SKILL GAMES JO8 & JO9.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Aantal spelers : keeper Datum :
Advertisements

Pass en afwerkvorm  Fase: Warming-up Leeftijd: Senioren en A en B-jeugd
Begeleiden van 8 tal wedstrijden
Aantal spelers. : keeper. Datum. : Teamfunctie
JEUGDVOETBALDAGEN 2012 Horst.
Aantal spelers. : keepers. Datum. : Teamfunctie
door: Roderick Juffermans
BASICS leeftijdseigen vormen voor leerlingen van 10 tot 14 jaar.
PRESENTATIE JEUGDKADER s.v. DFS
Aandachtspunten voor een jeugdtraining
Koningsspelen groep 5-8.
Leerplan RKDEO Leerdoelen (leeftijdsafhankelijk)
Aantal spelers. : keeper. Datum. : Teamfunctie
JEUGDVOETBALDAGEN 2011 Horst.
Bijeenkomst kader 1 december 2013 Zaalhockey.
WELKOM BIJ HOEVE VOORUIT.
Het voorbereiden van training(en)
Onderwerp: Lopen met de bal
Doelstelling: Naam Ad Dubbelman opdracht 2.1
Coach cursus Jongste Jeugd
Zaalhockey M.H.C. Roden 2013/2014 Basisformatie Aanvallende tactieken
24 januari 2015 Aangepast programma i.v.m. weersomstandigheden
Onderwerp: Zaal intro 2 symbolen 1 Training van de week. Training 1
Onderwerp: Aannames A B symbolen Training van de week.
Onderwerp: Zaal intro C B A symbolen Training van de week. Training 2
Trainingvoorbereiding formulier
Cevar Gras, Jesse Betaze en Masapait Saija
Zaalbriefing
E en F Groep 4 tegen 4 naar 7 tegen 7.
1ste jaars E - pupillen Training 1.
1 ste jaars E - pupillen Training 7. Aanvallen Thema 1 Aanvallen- positiespel in de opbouw - uitspelen 1 tegen 1 situatie Warming Up (20 minuten) Cock.
1ste jaars E - pupillen Training 4.
Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Trainingvoorbereiding formulier
Datum: Teamfunctie: Aanvallen Doelstelling technisch: Kappen,draaien en meenemen van de bal in combinatie met richtingsveranderingen Doelstelling.
Westfriezen Hoe gaan wij de club nog mooier maken? Jeugdbeleid
# Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Jeugdopleiding HHC Hardenberg
# Training : 3 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Longboard rijden Board balance Tricks Tricks Tricks Board balance
Training : 9 Teamfunctie : Verdedigen Doelstelling technisch
# Training : 2 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
# Training : 11 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
A B C Training : 8 Teamfunctie : Verdedigen Doelstelling technisch
Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
A B # Training : 7 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
A B C Datum : Teamfunctie : Verdedigen
C A D B # Datum : Teamfunctie : Aanvallen
# Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
# Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
# Training : 6 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
# Training : 1 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
# Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Training : 4 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Datum : Teamfunctie : Verdedigen Doelstelling technisch
# Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Spelbegeleiding Zaalhockey Jongste Jeugd
Evaluatie circuittraining oktober 2017
SKILL GAMES JO8, JO9, JO10 & JO11.
SKILL GAMES JO10 & JO11.
Spelbegeleiding Zaalhockey Jongste Jeugd
Spelbegeleiding Zaalhockey Jongste Jeugd
OEFENSTOF 3V3 U7 KFC Lentezon OEFENSTOF 3V3 U7 KFC Lentezon
TRAINING ORIËNTATIEFASE
TRAINING ORIËNTATIEFASE
Vorm 2: S-Game (afwerken met nadruk op traptechniek)
Leo Remco Speedy Don.
TRAINING ORIËNTATIEFASE
DEMOTRAINING.
Trainingvoorbereiding formulier
Transcript van de presentatie:

SKILL GAMES JO8 & JO9

SKILL GAMES TRAINING De FIFA18 SKILL GAMES training is de opvolger van de circuittraining. Om beter aan te sluiten op de belevingswereld van de kinderen hebben we ervoor gekozen om de trainingen te inspireren op deze enorm populaire game. Zo zijn de trainingen afgeleid van de trainingen in de game in de spelmodus SKILL GAMES. Zo wordt trainen pas echt FUN!

