Welkom - Deelnemersbijeenkomst 2018 Vechtdal Marketing -

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Groot Composiet II Houtkoolschets Europa investeert in uw toekomst uit het Europese fonds voor regionale ontwikkeling II.
Advertisements

VO-CONGRES 2014: KLAAR VOOR DE TOEKOMST 20 maart 2013
Update Rivierenproject Commissie M&W Westervoort, 11 april 2013.
Relatiebijeenkomst toeristisch-recreatieve ondernemers Conferentiecentrum De Kroeze Danne
Expertmeeting 3 Kansen en initiatieven tussen regionale en locale economie.
TIJD VOOR SENIORENSPORT 'Bewegen als levenslange uitdaging' Task Force 50+ Sport en Bewegen Donderdag 1 december 2005 Remco Boer, Hans Arends (NISB)
Waar een kleine gemeente groot in kan zijn Schaal van een kleine gemeente vraagt samenwerking: -Inhoud -geografisch Kleinere teams Minder formatie plaatsen.
GOED BETER BEST! Op weg naar kwaliteitsvolle jeugdlokalen en jeugdverblijven 19 maart 2011.
Agenda uur:Visie PMGG uur:Klantonderzoek uur:Terugblik monitoring overtredingen uur:Pauze uur:Ontwikkelingen uur:Handhaving.
NME: kiezen, leren, meedoen
Lokale acties en campagnes alcohol en drugs Werkgroep lokale acties en campagnes.
Bijeenkomst colleges 15 februari 2011
Welkom Workshop: Vereniging van de Toekomst Programma: -Voorstellen -Introductie Huis voor de Sport Limburg -Vereniging van de Toekomst.
Netwerk Ouderenzorg Regio Noord 5e subsidieronde Nationaal Programma Ouderenzorg.
een nieuwe LEADER periode
Beleidsinformatie Jeugd
Transitie Jeugdzorg Overijssel. Transitieplan Jeugdzorg Overijssel.
Vierde voortgangsrapportage Implementatie Jeugdwet.
FONDSENWERVING EN FINANCIERING ALTIJD GELD VOOR EEN GOED IDEE! Marianne Muller, 20 oktober.
Presentatie voor KHN, Afdeling Heerenveen Alvin Sibbald, programma manager 25 januari 2016.
POP3. Programma Rol van provincie, SNN en RVO Veenkoloniën maatregel 1 Veenkoloniën maatregel 7 Subsidie aanvragen POP3 agenda Vragen Europees Landbouwfonds.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Op naar uitvoeringsprojecten. Wat vragen we? En wat kunt u van ons verwachten? Door Jan Kerkhof voorzitter initiatiefgroep Dommelvallei.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Grensoverschrijdend Coevorden. Het ‘Europa-bewustzijn’ in de Gemeente Coevorden: Vanwege ligging eeuwenlange oriëntatie op buurland. Vanuit Europark GmbH.
FONDSENWERVING EN FINANCIERING ALTIJD GELD VOOR EEN GOED IDEE! Marianne Muller, 2 maart 2016.
Welkom Anouk de Wit, Projectleider communicatie Toptechniek in bedrijf Platform Bèta Techniek.
VTE Programma Gastvrij Over de IJssel Doelen VTE Programma Gastvrij Over de IJssel Hoofddoel: Op duurzame wijze professionaliseren.
Hoe zijn we ontstaan? In 2008 met groot deelnemersveld strategische visie en missie ontwikkeld voor toerisme en recreatie om: Het noorden van Limburg.
Werkconferentie economische vitaliteit, 1 november 2012Jan Sijtsma outube.com/watch?v=S9ISlgCG3bA ‘de KUNST van het VERBINDEN’
Provincie Noord-Holland “Kansen voor waterrecreatie” Sail, 21 augustus 2015 Bram Hulsman programmamanager Provincie Fryslân Het Friese.
Onderzoek & Advies Voor een kennisgedreven toekomst voor West-Vlaanderen: Visie op de uitbouw van het hoger onderwijs en het onderzoek in de provincie.
Dordt aan Zet. De gebruikswaarde van een voorziening maximaliseren door de behoefte van alle belanghebbenden centraal te stellen. Gemeentelijk Eigendom.
P1 VisitBrabant.nl. Ruimte en vastgoed Natuur en stad Opleidingen en arbeidsmarkt Gastvrijheid Events en iconen Innovatie Brabant heeft volop potentie.
Bemanning paraat voor Water Rijk
Agenda avond Welkom Inleiding avond Presentaties Jeugd en Jongeren Aan de slag in groepen! (analyseren huidige situatie en toekomst) Pauze (± 21.00) Bepalen.
Nieuwe kansen voor groei van de handbalsport Slagkracht verhogen op: individueel niveau clubniveau landelijk niveau.
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
Welkom bij de Kenniskring Gastvrij Overijssel Nijverdal, 29 juni 2015.
Het Groene Woud  Nationaal Landschap Het Groene Woud (2005)  Aantrekkelijk natuur-, cultuur- en recreatiegebied tussen Den Bosch, Eindhoven en Tilburg.
Welkom Werkatelier Dommelvallei Donderdag 16 juni –17.30 uur
Plannen 2017 Vechtdal Overijssel
Marcom Triple Helix FoodValley
WELKOM! bij de kick-off van het toeristisch jaar 2016 in Salland!
Salland Marketing, MarketingOost & Gastvrij Overijssel
Klanttevredenheidsonderzoek
Plannen
Slag om Arnhem levend houden.
Gastvrij Overijssel Overijssel maakt werk van gastvrijheid en
Lancering van Marklinq Dr. Karel Jan Alsem 10 september 2013
Netwerkmiddag ronde Welkom.
Programma 13:30 – 14:00 Inloop 14:00 – 14:20 Henk Zandvliet: terugblik 2016 & blik :20 – 15:30 Jochum Veerman: criteria en verdiepingsplan Scenario’s.
t/m diverse toeristische platforms
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Landelijke raad 10 december 2016
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Ketenmanager & Innovatiemakelaar
Inhoud Innovatie in de vrijetijdssector binnen Overijssel PMPC 2.0
Dinsdag 10 juli 2018 Haarlem EventStreet |.
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Werksessie Energietransitie: Best practices Machiel de Gelder wethouder Werkendam & bestuurlijk trekker ONS2050.
Bibliotheek, ouderen en sociaal domein Rotterdam, 26 april 2018
Verblijfsrecreatie in het Vechtdal
Productontwikkeling Definitie:
Toerismeboeren Kick-off 2018
FONDSENWERVING EN FINANCIERING
INTERREG NWE, NSR NAAR EEN VERVOLG IN Jacqueline Brouwer
Toegankelijk Vechtdal
Weer in de lift.
FONDSENWERVING EN FINANCIERING
Transcript van de presentatie:

