De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

SKILL GAMES JO10 & JO11.

Verwante presentaties


Presentatie over: "SKILL GAMES JO10 & JO11."— Transcript van de presentatie:

1 SKILL GAMES JO10 & JO11

2 SKILL GAMES TRAINING De FIFA18 SKILL GAMES training is de opvolger van de circuittraining. Om beter aan te sluiten op de belevingswereld van de kinderen hebben we ervoor gekozen om de trainingen te inspireren op deze enorm populaire game. Zo zijn de trainingen afgeleid van de trainingen in de game in de spelmodus SKILL GAMES. Zo wordt trainen pas echt FUN!

3 SKILL GAMES TRAINING De Skill Games training is opgezet voor de teams JO10-3G, JO10-4G, JO11-3G en JO11-5G. Net als bij de oude circuittraining zullen de Skill Games bestaan uit blokken van ieder 4 weken. Op deze wijze kunnen de spelers vertrouwd raken met de oefeningen en hebben de trainers voldoende herhalingsmogelijkheden om de uitvoering te perfectioneren. Blok 1 van de Skill Games zal plaatsvinden op de volgende data van 18:00 -19:00 uur: Maandag 19 februari Maandag 26 februari Maandag 5 maart Maandag 12 maart

4 Opbouwschema SKILL GAMES
OPBOUWEN TRAINING Uit de evaluatiegesprekken van de teams met de Jeugdlaagcoördinator en de Technisch coördinator van de jeugdlaag zijn een aantal verbeterpunten naar voren gekomen, die we ter harte hebben genomen. Kinderen verliezen de concentratie tijdens het wisselen van oefening en zijn daarna moeilijk bij de les te krijgen. We laten alleen de spelers wisselen van oefenvorm. De trainers blijven staan. Hierdoor krijgen de spelers een andere trainer per oefening en “vreemde ogen dwingen”. Dit is eind vorig jaar getest bij de JO8/JO9 circuittraining en dit werkte prettiger. Per team een hele circuittraining opbouwen is erg belastend en qua tijd voor de meesten niet haalbaar. We zullen daarom weer per team, 1 oefening gaan opbouwen, volgens schema. Opbouwschema SKILL GAMES Datum Skill game 1 Skill game 2 Skill game 3 Partij 19 feb JO10-3G JO10-4G JO11-3G JO11-5G 26 feb 5 mrt 12 mrt

5 TRAININGSINHOUD DE FIFA18 SKILL GAMES zullen gevarieerd zijn qua oefenstof zodat de kinderen veel afwisseling zullen ervaren waardoor ze enthousiast en geconcentreerd blijven en daarmee dus beter zullen leren. Elke training zal opgebouwd worden met oefenstof uit de volgende categorieën en een partijvorm.

6 SKILL MOVES Een belangrijk onderdeel van de FIFA18 game zijn natuurlijk de schijnbewegingen die de Wereldsterren maken. In FIFA18 worden deze Skill Moves genoemd. Tijdens de diverse blokken van de nieuwe Skill games opzet zullen we hier uiteraard ook aandacht aan besteden en zullen we de kinderen een aantal van onderstaande Skill Moves aanleren. Besteed hier ook tijdens je reguliere training aandacht aan en/of geef het je spelers mee als een soort van huiswerk. Schaar Uitvalpas (Messi) Dubbele schaar (Neymar) Kap Overstap Schijntrap/Rol voorlangs (Zlatan) Kap achter standbeen (Cristiano Ronaldo)

7 SKILL GAMES BLOK 1

8 Skill game 1: Dribbel parcours
Benodigdheden: 8 gestreepte pionnen 4 gele hoedjes 6 witte hoedjes Poppenmuur Grote goal (7,32m) 4 3 2 1 12m

9 Dribbelparcours Uitleg: Spelers starten met bal bij het witte hoedje;
Bij 1e pion rechtsom draaien (rechts buitenkant voet); Bij 2e pion linksom draaien (links buitenkant voet); Dribbel op pionnen muur af (en kap de bal naar links) en draai er kort om heen; Dan versnel de dribbel (let op niet gaan drijven) en slalom om de gele hoedjes heen; Daarna korte dribbel om de witte hoedjes (zorg; dat de hoedjes niet geraakt worden); Versnel weer en dribbel op de pionnenmuur af; Maak een uitvalpas en ga links of rechts om het pionnenmuurtje heen; Rond de bal af op een grote goal met daarin een poppenmuur. Coachen op: Dribbelen betekent bij elke stap de bal raken, dus kort aan de voet houden; Dribbelen met zowel links als rechts aanleren; Uitvoering kap beweging; Uitvoering uitvalpas. Let op: Parcours uitzetten over een lengte van 30-35m, Afstand laaste pion tot goal 12-15m.