SKILL GAMES TRAINING De Skill Games training is opgezet voor de teams JO8-2, JO8-3, JO8-4 en JO9-1. Net als bij de oude circuittraining zullen de Skill Games bestaan uit blokken van ieder 4 weken. Op deze wijze kunnen de spelers vertrouwd raken met de oefeningen en hebben de trainers voldoende herhalingsmogelijkheden om de uitvoering te perfectioneren. Blok 1 van de Skill Games zal plaatsvinden op de volgende data van 18:00 -19:00 uur: Maandag 19 februari Maandag 26 februari Maandag 5 maart Maandag 12 maart

Opbouwschema SKILL GAMES OPBOUWEN TRAINING Uit de evaluatiegesprekken van de teams met de Jeugdlaagcoördinator en de Technisch coördinator van de jeugdlaag zijn een aantal verbeterpunten naar voren gekomen, die we ter harte hebben genomen. Kinderen verliezen de concentratie tijdens het wisselen van oefening en zijn daarna moeilijk bij de les te krijgen. We laten alleen de spelers wisselen van oefenvorm. De trainers blijven staan. Hierdoor krijgen de spelers een andere trainer per oefening en “vreemde ogen dwingen”. Dit is eind vorig jaar getest bij de circuittraining en dit werkte prettiger. Per team een hele circuittraining opbouwen is erg belastend en qua tijd voor de meesten niet haalbaar. We zullen daarom weer per team, 1 oefening gaan opbouwen, volgens schema. Opbouwschema SKILL GAMES Datum Skill game 1 Skill game 2 Skill game 3 Partij 19 feb JO8-4 JO8-3 JO8-2 JO9-1 26 feb 5 mrt 12 mrt

TRAININGSINHOUD DE FIFA18 SKILL GAMES zullen gevarieerd zijn qua oefenstof zodat de kinderen veel afwisseling zullen ervaren waardoor ze enthousiast en geconcentreerd blijven en daarmee dus beter zullen leren. Elke training zal opgebouwd worden met oefenstof uit de volgende categorieën en een partijvorm.

SKILL MOVES Een belangrijk onderdeel van de FIFA18 game zijn natuurlijk de schijnbewegingen die de Wereldsterren maken. In FIFA18 worden deze Skill Moves genoemd. Tijdens de diverse blokken van de nieuwe Skill games opzet zullen we hier uiteraard ook aandacht aan besteden en zullen we de kinderen een aantal van onderstaande Skill Moves aanleren. Besteed hier ook tijdens je reguliere training aandacht aan en/of geef het je spelers mee als een soort van huiswerk. Schaar (Neymar) Overstap Uitvalpas (Messi) Kap Kap achter standbeen (Cristiano Ronaldo)

SKILL GAMES BLOK 1

Skill game 1: Dribbel parcours Benodigdheden: 10 gestreepte pionnen 4 gele hoedjes 6 witte hoedjes Pupillen goal (5m) 4 3 2 1 8m

Dribbelparcours Uitleg: Spelers starten met bal bij het witte hoedje; Bij 1e pion rechtsom draaien (JO9-1 met rechts buitenkant voet); Bij 2e pion linksom draaien (JO9-1 met links buitenkant voet); Dribbel op pionnen muur af (en kap de bal naar links) en draai er kort om heen; Dan versnel de dribbel (let op niet gaan drijven) en slalom om de gele hoedjes heen; Daarna korte dribbel om de witte hoedjes; Versnel weer en dribbel op de pionnenmuur af; Maak een uitvalpas en ga links of rechts om het pionnenmuurtje heen; Rond de bal af op een grote goal en probeer de pion in de hoek van de goal te raken. Coachen op: Dribbelen betekent bij elke stap de bal raken, dus kort aan de voet houden; Dribbelen met zowel links als rechts aanleren; Uitvoering kap beweging; Uitvoering uitvalpas. Let op: Parcours uitzetten over een lengte van 30m; Afstand laaste pion tot goal 8m.

