Hoe presenteer ik mezelf online?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe ga je om met LinkedIn?
Advertisements

K!X is een project van. Wat is K!X? K!X is een project waarin je op een leuke, boeiende en actieve manier met een groep jongeren een promoteam vormt om.
Hoe maak ik een goed online cv?
Social media gebruiken om een baan te vinden
… Verhoogt jouw kans op het vinden van werk …
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Ho 8: Portfolio.
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!

Ken je kracht…Deel je kracht…
Het nieuwe solliciteren:
Workshop Tips & Tricks CV
Loopbaanevent on tour Ontwikkelingen bezuinigingen Toenemende concurrentie transities Eigen regie participatie Meerwaarde professionals Duurzame.
Aan de slag met waarderend vernieuwen
Meer dan 200 loopbaanprofessionals doen mee! Dag van de Loopbaan Wat is de Dag van de Loopbaan? Op 27 september zetten ruim 200 Noloc erkend (register)
Arbeidsmarkt Als je op de markt loopt zie je om je heen verschillende kopers en verkopers. De vraag naar een product bestaat uit de mensen die een product.
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
Matchcare REGIE OP JE EIGEN LOOPBAAN: WORKSHOPS TER INSPIRATIE.
Aan de slag met haarlemmermeervoorelkaar.nl een praktische handleiding Stap 1. Aanmelden Ga naar
Sollicitatie tips Belangrijke zaken Tips&tops 1. Indeling: Sollicitatiebrief lay out Sollicitatiebrief lay out Sollicitatiebrief inhoud Sollicitatiebrief.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Omgaan met verandering Elke verandering is een vernieuwing…
Begeleiding en Professionalisering van invallers De leraar van de toekomst Tiny Rompen
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Regie op je eigen loopbaan: workshops ter inspiratie
Gastcollege ‘Werken via een uitzendbureau’
OPVALLEN EN JEZELF ONDERSCHEIDEN ALS PROFESSIONAL.
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.
Een opMERKelijk cv. Waarom een cv? spring …hoe spring je er uit??
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Workshop Baukelien van Minnen. LinkedIn  LinkedIn – 5,9 mio profielen in Nederland op een beroepsbevolking van 6,1 mio (mbo+)  78% van de mensen op.
Training voor beginners. Agenda Waarvoor LinkedIn gebruiken? Hoe maak je een aansprekend profiel? Digitaal netwerken: hoe doe je dat? De interactie aangaan.
Matchcare LINKEDIN BASISTRAINING. Programma Introductie en voorstelrondje Introductie social media LinkedIn Wat moet je vooraf weten? Beginnen met invullen.
AtyJean & Kracht On Tour Samen on Tour in Goes op 12 oktober 2016.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Sollicitatietraining
Digitale VDAB profielen
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
ViaVia Info-presentatie
Sterker communiceren = relaties versterken
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
MAAK WERK VAN JE LOOPBAAN
MAAK WERK VAN JE LOOPBAAN
LinkedIn – Je carriere start nu!
LOB Waar ben je trots op?.
© UNIEK IN DE KLAS.
Left-out? or LinkedIn or Left-out?.
SCHRIJF JE SOLLICITATIEBRIEF EN CV
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Schrijven 4.3 Formuleren en stijl 1.1
Sollicitatietraining
MAAK WERK VAN JE LOOPBAAN
De zakelijke brief.
Eventmanager: Gerdine Teerhuis
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Solliciteren met Social Media
Twitter • LinkedIn • Facebook
SCOUTING OP JE CV Masterclass Scouting op je CV.
`In beweging, sport als onderdeel van mobiliteit’
Dienstverlening Krikke Consult
Social media voor statenleden/politici
Leren leren door feedback
Zichtbaarheid Creëren
Iedereen in de dramadriehoek
100% Subsidie Ontwikkeladvies 2019.
Transcript van de presentatie:

Hoe presenteer ik mezelf online? dinsdag 18 september 2018 Werk maken van je werk Openingsscherm Hoe presenteer ik mezelf online?

Workshop Hoe presenteer ik mezelf online? dinsdag 18 september 2018 Workshop Hoe presenteer ik mezelf online? … Jouw profiel helpt bij je loopbaan Power CV is je CV, E-portfolio, LinkedIn, oftewel alles om je te laten zien

Social Media Landscape Bij alles sociale media Contact maken Meedoen Bijdragen Ambassadeur

Andre van den Eventuin: Even voorstellen Andre van den Eventuin: Trainer coach bij Matchcare Organisatieadviseur voor wendbare organisaties Het profiel voor 2015 eigen regie, aanpassingsvermogen, persoonlijke vaardigheden omgaan met informatie en internet.

