Drijfveren Ontdek je eigen kracht! Ontwikkel niet je tekortkomingen, maar versterk waar je al goed in bent! Als je zelf geen plan hebt, wordt je ongewild onderdeel van het plan van een ander! Een geslaagd leven is niet de optelsom van de hoeveelheid materiële welvaart die je in je leven hebt vergaard! Maar bestaat uit de ervaringen en belevenissen die je zelf en met anderen hebt meegemaakt. Soms mooi en liefdevol. Som verdrietig en rauw.
Introductie
Wat is jouw beste plaats
Ingrediënten - 10.000 uren regel
Opdracht Omschrijf zelf wat jou drijft Rondje informatie inwinnen Stel je eigen motivatiebrief op
Omschrijf zelf wat jou drijft Wat is jouw intrinsieke motivator, wat drijft jou? Waarvan krijg je zelf energie. Waar sta je voor op? Waardoor ga je fluitend door het leven. Wat ga je doen op een onbewoond eiland? Zonder rekening te houden met verplichtingen, helemaal een schone lei.
Rondje informatie inwinnen Nu met 2 of 3 personen. Thuis vragen aan mensen die voor jou iets betekenen en die je mogelijk ook als referentie kunt gebruiken. Aan “we vinden je zo aardig” heb je niets. Het moet eerlijk, oprecht en authentiek zijn. Vragen die ik heb gesteld: Waar is ……………… goed in? (b.v. mensen coachen, hardlopen, fotograferen, opdrachten uitvoeren, etc.) Waar vertrouw je ……………… in? (b.v. geldzaken, vertrouwens kwesties, technische vaardigheden, etc) Noem een zwakte of valkuil van ………………. (b.v. snel op zijn tenen getrapt, denkt vooral met de ander mee zonder zichzelf te beschermen, kan slecht tegen kritiek/feedback, etc.) Wat waardeer je in ……………… (b.v. eerlijk, aardig, etc) Wat wil je hier zelf aan toevoegen over ……………….
Stel je eigen motivatiebrief op Wees jezelf. Gebruik de informatie die je hebt opgesteld bij wat je drijft, waar je voor opstaat. Ga uit van eigen kracht. Misschien heb je al eens een competentie/vaardigheden overzicht gemaakt, gebruik deze hiervoor. Weet waar je goed in bent. Gebruik de informatie uit het rondje informatie inwinnen. (Mogelijke) indeling motivatiebrief: Wie ben je en hoe kan men jou bereiken. Verplaats je in jouw ideale opdrachtgever. Beschrijf wie je bent. Beschrijf wat je kunt. Beschrijf hoe je dat doet. Beschrijf wat je meebrengt. Beschrijf hoe je jouw doelen behaalt met voorbeelden. Beschrijf waar je voor staat. Nodig opdrachtgevers die zich in bovenstaande herkennen uit om contact met je op te nemen.
Tot slot Ken je eigen kracht! Versterk waar je al goed in bent! Wordt niet ongewild onderdeel van het plan van een ander! Geld maakt niet gelukkig! Maar geen geld kan welongelukkig maken!