Doelgroepen Generatie Z

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Loopbaanbegeleiding in het groene onderwijs
Advertisements

GAMES in het onderwijs.
Welkom op de Julianaschool
Flevokans II Presentatie deelproject Scholing Anja Veelenturf
Voorbeelden van innoverende toekomstige techniek bij C-Leren?
Normen Ga van een positieve intentie uit Communiceer respectvol
‘t Schrijverke Zoetermeer
Het Horizon College en R.O.C. van Amsterdam heten u van harte welkom
“Zonder taal geen verhaal” .
Welkom bij deze bijeenkomst voor praktijkopleiders Met als thema: De jeugd van tegenwoordig Apeldoorn, 8 juni 2009.
Het Nieuwe Werken Samenspel tussen IT en business.
Workshop Over machteloosheid J.H.Wijers
Opvoeden van drukke kinderen
Didasco Onze droomschool Pieter, Tristan & Filip.
Gemeenschappelijk doel Gelijkwaardigheid Ontmoeten/In gesprek Talenten en Kennis delen Vertrouwen Wederkerigheid.
Social Media Door Dyonne en Yanthe
De PiëzoMethodiek Een bottom-up methode.
Informatieavond Ouders leerlingen groep 8
Emoties door Games Door: Vera Prins. “ Wat is de meerwaarde van emoties door games ?
GPO CULTUUR EN MEDIA DOOR TAYSON HICKS, ASMARA PAPA EN NOËLLE DOODEMAN.
Ouderavond Social Media Basisschool De Meerhoef
Online filmpjes maken. (
Online filmpjes maken. (
Game ON!. Wat gaan we doen: Introductie: wie ben ik? Inspiratiebronnen Game On! 2008.
Wat willen werkgevers? Uitdagingen voor het onderwijs Rolf van der Velden Research Centre for Education and the Labour Market.
Iedereen gebruikt social media.
College 4; H7 op zoek naar avontuur en h8 kenmerkende problemen.
I skateboarden Hou vol. De aanhouder wint.
Future met will Gebruik je om te zeggen dat iets in de toekomst zal gaan gebeuren. Je gebruikt will als je voorspellingen doet zonder dat je daar bewijs.
Workshop Identiteit?.
Erfgoed connectie Utrecht Verjonging vrijwilligers.
Kies voor respect | Presentatie Eerbied voor God, respect voor elkaar.
John Hanswijk Theater Paars | 29 januari 2015 Mediawijs met Digiveiligheid en Social Media (VO & MBO)
Een werkvorm om actief en concreet tot participatie te komen
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
MOTIVATIE. Dromen en Idealen Jongeren dromen en hebben idealen.
“School als ontwikkelplek” Uit krachtig meesterschap en AB bijeenkomsten ROC Nijmegen Door M. Straatmans.
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
Talent in Ontwikkeling
With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Jeelo van harte welkom. De wereld-oriënterende vakken in projecten Voor kinderen bestaat de wereld niet uit aardrijkskunde, geschiedenis en natuur. Zij.
Wat gaan we doen? 20.00u: Inloop 20.10u: Opening 20.15u: Start presentatie 21.00u: In groepjes uit elkaar 21.30u: Terugkoppeling 21.40u: Afsluiting 22.00u:
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Psychologieles 10 lesweek 10
Welkom in de Top-2000 kerkdienst
Maatschappelijke stage
Salt & Light Zout & Licht
Talent in Ontwikkeling
Mechanismen van armoede en armoedebestrijding
Inhoud Digitale ontwikkelingen op school Actuele zaken Wat vindt u?
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
Informatiebijeenkomst
Big Data.
Big Data.
Verlangen naar God Longing for God
Eventmanager: Gerdine Teerhuis
Consumenten-gedrag Online consument
HET GAMEPROFIEL VAN DE GROEP
Consumenten-gedrag Het gezin
Consumenten-gedrag Mondige consument
40 jaar Bestuurskunde in Twente Grenzeloos Bestuur
Doelgroepen Adolescentie
5 valkuilen & Tips.
Maakonderwijs Verbeelden – spelen – maken - leren
Persona’s maken, hoe doe je dat?
Scholenmarkt 17 mei 2017 OBS ‘t hout.
Ik wil jongeren in mijn bedrijf
Transcript van de presentatie:

Doelgroepen Generatie Z

Lesdoel “De leerling heeft, aan het einde van de workshop, inzicht in wat generatie Z inhoud en kan benoemen hoe men dit inzicht kan toepassen op de IBS De gezonde leefstijl.”

De Digital Natives

De jeugd van tegenwoordig is socialer door social media Stelling: De jeugd van tegenwoordig is socialer door social media

Inhoud Feiten Wat staat Generatie Z te wachten? Generatie Z in perspectief met andere generaties Kenmerken Generatie Z Maatschappelijke ontwikkelingen Toekomst van het onderwijs?

