Consumenten-gedrag Sociologische blik

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Massamedia en cultuur Normen Specifieke regels in groep / samenleving
Advertisements

Geld verdienen met trends
Omgaan met geschiedenis
Het zoeken en vinden van trends
CA 10 Trends College april 2013 C206a.
Voorlichting Sociologie Radboud Universiteit Nijmegen
Dossier Empowerment Roos Delahaij
Cultuursensitief werken
Levensbeschouwing en Maatschappijleer
Presentatie Interculturele Communicatie: theorie
Faculteit Sociale Wetenschappen
Trendanalyse introductiecollege, V2, blok 1 peter buis en theo ploeg.
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 4 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Communicatieproces .
Thema 2 Deel 1 Ontwikkelingspsychologie en pedagogiek
Hst 1: De wereld: Systeem van landen en relaties
Hst 1: De wereld: Systeem van landen en relaties
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Hoofdstuk 3 Zuidoost-Azië als ontwikkelingsgebied Paragraaf 11 t/m 14
1.
17 januari Talent … “Overal aanwezig, maar niet altijd zichtbaar.”
Geld verdienen met trends Les 1. Start Daniella Hefter
Geld verdienen met trends
Maatschappijwetenschappen
Initiatiefnemers: Philip Idenburg (BeBright)
Goed voorbereid naar de Pabo!
Politiek.
Hoofdstuk 9: Tussenmenselijke relaties
Het avontuur om je lichamelijke en Geestelijke gezondheid te verbeteren! Ontstaan vanuit GOF 2010 Ontwikkeld vanuit de Unie Gebaseerd op Bijbelse waarden.
Belangrijke begrippen (selectie H3, H4)
Inleiding politieke stromingen
Burgerschap Scholen hebben de opdracht actief burgerschap
Doel en taak van de hulpverlening
Algemene Sociologie PA – B1
Docent: Anco R.O. Ringeling
Sociologie Cultuur en Context J1.3. Bezetting Maagdenhuis Jeugd en muziek.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding VWO6
MEDIATHEORIE Karlijn Goossen, 2015.
CV202A Jochem, Thies, Marnix, Silvia, Loulou en Lauren.
Sociologie en Diversiteit hoorcollege 1
1 Sociologie en Diversiteit hoorcollege 3 Harrie Manders
Oic.
Oic week 3. huiswerk verleden keer 1)Bekijk de documentaire ‘de kleine is alle voor mij’ 015/KN_
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
Seksualiteit Het bespreekbaar maken van seksualiteit in het contact met de cliënt als onderdeel van de hulpverlening.
Eldering hfdst. 3.3 Het cultureel ecologisch raamwerk
Communicatie & Relatie
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 5 Onderdeel : CULTUUR
Van bovenbouwer naar brugpieper … en de rol van ouders in deze fase.
Hoofdstuk 21 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk Februari 2016.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Kwalificatie eisen Om goed in de samenleving mee te kunnen doen is een voorbereiding alleen op jouw beroep niet voldoende. Bijv. - sturing geven.
Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.3 Verschillende culturen
Paragraaf 13.6 Globalisering.
Maatschappelijk vraagstuk
Belangrijke begrippen (selectie H3, H4)
WAT IS HET MAATSCHAPPELIJK MIDDENVELD 1
Willem II-passage als onderdeel van route
Consumenten-gedrag Online consument
Consumenten-gedrag Het gezin
Consumenten-gedrag Mondige consument
Consumenten-gedrag Referentiegroepen
Cultuursensitieve Communicatie
Cultuur en samenleving
Methodisch handelen Week 6 les 5. Methodisch handelen Week 6 les 5.
Havo lesboek deel 1 ~ Hoofdstuk 1
Discriminatie Thema 17, sociaal werk 1.
Discriminatie Thema 17, sociaal werk 1.
Wetenschap.
Vier het Leven 2019.
Transcript van de presentatie:

Consumenten-gedrag Sociologische blik

“Sociologie is de studie van de sociale relaties tussen mensen, en in het bijzonder van de politieke, culturele, religieuze en economische aspecten van menselijke samenlevingen.” Weber, 2015

Lesdoel “De leerling heeft, aan het einde van de workshop, inzicht in wat de sociologische blik betekent en hoe dit invloed heeft op de leefstijl van een land.”

Inhoud Sociologische invloeden DESTEP Trends in sociaal handelen (2014)

Psychologie Sociologie

Sociologische invloeden Socioloog is geïnteresseerd in: Hoe ziet de structuur van een groep eruit? Hoe ziet hun cultuur eruit? Waarden Normen Doelen Verwachtingen Weber, 2015

Sociologische invloeden Interactie betreft het uiterlijke contact tussen mensen, datgene wat waarneembaar is Communicatie is het proces van beïnvloeding van gedachten, gevoelens en strevingen van personen Gericht op groepen mensen in de samenleving

Opdracht Wat zijn in Nederland algemeen geldende normen en waarden?

Opdracht Wat zijn in de Verenigde Staten van Amerika algemeen geldende normen en waarden?

Methodiek om de samenleving sociologisch in kaart te brengen DESTEP Methodiek om de samenleving sociologisch in kaart te brengen Demografie Economie Sociale cultuur Technologie Ecologie Politiek Weber, 2015

Opdracht Werk de DESTEP globaal uit voor zowel Nederland als de Verenigde Staten van Amerika. Demografie Economie Sociale cultuur Technologie Ecologie Politiek

Nederland: DESTEP Verenigde Staten van Amerika: Demografie Demografie 17.000.000 inwoners 41.543 km² Europa Economie 770 miljard USD 4,7% werkloosheid Sociale cultuur Eerlijkheid en gelijkwaardigheid Technologie Toegang tot nieuwste technieken Ecologie Zeeklimaat Politiek Monarchie Meerkamer systeem Verenigde Staten van Amerika: Demografie 326.625.791 inwoners 9.826.675 km² Noord-Amerika Economie 18,57 biljoen USD 4,1% werkloosheid Sociale cultuur Beleefdheid, hiërarchie, aanklaagcultuur Technologie Sommige delen toegang tot nieuwste technologie Ecologie Uiteenlopend Politiek Republiek Meerkamer systeem DESTEP

Nederland: DESTEP in het GVO Demografie Economie Sociale cultuur 17.000.000 inwoners 41.543 km² Europa Economie 770 miljard USD 4,7% werkloosheid Sociale cultuur Eerlijkheid en gelijkwaardigheid Technologie Toegang tot nieuwste technieken Ecologie Zeeklimaat Politiek Monarchie Meerkamer systeem DESTEP in het GVO Bij het GVO wordt er wel gekeken naar de samenleving maar op een andere mate dan een DESTEP doet. De DESTEP kan wel onderdeel zijn van het GVO om alle sociologische facetten in kaart te brengen die van invloed zijn op de gedragsverandering van de doelgroep.

Trends in sociaal handelen (2014) Consument wil betrokken worden, inhoud en betekenis herkennen Trends in grote steden Online en offline hand in hand Gezonde recessie Eerlijk en oprecht Social web aan de macht Betekenis door verhalen Bovenstaande trends kunnen oplossingen bieden om aan te sluiten bij de doelgroep Weber, 2015

Wat vond je van de workshop? Evaluatie Wat vond je van de workshop?