Vragen stellen n.a.v. bestaande data in de school Vragen over de status van de data Vragen over het omgaan met de data Vragen over het sturen met de data Vragen aan de data Vragen op weg naar conclusies Meta Krüger
Vragen over de status van de data Wie heeft het onderzoek uitgevoerd / wie heeft de data verzameld? Was er een opdrachtgever, zo ja wie was dat? Wie heeft de data op school ontvangen? Wie in school kent de data? Voor wie leveren de data feedback? Waarover leveren de data informatie?
Vragen over het omgaan met data Door wie en aan wie worden de data bekend gemaakt? Is er een systeem voor de verspreiding van data? Wordt er met negatieve data hetzelfde omgegaan als met positieve? Is er een systeem van opslag van data? En wie in de school kan daarbij?
Vragen over het sturen met data Welke sturingsacties zijn op grond van deze data mogelijk/wenselijk? Welke sturingsacties hebben plaatsgevonden? Leidden deze acties tot verbeteringen?
Vragen aan de data Op welke vragen geven deze data (sec) antwoord? Welke andere vragen (dan de oorspronkelijke onderzoeksvraag) kan ik stellen (en beantwoorden) met deze data? Welke vragen kan ik stellen (en beantwoorden) als ik dit databestand koppel met andere databestanden? Welke nieuwe onderzoeksvragen doemen op n.a.v. deze data?
Vragen op weg naar conclusies Vind u dat data voldoende benut worden door u en door anderen op school? Wat zijn belemmeringen in het benutten van data? Wat zou er verbeterd kunnen worden aan het omgaan en benutten van data?