Wat zijn volgens jou de kenmerken van Generatie Z? Vraag: Wat zijn volgens jou de kenmerken van Generatie Z?

24/7 informatie maatschappij Feiten Geboren van 2000 - ? 19,6% van de Nederlanders 24/7 informatie maatschappij Netwerken zijn overal en altijd beschikbaar Internet of things Zappen en swipen door het leven Gaming Ahlers, Boender, 2016

Wat staat Generatie Z te wachten? Robotisering Westerse wereld vergrijst en vergroend Globalisatie Wegvallen van landsgrenzen Toename van nationalisme Nieuwe wereldleiders Overvloed aan arbeidskrachten Gebrek aan talent Uitputting van natuurlijke bronnen Ahlers, Boender, 2016

Generatie Z in perspectief Protest generatie/ Baby Boomers (1941- 1955) Verloren generatie/ X (1956-1970) Pragmatische generatie (1971-1985) Grenzeloze generatie/ Y/ Millennials (1986-2000) Generatie Z/ Digital Natives (2000 - ?) Ahlers, Boender, 2016

Persoons- kenmerken Generatie Z Eigenschappen: Vertrouwen | Zichzelf en wereld Zelfbewust | Overschatting Probleemoplossend | Versimpeling Multitasking | Korte spanningsboog Bepalen zelf wat ze wanneer doen Angsten (opgegroeid in onzekerheid) Privacy (is optioneel) Transparantie Zelfvoorzienend Milieubewust Zoekt balans Status krijgt nieuwe dimensie Ahlers, Boender, 2016

NETWERKERS! Ze zijn bij uitstek:

Persoons- kenmerken Generatie Z Dit uit zich in: Hiërarchiepiramides zijn not done Gelijkwaardigheid Delen is vermenigvuldigen Collectief zelfstandig kiezen Werk is prive | Prive is werk #Protest | Reviews Religie | Waar en wanneer ze willen Ahlers, Boender, 2016

Persoons- kenmerken Generatie Z Dit doen ze door: (Ongevraagd) te zeggen wat ze vinden De gezondste en dikste generatie ooit te zijn Online en offline als één wereld te zien (Serious) Gaming Content on demand Clicks | Bricks Ahlers, Boender, 2016

Persoons- kenmerken Generatie Z Dit vinden ze van de wereld: Doodgaan hoort bij het leven | Euthanasie zou dan ook voor iedereen beschikbaar moeten zijn Babyboomers zijn verantwoordelijk voor hun eigen problemen Privacy en transparantie Crowd in de cloud | Vraag het de Big Data Ahlers, Boender, 2016

Persoons- kenmerken Generatie Z Dit zoeken ze bij anderen: Netwerkers bij uitstek Belevenis Inspiratie Status | Door dingen te beleven die anders zijn Ahlers, Boender, 2016

Persoons- kenmerken Generatie Z Keerzijde: Netwerkers kan gevaarlijke mensen bevatten Catfish Grooming Alles is openbaar Mening kun je overal posten Cyberpesten Ahlers, Boender, 2016

“Change will not come if we wait for some other person or some other time. We are the ones we’ve been waiting for. We are the change that we seek” - Barack Obama.

Maatschappelijke omarming Generatie Z “People will pay more to be entertained than educated” Netwerken Zorg dat je interessant voor ze bent Ga in gesprek met wat ze willen, betrek ze bij het proces, luister naar hen De omgeving dient inspirerend, uitdagend en een beleving te zijn In gebouw en personen Serious gaming Transparantie en echt Ahlers, Boender, 2016

“I don’t love studying. I hate studying. I like learning “I don’t love studying. I hate studying. I like learning. Learning is beautiful. Natalie Portman

Wat is er volgens jou nodig om scholen toekomstbestendig te maken? Vraag: Wat is er volgens jou nodig om scholen toekomstbestendig te maken?

Toekomst van het onderwijs? Men heeft overal het gevoel dat het onderwijs niet meer past. Leren moet vooral leuk zijn Ieder kind heeft eigen talent Aandacht voor digitale wereld serious gaming content is altijd beschikbaar Nadruk op creativiteit, originaliteit en flexibiliteit Ahlers, Boender, 2016

Toekomst van het onderwijs? Generatie Z realiseert zich dat er meer te leren valt, dan dat er geleerd kan worden. Leren vaardig, waardig en aardig Groei naar zelfstandigheid en flexibiliteit Persoonsvorming Nodes leren verbanden en netwerken te zien Ahlers, Boender, 2016

Toekomst van het onderwijs? Learning by doing; Maak van leren een spel vol avontuur, spelenderwijs er achter komen Zelf; denken, bouwen, fouten maken en leren Maak leren vooral leuk! Ahlers, Boender, 2016

Bouwen aan een sterke toekomst: Wat word jouw bijdrage hieraan?

Wat vond je van de workshop? Evaluatie Wat vond je van de workshop?