Vragen stellen n.a.v. bestaande data in de school

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET GEBRUIK VAN TOETSRESULTATEN. HET EFFECT VAN LEERLINGVOLGSYSTEEMGEBRUIK OP DE PRESTATIES VAN LEERLINGEN MARJAN FABER ADRIE VISSCHER.
Advertisements

Presentatie Praktijkscholen
OGO Markten en sociale organisatievormen voor technologie en innovatie 0A412 1 Markten en sociale organisatievormen voor technologie en innovatie feedback.
De kracht van MySolution
Milieuzorg Op School FOCUSGROEP visie en standpunten leerlingen 2 de graad.
Talentmanagement in de Technische Dienst
Op 23 september 2011 nam de Vlaamse Regering akte van de conceptnota “open data”. De conceptnota schetst de beleidscontext en het regelgevend kader voor.
Op weg naar de projectproducten
Toetsen en leerlijnen in nieuwe scheikunde
Wat bestuderen de natuurwetenschappen?
Wat is actieonderzoek? Reflecteren op eigen handelen en de situatie waar dat handelen plaatsvind Op basis van de verkregen inzichten het handelen verbteren.
Toekomstgericht handelen
Onderzoeksmethode Oftewel: met welke specifieke onderzoeksmethode kan ik het best mijn onderzoeksvraag beantwoorden.
Verrijkte Publicaties maken met de ESCAPE-editor.
ECHTE VERANDERINGEN OP DE WERKVLOER VELONCONFERENTIE 2008 Interactumlectoraat Kantelende Kennis Jos van der Eijk, Jeannette Geldens, Ronald Keijzer, Helma.
Praktijkgericht onderzoek, zwemmen op het droge? Vastleggen van ervaringen
Actieonderzoek Een goede leraar worden Verdieping bij hoofdstuk 11
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
Presentatie UKB Digitale Toets informatievaardigheden Marjolein Drent en Bert Boxem Bibliotheek & Archief, Universiteit Twente.
ELO Informatie Communicatie Administratie Multimedia
Wat je zelf vindt, weet je beter
Tekststructuren Hoe en waarom?.
Zwemvaardigheid landelijk meetmoment en registratie.
Analyse zwemdiplomabezit. Situatie Pas het meetinstrument aan aan de situatie –Wat is het probleem? –Wat is de (beleids)doelstelling? –Waar wil je op.
1 | Afdeling Helmond Gemeenteraadsvergadering 4 november 2014 Bijdrage PvdA inzake besluitvorming over “De Ruit”
Onderzoeksvragen maken
1 Rol van de UB Pitch 2: Wageningen. Dienstverlening onderzoeksdata Gezamenlijke aanpak Juridisch, Bibliotheek en IT De Wageningen UR case: Data Management.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 MadeleineMeurs
Methoden & Technieken van Onderzoek
Starr methode.
Hogeschool Rotterdam, Opleiding Vastgoed & Makelaardij drs. ing. M.M.A. Scheepers Collegejaar college.
Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar
SADAN-opdracht, gemaakt door Fien Degroote
praktijk project ouderbetrokkenheid
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 1 Werkcollege 2 kwartaal 2.
Opdrachten en eindopdracht
GRENZEN EN ZINVOLHEID INTEGRATIE IN HET ONDERWIJS SOFIE VUYLSTEKE – 1 BASWB Bron: Loesje, 1988.
De effecten van de lerende opleidingsschool Twente Uitkomsten & Werkplan MSc Loreta Vaicaityte Dr Sjoerd de Vries.
Managen analyseren 6 adviseren creëren organiseren begeleiden In kaart brengen Organisaties communicatieve r maken Iets doen ontstaan Mensen.
Beleid combinatieklassen Eerste Leidse Schoolvereniging CONCEPT Vragen ter verduidelijking direct Inhoudelijke vragen later.
ELRC Workshop in Den Haag, Nederland, Afronding, Conclusies en Afspraken 1.
Evaluatieverslag coördinator ouderensteunpunten gemeente Landerd.
Werken met de Digitale Toets Omgeving FaSMEd Bijeenkomst 1
Leer de notenamen ALLE NOTEN.
Begeleiding bij Werkplekleren
Werkgroep OPP van SWV Apeldoorn PO
Bepaal jouw SuperPowers!
Leer de notenamen G – positie laag.
FLEPOS modernisering bestek AIV-FLEPOS/2016/0801
Feedback Goed feedback kunnen geven is belangrijk
Bidden voor een bijbel In Zuidoost-Azië bidden christenen al tientallen jaren om een bijbel in hun eigen taal Soms hebben ze alleen maar één bladzijde.
Leer de notenamen C – positie hoog.
LOB 13. Goede en slechte ervaringen
[Projectnaam] [Degene die de presentatie verzorgt]
VAD bijeenkomst 1.7 Welkom, mededelingen
Leer de notenamen C - positie.
Pilot computers in examenzalen Eerste resultaten
Vragen stellen over bestaande data in de school
Leer de notenamen G – positie hoog.
Vragen stellen over bestaande data in de school
Een volgende stap voor het succesvolle EDISON verhaal
Wij willen als gemeente/organisatie X onze klanten centraal stellen
Meekijken in alle werkboeken
Rapportage van voortgang of status
Leer de notenamen G – positie laag.
Het tweede LOS-gesprek
Presentatie Peer-review rapportage
BGT en Beheer&Onderhoud data op orde
Overzicht gedragingen per competentie
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

Vragen stellen n.a.v. bestaande data in de school Vragen over de status van de data Vragen over het omgaan met de data Vragen over het sturen met de data Vragen aan de data Vragen op weg naar conclusies Meta Krüger

Vragen over de status van de data Wie heeft het onderzoek uitgevoerd / wie heeft de data verzameld? Was er een opdrachtgever, zo ja wie was dat? Wie heeft de data op school ontvangen? Wie in school kent de data? Voor wie leveren de data feedback? Waarover leveren de data informatie?

Vragen over het omgaan met data Door wie en aan wie worden de data bekend gemaakt? Is er een systeem voor de verspreiding van data? Wordt er met negatieve data hetzelfde omgegaan als met positieve? Is er een systeem van opslag van data? En wie in de school kan daarbij?

Vragen over het sturen met data Welke sturingsacties zijn op grond van deze data mogelijk/wenselijk? Welke sturingsacties hebben plaatsgevonden? Leidden deze acties tot verbeteringen?

Vragen aan de data Op welke vragen geven deze data (sec) antwoord? Welke andere vragen (dan de oorspronkelijke onderzoeksvraag) kan ik stellen (en beantwoorden) met deze data? Welke vragen kan ik stellen (en beantwoorden) als ik dit databestand koppel met andere databestanden? Welke nieuwe onderzoeksvragen doemen op n.a.v. deze data?

Vragen op weg naar conclusies Vind u dat data voldoende benut worden door u en door anderen op school? Wat zijn belemmeringen in het benutten van data? Wat zou er verbeterd kunnen worden aan het omgaan en benutten van data?