vanuit je eigen Vlimpers toegang/account  Vertrekkende vanuit de Vlimpers startpagina Vanuit een generieke Vlimpers toegang/account  Vertrekkende vanuit een rechtstreekse link

Vertrek vanuit je eigen Vlimpers toegang/account

Beginpagina Vlimpers contactformulier

Klik op “Stel hier uw vraag”

Een case aanmaken Stap 1 van 3: Contactpersonen bijwerken

Een case aanmaken Stap 2 van 3: Bijwerken

Een case aanmaken Stap 2 van 3: Details bijwerken Vraag Opdracht klacht Aan-afwezigheden Gezondheid en welzijn Interne mobiliteit Loopbaan Opleiding Persoonlijke gegevens Selectieprocedure Technisch probleem Verloning Verplaatsingen Mijn dossier Mijn team

Een Case aanmaken Vanuit je eigen Vlimpers toegang/account  Vertrekkende vanuit de Vlimpers startpagina Vanuit een generieke Vlimpers toegang/account  Vertrekkende vanuit een rechtstreekse link

Vanuit een generieke Vlimpers toegang/account http://helpdeskpersoneel.vonet.be/psp/VLHDEPRD/?cmd=login&languageCd=DUT& Entiteit Contact-formulier Aanmaken van de mailbox en bepalen mailnaam Bepalen toegang medewerkers Doorgeven entiteit en mailadres aan HRT&D Inloggen via rechtstreekse link Cases aanmaken en de gelogde cases opvolgen. AgO Aanmaken generieke user Bezorgen user en paswoord aan aanvrager

Vertrek vanuit de rechtstreekse link http://helpdeskpersoneel.vonet.be/psp/VLHDEPRD/?cmd=login&languageCd=DUT& Inloggen met de username en paswoord ontvangen van AgO – HRT&D U komt terecht op het standaard startscherm van het Vlimpers contactformulier maar u bent ingelogd met de generieke account

Een case aanmaken gebeurt via dezelfde stappen als in het geval van een persoonlijke account

Agenda Agentschap Overheidspersoneel 1 Dienstverlening Personeelsadministratie 2 Afspraken VLM en AgO: In de praktijk 3 Online contactformulier: een demo 4 Volgende stappen 5

Volgende stappen Welkomstmail naar alle personeelsleden MOW vanuit AgO 1 Instructiefilmpjes voor Vlimpers contactformulier beschikbaar vanaf 01/01/2018 2

Vragen? Meer informatie: Overheid.vlaanderen.be/personeel Overheid.vlaanderen.be/Vlimpers