Welkom - Deelnemersbijeenkomst 2018 Vechtdal Marketing -

Programma       19.00 uur           Inloop 19.30 uur           Presentatie Vechtdal plannen voor 2018 door Adri Ooms en Anieke van Wijnen 19.50 uur           Presentatie Topprogramma Overijsselse Toeristische Ondernemers (TOTO), consumentenpanel en e-learning door Wieteke Kalkema (MarketingOost Kennis & Innovatie) 20.10 uur           Pauze 20.30 uur           Uitreiking van de Vechttrofee 21.00 uur           Lancering nieuwe website Vechtdal Overijssel  21.15 uur           Netwerken onder het genot van een hapje en een drankje 22.15 uur           Einde

Plannen 2018 Vechtdal Overijssel

Gastvrij Overijssel 2016-2020 5 programmalijnen: Ondernemer & Product: verblijfsonderzoek Vechtdal & vervolgstappen + toerusten ondernemers = TOTO + PMPC 2.0. Omgeving & Route infrastructuur: groen als ‘fundament’ & product  blijvende aandacht voor routestructuren. Ontsluiten & Vermarkten:  méér aandacht voor buitenlandse markten  Hanze/ Water/ Kastelen = Greenline  etalage Oost-Nederland  inzoomen door Anieke! Onderzoek, Kennisinfra & Onderwijs: monitoren resultaten, inzicht in marktontwikkelingen en kennisoverdracht  ontsluiten voor ondernemers  Vrijetijdscongres, 20 maart 2018. Organisatie VTE Overijssel: organisatie netwerk versterken en uitbouwen  voorsorteren op vervolgacties vanaf 2020.

Ruimte voor de Vecht Vervolg programma vanaf 2019  coalitie betrokken partijen. Bevaarbaarheid – sluizen bij Mariënberg en Junne. “Living Vecht” – Interreg-project: LF16, Vechtverhalen en Tien Torens  workshop voorjaar 2018  quick scan van stand van zaken benadering Duitse markt.

Conclusie vorige periode MITO De nationale markt is vol. De concurrentie is enorm met hogere budgetten (Drenthe, Gelderland etc.). De A-merken blijven en zijn zeer relevant voor de binding, maar hebben te weinig slagkracht in de promotie gezien de beperkte en versnipperde budgetten. Geldt voor het Vechtdal en ook voor de afzonderlijke kernen! Kans: samenwerken op thema’s, concurreren op USP’s. Kans: internationale markt, met name Duitsers en Vlamingen. We hebben vanuit Gastvrij Overijssel en MarketingOost de keuze gemaakt om budgetten te bundelen en de merken gezamenlijk te profileren aan de hand van verschillende thema’s:

3. Ontsluiten & Vermarkten - nationaal VisitOost met thema’s: Online basis op orde; influencer marketing (persreizen, gerichte uitnodigingen aan media, bloggers en instagrammers) en campagne.

