6 september 2017.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Duurzaam productie-en materialenbeheer waarom? 8 Dec 2008 Kristof Debrabandere.
Advertisements

Parker werkt samen met klanten om hun productiviteit en winstgevendheid te verhogen.
EDO in het basisonderwijs Educatie voor Duurzame Ontwikkeling in het onderwijs Brussel, 20 januari 2009 Marleen Wouters, Departement Onderwijs en Vorming.
Duurzaamheid Bert van de Merwe.
De kracht van het kleine
Blue Turtle Business Partners Samen bouwen aan een sterkere en betere onderneming.
4 P´s en 3 R-en MK01.
Pastoraal op school.
 Verkopen oxfam producten  Verkopen sieraden voor Bali (Carry For kids)
 Mobiliteit moet! (uitspraak ‘oud’ kabinet)  Iedereen is mobiel… kijk maar eens naar je eigen situatie.  Vooral tweeverdieners (met kinderen) extra.
Proces en Product.
Hoofdstuk 1 Inleiding op gedrag in organisaties
Duurzaam voedsel, een gezonde keuze (?) Louise O. Fresco 4 april Duurzaam voedsel, een gezonde keuze (?) Louise O. Fresco 4 april 2013.
Jeanette Kok Meeuwsen Ten Hoopen
Marketingplanning en strategie
Inleiding in de marketing
Inleiding in de marketing Cursus VMO introductiecollege.
Verduurzaming Voedselketen Wat eet de wereldbevolking in 2050? Centraal Bureau Levensmiddelenhandel Marlijn Somhorst Consument en Kwaliteit Duurzaamheid.
Samen werken aan een gezonde regio!
Harry Hendriks CEO Philips Electronics Benelux 13 september 2010 Duurzaam innoveren in een snel veranderend zorglandschap.
Module E: Preventieve en schoolomvattende initiatieven uit binnen- en buitenland Unit E5 Samen op één lijn: naar een gedeelde kijk op pesten en geweld.
De wereldvoedselsituatie Dieren, 11 februari ‘12.
Afstudeerproject Yannick Stoffelen.
Armoede en Klimaatverandering: Geen oplossing of geen probleem?
Naar een eerlijke voedsel- voorziening duurzame kleinschalige landbouw en fair trade als deel van de oplossing Oxfam-Magasins du monde, Oxfam Solidariteit.
Hoofdstuk 1 Management accounting: informatie die waarde creëert.
Plan van aanpak Energiebesparing gebouwde omgeving
Bioweek 2015 van 6 tot 14 juni “Met bio investeer ik in de toekomst”
Scania en alternatieve brandstoffen Symposium ‘LNG heeft de Toekomst’
Opnieuw samen leven met elkaar Presentatie Congres 25 november 2014.
Werken aan een nieuwe internationale overeenkomst EUROPEAN COMMISSION FEBRUARY 2009 Klimaatverandering.
Identiteit van de divisie Zorg & Gezondheid
“What the food?” Voorop in de Vergroening Even voorstellen.
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
11 Diversiteit & inclusie July 30, Overzicht Diversiteit en inclusie zijn een integraal onderdeel van onze business. Het is essentieel dat u.
Max Havelaar.
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
Voedsel geproduceerd met respect voor mens en milieu. Zonder gedoe. Iedereen wil lekker eten op z’n bord.
3 havo 3 Draagkracht : tussen hoop en vrees § 7-9
DTD, mag het iets meer zijn? Onderwijs, de kennis voorbij – 17/11/2015.
Werkgroep Communicatie/BioPassie Willemien van den Broek, WB.. Stylist Food Henk Gerben, consument Evelyn Muller, Estafette/Odin Daniëlle Schols, projectmanager.
Boer Burger Coöperaties en Ketenverkorting Boer Burger Coöperaties in voedsel, energie en land zijn geweldige innovatie plaatsen voor de groei van biologische.
IBN de basis voor groei Presentatie Commissie Inwonerszaken gemeente Boxmeer 29 augustus 2013 Ed de Leeuw - algemeen directeur IBN.
Wat is een Theory of Change? ‘Iedere interventie is gebaseerd op veronderstellingen over wat die interventie teweeg zal brengen’ Het plaatje: welke interventie.
Sterke Veenkoloniën door innovatie in de agrarische sector Eo Wijers-prijsvraag
De ecologische voetafdruk. Footprint components Fossil Fuel Built-up Waste Food Fibres absorption.
De winst zit in de opbrengst NINTES experience september MVO; op weg naar nieuwe opbrengsten? Henk Folkerts, Rijnconsult.
Ook de buik vol van honger? Collecte voor Rwanda.
De collecte is voor Red een Kind. Red een Kind geeft toekomst aan kinderen in armoede een verbindt hen met mensen in Nederland Helpt kwetsbare kinderen.
DUURZAAM ONDERNEMEN in het bedrijfsleven Een gezond, winstgevend en succesvol bedrijf door duurzaam ondernemen (SPRINT) MARKETING EN COMMUNICATIE.
Corporate Juridische & Fiscale Zaken
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
Diversiteit & Inclusie
Stort regen voor Burkina Faso
De Betekeniseconomie in de klas
For a living planet.
For a living planet.
Verbonden voelen met de natuur
Duurzaamheidsplan 26 december 2018 Algemene Commissie 17 mei 2016
Samen op weg naar een rookvrij terrein
Duurzaam ondernemen.
We hebben minder managers nodig en meer leiders.
De collecte is voor Red een Kind.
`In beweging, sport als onderdeel van mobiliteit’
Wij zijn ‘One PPG’ Ons doel We protect and beautify the world
Een lerende en adaptieve organisatie
Waarderende benadering
Duurzaamheid C en D Hoofdstuk 2 People.
Duurzaamheid C en D Hoofdstuk 4 Profit.
Transcript van de presentatie:

6 september 2017

We moeten nu beseffen: De tijd dringt. Duurzaamheids-verwezenlijkingen in het voorbije decennium Minder CO2-uitstoot Elimineren van afval Betere leefomstandigheden van de boeren in onze toeleveringsketen Oorspronkelijke duurzaamheids- doelen We moeten nu beseffen: De tijd dringt. Sinds we onze oorspronkelijke duurzaamheidsambities en -doelen hebben vastgelegd, hebben we nog meer inzicht verworven in de menselijke problemen waarmee de wereld wordt geconfronteerd. De wetenschap weet meer, de informatiebasis is sterker geworden. We weten dat we nu een stap verder moeten gaan. We moeten verder kijken dan wat we direct kunnen beïnvloeden, om verandering teweeg te brengen in onze hele waardeketen. Impactschaal

Wat is er nu verschillend? Doen wat juist is. Niet alleen beter doen. Onze doelstellingen gaan uit van wetenschappelijke informatie en De Vijf Principes die onze activiteiten sturen: Kwaliteit, Verantwoordelijkheid, Wederkerigheid, Efficiëntie en Vrijheid. Samen vertellen ze ons dat, om een systemische verandering teweeg te brengen voor de mens en de planeet ,we verder moeten gaan dan de zoveelste reeks verbeteringen. Alleen zo kunnen we wereldwijd uitgroeien tot een duurzame onderneming. Een ondernemingsstrategie gebouwd op win-win relaties. We hebben een duidelijke routekaart uitgestippeld op basis van sterke – en wederzijdse – voordelen. We weten dat we alleen maar kunnen groeien en bloeien als de planeet, de mensen en de gemeenschappen waar wij van afhangen gezond zijn en zich ten volle kunnen ontplooien. Ongewone samenwerkingsverbanden We beseffen dat oplossingen en impact op grote schaal samenwerking vereisen. We bouwen dan ook nieuwe partnerschappen en actiegerichte samenwerkingsverbanden uit op de weg naar baanbrekende oplossingen voor een duurzame groei.

Maak kennis met ons nieuw plan:

Groeiende menselijke welvaart Bevorderen van het welzijn Gezonde planeet Ons doel is om de totale ecologische voetafdruk te verminderen, in lijn met wat de wetenschap nodig acht, om onze planeet gezond te houden. Groeiende menselijke welvaart Ons doel is om de werkomstandigheden van één miljoen mensen in onze waardeketen aanzienlijk te verbeteren, zodat ze zich kunnen ontplooien en hun welvaart kunnen vergroten. Bevorderen van het welzijn Ons doel is vooruitgang te bevorderen op het gebied van wetenschap, innovatie en marketing om miljarden mensen en huisdieren te helpen een gezonder en gelukkiger leven te leiden. De wereld wordt vandaag geconfronteerd met grote uitdagingen als armoede, voedselonveiligheid en klimaatverandering. Ondernemingen zoals de onze hebben een belangrijke rol te spelen in het aanpakken van deze uitdagingen en in het vorm geven aan een positieve, duurzame toekomst.

Onze doelstellingen Klimaatactie Zorgzaam Waterbeheer Landbeheer Verminderen van de totale uitstoot van broeikasgassen in onze gehele waardeketen met 27% tegen 2025. Verminderen van de totale uitstoot van broeikasgassen in onze gehele waardeketen met 67% tegen 2050. Zorgzaam Waterbeheer Halveren van het verbruik van niet-duurzaam water tegen 2025. Elimineren van waterverbruik boven duurzame niveau’s in onze toeleveringsketens tegen 2050. Landbeheer Constant houden van het totale landgebruik verbonden met onze waardeketens.

Onze doelstellingen Meer Inkomen We geloven dat iedereen in onze ruime toeleveringsketen een toereikend inkomen verdient om een waardig bestaan te kunnen leiden. Respect voor Mensenrechten Ons doel is om ervoor te zorgen dat iedereen die in aanraking komt met onze business rechtvaardig, waardig en met respect behandeld wordt. Kansen scheppen voor vrouwen Kansen scheppen voor vrouwen bij ons op het werk, in onze markten en in onze toeleveringsketens.

Onze doelstellingen Ons streven naar het Bevorderen van het Welzijn is in de eerste plaats gericht op voedselveiligheid en -zekerheid, product- en ingrediëntverbetering en verantwoordelijke marketing. Ondernemingsniveau: vooruitgang bevorderen op het gebied van de wetenschap en samenwerkingen aangaan ter verbetering van de voedselveiligheid en zekerheid en dus van een betere gezondheid wereldwijd. Petcare: een betere wereld creëren voor huisdieren en hun baasjes met voedzame dierenvoeding, hoogwaardige dierenartspraktijken en onderzoek naar de voordelen van interactie en wederzijdse aanwezigheid tussen mens en dier. Confectionery: al onze producten produceren, verkopen en etiketteren op een manier die de consument helpt om minder suikers, transvetten en kunstmatige kleurstoffen te consumeren zonder in te boeten aan smaak. Food: Onze passie is de wereld op ieders bord brengen. We moedigen gezinnen en vrienden aan om samen gezond te koken, en zelf verwerken we meer groenten, fruit en volkorengranen in onze producten en verlagen we het zout- en suikergehalte.

Corporate Affairs Belgium Dankjewel Corporate Affairs Belgium Kathy HEUNGENS - Corporate Affairs Director contact@be.mars.com - 02/712 72 22 - www.mars.com