Aansluiting AWV op dienstencentrum Personeelsadministratie 14 december 2017
Agenda Agentschap Overheidspersoneel 1 Dienstverlening Personeelsadministratie 2 Afspraken AWV en AgO: In de praktijk 3 Online contactformulier: een demo 4 Volgende stappen 5
Agenda Agentschap Overheidspersoneel 1 Dienstverlening Personeelsadministratie 2 Afspraken AWV en AgO: In de praktijk 3 Online contactformulier: een demo 4 Volgende stappen 5
Beslissingen van de Vlaamse regering – een overzicht Juni 2015: Referentiekader voor drie dienstencentra April 2014: Gemeenschappelijk personeelssysteem Mei 2016: Modernisering van ons personeelssysteem Vlimpers Maart 2015: Gemeenschappelijke dienstencentra
Waarom een gemeenschappelijke dienstverlening en systeem?
AgO – een globale visie en missie Gangmaker van de HR-groep van de Vlaamse overheid Ontwikkelen van het HR-beleid voor de Vlaamse overheid Aanbieden van HR- dienstverlening aan de entiteiten van de Vlaamse overheid zodat de entiteiten zich kunnen toeleggen op hun maatschappelijke opdrachten en kernactiviteiten
AgO – de organisatie vanaf 1/1/2018 Team HR-programma’s Dienst Diversiteits-beleid Team Coördinatie en strategie Team onder-steuning topkader Team Coördinatie HR-klant Team Communicatie & Informatie Dienstencentrum Personeelsadmin. Dienstencentrum Talent Dienstencentrum Welzijn Juridisch Kenniscentrum HR Technologie en Data
Agenda Agentschap Overheidspersoneel 1 Dienstverlening Personeelsadministratie 2 Afspraken AWV en AgO: In de praktijk 3 Online contactformulier: een demo 4 Volgende stappen 5
verdubbelt (bijna) in omvang Teamsamenstelling vanaf 1/1/2018 – overzicht Team 3 Team 6 Team 9 DCPA verdubbelt (bijna) in omvang DEWI, VLAIO, PMEIS, ANB, (EV)INBO, OV AM, VREG, SAR Minaraad, VEA Overheid breed team WVG VLM Team 1 Team 4 Team 7 OV, CJM, Syntra, DWSE FB, IV, LV, VLABEL Scancel SV Team 2 Team 5 Team 8 Omgeving, VMM, Onroerend erfgoed, Wonen VL KB MOW DVW
Dossier behandelaars – team 8 Team 8: MOW – 2 behandelgroepen Dossier behandelaars – team 8 Teamleider Coördinerend DB DMOW en AWV Coördinerend DB MDK en DVW Bart Van Steenberghe Ann Vandecasteele Glenn Boeykens
Agenda Agentschap Overheidspersoneel 1 Dienstverlening Personeelsadministratie 2 Afspraken AWV en AgO: In de praktijk 3 Online contactformulier: een demo 4 Volgende stappen 5
Processen binnen de entiteit Uniforme en gestroomlijnde dienstverlening voor personeelsadministratie Klantengesprekken Processen binnen de entiteit
AgO Boven de waterlijn – wat wordt overgedragen? *Start: 2020 Rapportering Eretekens AgO *Arbeids-geneeskunde Looncontrole en -verwerking *Start: 2020 Planning en evaluatie Start: 2020 Reis- en maaltijd kosten *Start: 2020 Vormings-administratie
AWV Onder de waterlijn – wat wordt niet overgedragen? Terugbetaling preventief onderzoek Werving en selectie HRM beleid Toegangs-beheer (eigen gebouwen) Prikklok-beheer
Agenda Agentschap Overheidspersoneel 1 Dienstverlening Personeelsadministratie 2 Afspraken AWV en AgO: In de praktijk 3 Online Contactformulier: een demo 4 Volgende stappen 5
Klantencontact vanaf 1 januari – focus op bereikbaarheid Vragen van personeelslid (persoonlijk dossier, gebruik van Vlimpers) Vragen van leidend ambtenaar/HR/ afdelingshoofd (dossier personeelslid, overkoepelende thema’s, organisatievragen bv. Fusie, Rapportering) Eén centraal opvolgingssysteem Telefonisch contact met dossierbehandelaar of teamleider via infolijn: 02 55 36 000 Contactformulier in Vlimpers voor klanten, en één generiek e-mailadres voor externe partijen. Selfservice: het Vlimpersportaal als dé plaats om zelf informatie en antwoorden te vinden. Contactdagen Persoonlijk contact na afspraak
Een Case aanmaken Vanuit je eigen Vlimpers toegang/account Vertrekkende vanuit de Vlimpers startpagina Vanuit een generieke Vlimpers toegang/account Vertrekkende vanuit een rechtstreekse link
Vertrek vanuit je eigen Vlimpers toegang/account
Beginpagina Vlimpers contactformulier
Klik op “Stel hier uw vraag”
Een case aanmaken Stap 1 van 3: Contactpersonen bijwerken
Een case aanmaken Stap 2 van 3: Bijwerken
Een case aanmaken Stap 2 van 3: Details bijwerken Vraag Opdracht klacht Aan-afwezigheden Gezondheid en welzijn Interne mobiliteit Loopbaan Opleiding Persoonlijke gegevens Selectieprocedure Technisch probleem Verloning Verplaatsingen Mijn dossier Mijn team
Een Case aanmaken Vanuit je eigen Vlimpers toegang/account Vertrekkende vanuit de Vlimpers startpagina Vanuit een generieke Vlimpers toegang/account Vertrekkende vanuit een rechtstreekse link
Vanuit een generieke Vlimpers toegang/account http://helpdeskpersoneel.vonet.be/psp/VLHDEPRD/?cmd=login&languageCd=DUT& Entiteit Contact-formulier Aanmaken van de mailbox en bepalen mailnaam Bepalen toegang medewerkers Doorgeven entiteit en mailadres aan HRT&D Inloggen via rechtstreekse link Cases aanmaken en de gelogde cases opvolgen. AgO Aanmaken generieke user Bezorgen user en paswoord aan aanvrager
Vertrek vanuit de rechtstreekse link http://helpdeskpersoneel.vonet.be/psp/VLHDEPRD/?cmd=login&languageCd=DUT& Inloggen met de username en paswoord ontvangen van AgO – HRT&D U komt terecht op het standaard startscherm van het Vlimpers contactformulier maar u bent ingelogd met de generieke account
Een case aanmaken gebeurt via dezelfde stappen als in het geval van een persoonlijke account
Agenda Agentschap Overheidspersoneel 1 Dienstverlening Personeelsadministratie 2 Afspraken VLM en AgO: In de praktijk 3 Online contactformulier: een demo 4 Volgende stappen 5
Volgende stappen Welkomstmail naar alle personeelsleden MOW vanuit AgO 1 Instructiefilmpjes voor Vlimpers contactformulier beschikbaar vanaf 01/01/2018 2
Vragen? Meer informatie: Overheid.vlaanderen.be/personeel Overheid.vlaanderen.be/Vlimpers