Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0) educatieve minor Thema & Intervisie 7 30 november 2017 Daphne Keller Hilke van Nassau
Diepteverwerking P2 - 30 november 2017 Mededelingen Tussentijdse evaluatie Stagebezoek, beoordeling en portfolio Vragen voorbereiding: Lesvoorbereiding Loes Portfolio methode Diepteverwerking P2 - 30 november 2017
Thema Differentiëren tussen klassen EXIT card Logboek Wat kun je ermee? “opdracht: reflectieverslag” Bron: https://www.leernetwerkeducatie.nl/mediawiki18/index.php?title=Bestand:Woorden.jpg Diepteverwerking P2 - 30 november 2017
Diepteverwerking P2 – 30 november 2017 Hoe zit je erbij? Wat kost energie? En wat geeft energie? Diepteverwerking P2 – 30 november 2017
Methode “Het portfolio” Basiswerkzaamheden, kern van je taken Zaken die anderen opvallen, je excelleert hierin Moeilijkheden, werkzaamheden waar je vanaf wilt Fantasiën, ambities, toekomstgericht Diepteverwerking P2 – 30 november 2017
Methode “Het portfolio” Stap 1: portfolio invullen Stap 2: Tijdscore per vak (0-100%) Stap 3: Energiescore per vak (0 -100%) Stap 4: Bespreek boktorren Stap 5: Waar krijg je energie van? Hoe kun je dit meer inzetten? Wat zijn de kosten daarvan? Stap 6: Op welke boktor zet je je energie in? Stap 7: Is alles besproken? Stap 8: Nieuw portfolio, minder boktorren, meer sterren en dromen Diepteverwerking P2 – 30 november 2017
Diepteverwerking P2 – 30 november 2017 Actie Doel vaststellen of doel heroverwegen Diepteverwerking P2 – 30 november 2017
Diepteverwerking P2 - 16 november 2017 Terugblik Vragen/opmerkingen? Exit-Card: Wat neem je mee? Diepteverwerking P2 - 16 november 2017
Diepteverwerking P2 - 30 november 2017 Huiswerk Thema: Casus differentiëren tussen klassen Intervisie Reflectieverslag voortbouwend op leerwerkplan Vooruitblik: Thema: Vil afnemen en interpreteren Opdracht: "Reflectie op VIL uitkomsten". Intervisie: Type docent Casus voorbereiden: jouw identiteit als docent, feedback van leerling (bijv VIL aanvullen met tip en top). Werkblad SWOT Diepteverwerking P2 - 30 november 2017
Diepteverwerking P2 – 30 november 2017 Intervisie? Model (Jeroen Hendriksen, handboek Intervisie) Casus/vraag Structuur Van en met elkaar leren Diepteverwerking P2 – 30 november 2017
Diepteverwerking P2 – 30 november 2017 Spelregels Doel: Uitwisselen, reflecteren en leren Basis Gelijkwaardigheid, veiligheid en respect Afspraken Aanwezigheid Voorbereiding Vertrouwelijk Luisteren Feedback geven Verantwoordelijkheden Gespreksleider Wat neem je mee? Diepteverwerking P2 – 30 november 2017