3. Ontsluiten & Vermarkten - nationaal Vechtdal (bovenregionaal en landelijk): Investeren in pijler water/Vecht binnen Buitenspelen, Buiten en Smaak (Verrukkelijk Vechtdal) volgens zelfde strategie als VisitOost. Hardenberg en Ommen (lokaal en regionaal – straal 40km): Aanhaken bij campagne thema’s met extra aandacht voor evenementen

Vechtdal Kompas als meerjarige koers 5 ontwikkelpijlers en projecten 2018 i.s.m. ondernemers en Vechtdal gemeenten: Verblijf – vervolg op onderzoek vitaliteit Voeding / smaak – leaderkansen Verrukkelijk Vechtdal en samenwerking Oost Zorg / gezondheid – leaderproject zorg Water / Vecht – centraal thema in branding Organisatie – Vechtdal als vrijetijdslandschap Tezamen met de landschappelijke kwaliteit kunnen we ons onderscheiden van andere regio’s!

6 speerpunten Vechtdal Marketing 2018 Vechtdal Kompas verder doorontwikkelen: van losse pijlers naar programma aanpak. Daarbij: verstevigen van relaties met ondernemers – ambassadeurs van het kompas. Terug naar 1 website met bijbehorende kanalen: www.vechtdaloverijssel.nl. Hierin krijgen Buitenspelen, Verrukkelijk Vechtdal, water en zorg een goede plek. Content strategie/storytelling met specifieke aandacht voor de pijler water, m.n. de Vecht als recreatierivier. Thema acties in combinatie met pers/influencers en online campagnes (water en verblijf). Koppeling Verrukkelijk Vechtdal aan Chefs Revolution, het Groene Oosten en provincie AgroFood. Duitsland benadering via Euregio en Interreg.

5 aandachtspunten 2018 Vechtdal als merk binnen Overijssel en Oost Nederland. Gezamenlijk optrekken in binnenhalen gelden (o.a. vervolg Ruimte voor de Vecht, Gastvrij Overijssel). Betere afstemming en aansluiting bij marketing van steden/dorpen. Streven naar 1 totaal evenementenagenda voor het Vechtdal en deelbaar maken voor ondernemers/instellingen. Gastheerschap / tourist info versterken.

Menti Klik hier om te openen

Introductie Onderwerpen Wieteke Kalkema Adviseur Kennis en Onderzoek Afdeling Strategie en Onderzoek Onderwerpen Topprogramma Overijsselse Toeristische Ondernemers VisitOost panel Trendplatform

Topprogramma Overijsselse Toeristische Ondernemers (TOTO) MarketingOost

Inhoud van het programma Innovatietraject 125 innovatievouchers à €6000,- Overkoepelend traject Congressen Workshops Innovatietours

Innovatietraject Doel Het verbeteren van de concurrentiepositie van Overijssel in binnen- en buitenland middels professionalisering, innovatie en betere vermarkting. Innovaties Duurzaamheid Aanboren van nieuwe (internationale) klantengroepen Nieuwe hospitality concepten Marketingstrategie Exploitatiemogelijkheden Bedrijfsopvolging

Innovatietraject Proces Voorwaarden Aanmelding: www.gastvrijoverijssel.com/toto Innovatiescan Keuze voor innovatie en adviseur/uitvoerende partij Start innovatietraject Voorwaarden Deelnemersbijdrage €380,- Traject duurt maximaal één jaar Ondernemer maakt in totaal 167 uur (i.v.m. cofinanciering)

Overkoepelend traject Toerisme en Vrijetijdscongres 20 maart Thema: Overijssel In Beweging Workshops Internationalisering Doelgroepsegmentatie De klant(reis) centraal Bedrijfsopvolging

VisitOost Panel MarketingOost

VisitOost Panel Waarom een consumentenpanel? Speerpunt MarketingOost: van promotie naar effectieve marketing

VisitOost Panel Wie zitten er in het panel? ‘Fans’ van Overijssel  op dit moment 580 panelleden Nederlanders en Vlamingen Waarvoor gaan we het panel gebruiken? Betrekken van de doelgroep in het creëren van nieuwe activiteiten Marketingcampagnes Website Productontwikkeling

VisitOost Panel Hoe nu verder? Aanvullen van het panel Relevante onderzoeken uitvoeren

Trendplatform MarketingOost

Trendplatform Online trainingen Facts & figures Thema’s & trends De Duitse Markt Hoe ontvang ik de Duitse gast? Gastheerschap Vechtdal Facts & figures Thema’s & trends Themarapporten Blogs Leisure Leefstijlen – verwacht in mei

Meer informatie? TOTO www.gastvrijoverijssel.com/toto OF TOTO/ panel/ trendplatform/ overig wkalkema@marketingoost.nl 06 10 47 54 90

Pauze… Uitreiking Vechttrofee om 20.30 uur

Uitreiking Vechttrofee 2017 door Wim Borst

Lancering nieuwe website www.vechtdaloverijssel.nl