Waarom profileren? Zelf: Regie over eigen werk Zelfbewust en sterker in je werk Zien eigen talenten en mogelijkheden Vergroten mogelijkheden binnen en buiten Ruimte voor eigen initiatief, onafhankelijkheid én positieve verbinding Bewust keuzes maken Solliciteren versterken zelfregie, mobiliteit en inzetbaarheid

Waarom vandaag dan een CV? LinkedIn, cv, ePortfolio, allemaal handige (en soms noodzakelijke) instrumenten bij het netwerken of solliciteren. Neem bij deze workshop je LinkedIn profiel of cv mee en krijg handige tips over het presenteren van jezelf anno 2015 Je werkt vandaag aan je CV voor morgen

Hoe presenteer je jezelf online A attentie I interesse D desire (verlangen) A actie 18-9-2018 FCB-Loopbaanplein

Standaard CV onderdelen Personalia Foto? Links naar e-portfolio presentaties Persoonsprofiel Kenmerken Motivatie; Ambities Werkervaring Werkgever Functie/rol ; Taken en verantwoordelijkheden Opleidingen Cursussen, trainingen Overige info Taalbeheersing Hobby’s, nevenactiviteiten

Werk maken van je CV? “magazijn CV” “winkel CV” “etalage CV” Uitputtende opsomming van alle info uit je werkverleden “winkel CV” Aanbod afgestemd op belangstellende klant (werkgever) “etalage CV” Resumé: korte krachtige kwalitatieve info

Persoons-beschrijving Het magazijn CV Je magazijn bevat alles wat je hebt gedaan Wat was positief Wat was negatief Je stuurt hem nooit op! Persoons- gegevens Werk- ervaring Persoons-beschrijving Opleiding referenties Kwaliteiten, vaardigheden overig

Wat zijn jouw kernwoorden Ambitieus Discreet Geduldig Creatief Praktisch Eerlijk Loyaal Sociaal Lui Flap uit Ongeduldig Saai Onbeholpen Leugenachtig Overloper A-sociaal 18-9-2018 FCB-Loopbaanplein

Het winkel CV Werkervaring en opleiding Werkervaring en opleiding Persoons-gegevens Foto Werkervaring en opleiding Het winkel CV leidt de werkgever optimaal door jouw ervaring. Sluit aan bij de vacaturetekst. Stuur je mee met een brief Persoons-beschrijving Werkervaring en opleiding Kwaliteiten, vaardigheden

Winkel CV Wat heb ik te bieden?  wat wordt gevraagd? Wat maakt mij bijzonder, wat is mijn toegevoegde waarde Wat zoek ik?  wat zoekt de werkgever ? Kan de werkgever zien dat jij de oplossing bent voor de vacature Wat wil ik uitstralen?  wat wil de werkgever zien? Start je profiel eens met een zin waarin je je presenteert als pro actieve medewerker.

Het etalage CV Persoonsgegevens Foto Werkervaring en opleiding Etalage trekt de aandacht, laagdrempelig en snel Bijvoorbeeld bij een netwerkbijeenkomst kennismakingsgesprek Maar ook op de mail Kwali- teiten, vaardig- heden Werkervaring en opleiding Persoonsbeschrijving

Situatie (wat voor soort werk doe je?) Taak (wat is je beroep?) Wat zegt jouw profiel Situatie (wat voor soort werk doe je?) Taak (wat is je beroep?) Actie (wat doe je?) Resultaat (Wat ga je oplossen? 18-9-2018 FCB-Loopbaanplein

Voorbeeld etalage CV

Voorbeeld etalage CV

Wat wil ik uitstralen? Geef je CV de vorm die: dinsdag 18 september 2018 Wat wil ik uitstralen? Geef je CV de vorm die: Zal opvallen te midden van vele andere CV’s Past bij jouw persoon; hoe jij wilt overkomen De ontvanger inspireert meer te willen weten over jou 18-9-2018 FCB-Loopbaanplein

Aanbevelingen & vaardigheden Drie aanbevelingen vragen (persoonlijk) Goede aanbevelingen, niet zoveel mogelijk aanbevelingen Aanbevelingen maken van jouw LinkedIn een openbaar getuigschrift Vaardigheden (endorsements): Benoem zelf jouw specialiteiten en vaardigheden Zodat anderen dit kunnen waarderen Profiel

Samenvatting Duidelijke samenvatting met voldoende trefwoorden: Hard skills (werkervaring en opleiding) Soft skills (persoonlijke kwaliteiten) Als je verschillende rollen in je Headline hebt staan, schrijf dan een korte samenvatting over elke rol Samenvatting = elevator pitch Belangrijk: je Samenvatting is samen met je Headline het onderdeel waar je het eerst op gevonden gaat worden Profiel

Profiel: Tenslotte…. Bepaal zelf de volgorde van LinkedIn Zet het belangrijkste bovenaan Professionele titel Samenvatting Hoe moeten ze jou benaderen Werkervaring Opleidingen Nodig geen mensen uit die je niet kent Spreek altijd de waarheid Profiel

laat je CV voor je werken dinsdag 18 september 2018 tot slot Werk met je CV en laat je CV voor je werken Bedankt voor je aandacht andre@matchcare.nl 18-9-2018 FCB-Loopbaanplein

dinsdag 18 september 2018 18-9-2018 FCB-Loopbaanplein