10 Dribbelparcours Uitleg Techniek:
Een uitgebreide technische uitleg over dribbelen en drijven, hoe deze aan te leren en wanneer deze toe te passen, kun je terug vinden op pagina 43 van het document Technische leeftijdsinformatie Olympia’18. Dit document kun je terug vinden op de website van Olympia’18 of via onderstaande link. Technische leeftijdsinformatie Uitvalpas Kapbeweging

11 Skill game 2: Afrondparcours
Benodigdheden: 1 wit hoedje 7 gestreepte pionnen Minigoal Handbalgoal (3m) Pupillengoal (5m) Grote goal (7,32m) Ballen 2x aantal spelers 2 12m T A 15m 3 K 4 B 12m T 1 D 15m 15m C

12 Afrondparcours Uitleg:
Speler 2 staat als keeper bij afrondoefening A in de pupillengoal; Keeper staat bij afrondoefening B in de 7,32m goal; Speler 1 staat bij afrondoefening C opgesteld als aangever; Trainer 1 staat bij afrondoefening A opgesteld als aangever; Trainer 2 staat bij afrondoefening D opgesteld als balaangooier; Overige spelers zonder bal bij het witte start hoedje; Speler sprint 15m naar Pion A en trainer passt de bal, speler rond af, en gaat keepen; De speler die keepte sprint naar Pion B en rond de stilliggende bal af op de grote goal met keeper; Loopt vervolgens door naar Pion C en sprint 15 m en krijgt de bal aangespeeld en passt de bal met binnenkant voet in het minidoeltje, speler wordt vervolgens aangever bij Pion C; Degene die net aangaf bij Pion C loopt naar afrondoefening D, sprint 15 m en krijgt de bal aangegooid van de trainer en kopt de bal in het handbaldoeltje. Coachen op: Korte snelle sprints; Afronden met de wreef (goed uitvoeren wreeftrap), Afronden binnenkant voet (geplaatste bal). Let daarbij op plaatsing standbeen, waar de bal raken.

13 Afrondparcours Uitleg Techniek:
Een uitgebreide technische uitleg over de verschillende traptechnieken, hoe deze aan te leren en wanneer deze toe te passen, kun je terug vinden op pagina 45 t/m 49 van het document Technische leeftijdsinformatie Olympia’18. Dit document kun je terug vinden op de website van Olympia’18 of via onderstaande link. Technische leeftijdsinformatie

14 Skill game 3: Barcelona Pass
5 2 5m 4 3 Benodigdheden: 1 wit hoedje 3 gele hoedjes 3 rode hoedjes 4 blauwe hoedjes 15m 7 6 1 8 9

15 Barcelona Pass Uitleg:
Speler 2 maakt een vooractie en vraagt om de bal (naam Speler 1 roepen); Speler 1 speelt de bal strak in de voet (over de grond) van Speler 2; Speler 2 laat de bal vallen (niet passen) op Speler 3 met de binnenkant van de linkervoet ; Speler 3 speelt vervolegens Speler 4 aan etc…. Speler 6 speelt 7 in de loop aan; Speler 7 dribbelt en slalomt terug ; Coachen op: Ball strak in de voeten inspelen, bal over de grond; Aanname/verwerken van de bal ( binnenkant linkervoet ), bal aanname zodat deze voor de voeten stilvalt van de medespeler. Let op (oefening perfectioneren door:) Ontvanger vraagt altijd om de bal door naam passer te roepen. Bij gele pion maakt deze tevens eerst een achterwaartse beweging en komt in de bal (vooractie).

16 Barcelona Pass Uitleg Techniek:
Een uitgebreide technische uitleg over de pass- en aannametechniek, hoe deze aan te leren en wanneer deze toe te passen, kun je terug vinden op pagina 45 t/m 47 en pagina 50 van het document Technische leeftijdsinformatie Olympia’18. Dit document kun je terug vinden op de website van Olympia’18 of via onderstaande link. Bal laten vallen: Bal wordt niet alleen gecontroleerd, maar tevens ook onmiddellijk in de juiste richting verplaatst met de binnenkant van de voet. Hoe? Romp is lichtjes voorover, beweegt mee in de richting van de bal Steunvoet, lichtjes voor en naast de bal. • Speelbeen is licht gebogen en de knie is naar buiten gedraaid. • Tenen omhoog!! Technische leeftijdsinformatie

17 Partijvorm 30m 25m

18 Partijvorm 4+K vs 4+K Uitleg:
Partijspel afhankelijk van aantal spelers; Kies bijvoorbeeld uit: 4+K vs 4+K, of 3+K vs 3+K, of 4+K vs 3+K. Afhankelijk van het niveau van de groep kun je bij een oneven aantal ook spelen met een “Kameleon” die dan hoort bij het team dat in bal bezit is. Let op: Focus tijdens het partijspel op 1 of 2 aandachtspunten die je je spelers mee wilt geven. Laat deze aansluiten bij de inhoud van de overige trainingsoefeningen. In dit geval dus: dribbelen (bal kort aan de voet houden en bij elke stap raken), afronden of passen (bal hard inspelen over de grond) of focus op communicatie (vragen om de bal na vooractie).


Download ppt "SKILL GAMES JO10 & JO11."

Verwante presentaties


Ads door Google