Dribbelparcours Uitleg Techniek: Een uitgebreide technische uitleg over dribbelen en drijven, hoe deze aan te leren en wanneer deze toe te passen, kun je terug vinden op pagina 42 van het document Technische leeftijdsinformatie Olympia’18. Dit document kun je terug vinden op de website van Olympia’18 of via onderstaande link. Technische leeftijdsinformatie

Skill game 2: Afrondparcours Benodigdheden: 1 wit hoedje 7 gestreepte pionnen 2 x geel mini doeltje Pupillengoal (5m) Voldoende ballen 1 8m T A 10m 2 8m 3 B T D 10m 10m 8m C

Afrondparcours Uitleg: Speler 1 staat als keeper bij afrondoefening A in de pupillengoal; Trainer 1 staat bij afrondoefening A opgesteld als aangever; Trainer 2 staat bij afrondoefening D opgesteld als balaangooier; Overige spelers zonder bal bij het witte start hoedje; Speler 2 sprint 10m naar Pion A en trainer passt de bal, speler rond af, en gaat keepen; Speler 1 haalt de bal en sprint naar Pion B en rond de bal af op het gele minidoeltje vanaf Pion B. Speler 1 neemt de bal weeer mee en dribbelt vervolgens door naar Pion C en dribbelt tussen de hoedjes door en passt de bal met binnenkant voet in het minidoeltje; Speler 1 neemt de bal weer mee naar Pion D en passt de bal naar Trainer 2, de trainer gooit de bal op en Speler 1 rondt af op doel nadat de bal heeft gestuit. Coachen op: Korte snelle sprints; Afronden met de wreef (goed uitvoeren wreeftrap), afronden binnenkant voet (geplaatste bal). Let daarbij op plaatsing standbeen, waar de bal raken. Let op: Afstand laaste pion tot goal 8m.

Afrondparcours Uitleg Techniek: Een uitgebreide technische uitleg over de verschillende traptechnieken, hoe deze aan te leren en wanneer deze toe te passen, kun je terug vinden op pagina 44 t/m 48 van het document Technische leeftijdsinformatie Olympia’18. Dit document kun je terug vinden op de website van Olympia’18 of via onderstaande link. Technische leeftijdsinformatie

Skill game 3: Uitspelen 1 vs 1 lijndribbel + toepassen Skill Moves Benodigdheden: 4 pionnen 4 hoedjes 2 pupillengoals 1 1 10m Benodigdheden: 8 pionnen of hoedjes Bal Tip: Om wachtrijen te voorkomen deze oefening 2x opbouwen

Uitspelen 1 vs 1 + Skill Moves Uitleg: Spelers spelen een 1 tegen 1 duel in de lijndribbelvorm; Speler met bal zoekt de tegenstander op en probeert deze uit te spelen, door middel van een schijnbeweging (Skill Move); Vervolgens dribbelt hij naar het pionnenvak en scoort een punt door de bal stil te leggen met de voet op de bal. Daarna het volgende koppel; Als iedereen is geweest wissel van kant, aanvaller wordt verdediger en anderspm. Coachen op: Tegenstander opzoeken op snelheid; Stimuleer het maken van een actie (zie videolinks voor uitleg van de bewegingen); Na de passeeractie nogmaals versnellen. Uitvalpas Schaarbeweging

Partijvorm 4 vs 4 25m 20m Benodigdheden: 6 pionnen of hoedjes Bal 2 Pupillengoals of gele mini goaltjes

Partijvorm 4 vs 4 Uitleg: Partijspel afhankelijk van aantal spelers; Kies bijvoorbeeld uit: 4 vs 4, of 3+K vs 3+K, of 4+K vs 3+K. Let op: Focus tijdens het partijspel op 1 aandachtspunten die je je spelers mee wilt geven. Laat deze aansluiten bij de inhoud van de overige trainingsoefeningen. In dit geval dus: dribbelen (bal kort aan de voet houden en bij elke stap raken), of aandacht voor het afronden of stimuleer ze om hun mooiste schijnbewegingen te maken.