RoeienVooreenAnder.nl.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat heeft een cultuurlening mij te bieden? Congres Podiumkunsten Alexander Ramselaar, mei 2014.
Advertisements

workshop geld zoeken loont
(Maatschappelijk) Crowdfunding Landelijk Congres Openbare Ruimte
Je eigen online actiepagina voor UNICEF. Wat hebben deze events gemeen?
Workshop Social Media Laat jij jouw bedrijf op z’n kop zetten door Social Media ?
STRATEGISCHE PLANNING
Aan de slag ! Petra Hoogerwerf Aan de slag.
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
1 Workshop voor maatschappelijke organisaties ter voorbereiding op de Beursvloer.
Wat is/Wat doet het Sterrenfonds? • Voor kinderen < 16 die een steuntje in de rug nodig hebben • In Nederland • Laat kinderen stralen door materiële.
Donderdag 14 mei  Seniorenrestaurant  In contact brengen van (alleenstaande) senioren met leeftijdsgenoten  Betaalbaar door samenwerking met.
Werven van geld Creëren van betrokkenheid
Beleidsplan Nieuwe Koers Olympia 2010 Maart 2007.
Laat Nederland van zijn beste kant zien! Workshop Fondsenwerving 21 oktober 2008 Freek Mekking & Eylem Tanir Projectadviseurs Diversiteit Oranje Fonds.
Doelstellingen Formuleren
Projectmatig werken...en dan?
Gezondheidsmanagement
Van concept naar realisatie
Netwerk Organisatiebeheersing 30 september 2010 Een matuur HRM-beleid.
Hoofdstuk 8 De administratieve organisatie van projecten
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
1 Stappenplan Organisatorische Integratie Handleiding en checklist bij het ontwikkelen van een sportaanbod voor mensen met een beperking binnen de sportvereniging.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Welkom Workshop: Vereniging van de Toekomst Programma: -Voorstellen -Introductie Huis voor de Sport Limburg -Vereniging van de Toekomst.
Teamwerk. Heldere doelstellingen Teamwerk Heldere doelstellingen Initiatief tonen.
Coöperaties en coöperatief samenwerken, een kennismaking.
 Opgericht in 2008  Moederclub: Rotary club Weesp, Vechtstreek Noord  12 actieve leden  Belangrijkste projecten: NL doet Restaurant tour Nationaal.
Introductie Subsidies Charitatief Eigen gebruik Belegging.
4. Online strategie Internet scorecard
Middelen voor je buurtproject 28 maart Sessie 2.
Ik doe mee! Samen geld inzamelen voor de strijd tegen kanker
Wat is Pink Ribbon? Welke doel ? Welke doelgroep?
Animal events Locatiedirecteur Introductie dia – nog niets uitleggen.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Ouder INFO avond JCIE & TJC 30 september 2015 vv ‘t Vliegdorp JCIE.
12c. Beleidsplan Seizoen Missie 1.Festilent creëert een prettige omgeving waarin de leden zich thuis voelen en op een prettige manier hun sport.
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 5 Onderzoek naar externe financiële mogelijkheden en inzet van mensen en middelen.
Invest and grow togetherMember of the KBC group BOLERO CROWDFUNDING Koen Schrever Crowdfunding als financieringsvorm voor scholen? CEO Bolero Crowdfunding.
Groeiprojecten identificeren ‘stap 7’ Welke projecten hebben het potentieel om de groeiambities waar te maken? -> laatste stap van de oriëntatiefase.
BEWONERGESTUURDE WIJKONTWIKKELING: DE KRACHT VAN EIGEN OPLOSSINGEN !
Civic Crowdfunding Wat levert het op?. Wat is crowdfunding? Crowdfuning is: Het ophalen van een geldbedrag door bijdragen uit / van een groep mensen.
D.M.H.C. de Graspiepers Jan en Els van Gammeren, Vrienden van “de Graspiepers” Een uniek concept?
Sportieve omgeving / onderneming Hulsberg Jack Opgenoord Huis voor de Sport.
Landelijke Beroepsvereniging Coördinatoren vrijwilligerswerk Corry Baarsma, lid van bestuur AGORA Regiocoördinator vrijwilligerswerk bij grote zorginstelling.
AGE GROEP ENQUÊTE EN AGE GROEP PLAN Cees Vollaard Age Groep Triathleet.
Groningse sportevenementen ambitie Sportevenementen.
Omgaan met verandering Elke verandering is een vernieuwing…
Het project S-TV Een initiatief van Omroep Gelderland.
© MOVISIE Een leefbare samenwerking Door: Bora Avric (senior organisatieadviseur en o.a. projectleider van het project ‘Sportief Participeren’ binnen MOVISIE),
Fan beleving Hink Jan Apotheker
TENNISKIDS T MMY Tennis Organisatie Mike Martin (TOMM)
Samen voor Veenendaal 21 mei 2016 MBO Issue analyse.
Hoe organiseer je een roeiwedstrijd?
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Wassenaar 24 november 2016 Timo Hendrikx, projectadviseur
Crowdfunding.
Succesvol cultureel ondernemen
Welke leerpunten nemen we mee van de eerste twee jaar?
Wanneer een project? Als het gecompliceerd en enigszins riskant is.
Workshop ‘netwerken, samenwerken, delen en verbinden in de praktijk’
Ik doe mee! Samen veel geld inzamelen voor kankeronderzoek
Beleids plan Beleidsplan wat in het Grommertje staat is richting gevend. Bestuur wil graag uw mening weten. De uitgangspunten / keuzes van.
Stichting De Waaier Presentatie 30 november 2017.
Open Dag 2018 Van harte Welkom!.
Projectplan schrijven & Financiën zoeken
Uw energiezaken in goede handen!
& evenementen in de stad
WELKOM!.
BIG Challenge CEO-event
Hoe omarmen Nederlandse non-profit organisaties informatietechnologie?
Transcript van de presentatie:

RoeienVooreenAnder.nl

WORKSHOP CROWDFUNDING Even Voorstellen: Jack Simons (h/o A&A Projecten) Sinds 2011 facilitator Vierdaagse Sponsorloop 3.500 wandelaars € 2.500.000 voor 750 verschillende doelen Initiator actieplatform “VooreenAnder” WORKSHOP CROWDFUNDING

Het leven is vol met keuzes Gooi ik hier mijn hengel uit? Of doe ik het hier?

Wat is Crowdfunding? Vragen om € aan de crowd Soorten: Mét financiële tegenprestatie (bedrijven) Lening Aandelen Zonder financiële tegenprestatie (ngo’s) Donatie (charity) Prestatie (sport)

Wat kun je crowdfunden? 1) een ‘eigen’ financieringsbehoefte van de vereniging (actief) 2) vraag vanuit leden of extern vanuit goede doelen (passief)

Voorbeelden uit andere sporten Renovatie accomodatie handbalclub Alpe d’HuZes , Roparun, ALS City Swim Rotterdam Marathon & Nijmeegse Vierdaagse Beide “gewoon” prestatie evenement Beide 40.000+ deelnemers Beide hechten belang aan maatschappelijke impact RM: 1 goed doel (Jeugdsportfonds) vs 4D: vrije keuze goed doel door sporter Crowdfunding opbrengst 2017: € 18.000 vs € 506.000

Waarom crowdfunden? Er is een behoefte om iets te realiseren maar geen geld 2) Omdat het meer oplevert dan alleen geld! Ondelinge betrokkenheid Publiciteit Maatschappelijke impact 3) Omdat het leuk is! 66% zegt “het voegt iets toe aan mijn prestatie” Zingeving & saamhorigheid Het is leuk om te delen

Succesfactoren Concreet project Gun factor creëren Goede organisatie Realistische doelstelling Zekere urgentie Gun factor creëren Afstemmen actie & doelgroep (leuk, uitnodigend & spannend zijn) motivatie actievoerders & sponsors (what’s in it for me?) Samen doen Goede organisatie Heldere campagne Goede actiesite Transparante processen

Samengevat

2 mogelijkheden van VeA Roeien Voor een Ander (www.RoeienVooreenander.nl) Voor alle roeiers Initiatief bij sporter Vrije keuze van begunstigd doel Specifiek: verenigings/event actiesite (www.kikarow2019.nl) Voor leden of deelnemers aan 1 evenement Initiatief bij organisator Opties voor keuze van doel: Vrij Beperkte selectie Dedicated voor 1 doel

Vierhuysen 39 1111 SB Diemen tel Vierhuysen 39 1111 SB Diemen tel. 020-7893350 / 06-53 850282 e-mail: info@vooreenander.nl