NAME : Ramesar Monique COHORT 3 YR 1

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Flipping the classroom
Advertisements

Workshop Social Media Laat jij jouw bedrijf op z’n kop zetten door Social Media ?
Ict - beleidsplan
Wegwijs in social media land
Nicole Ezendam1, Anke Oenema1, Johannes Brug1,2
Het klaslokaal 2.0.
ISchool Koll groepje Maarten, Rob, Jason, Elmina, Paola en Daisy Docent John Hukom.
Henk te Ronde ICT coördinator CSV. Inleiding  Onderwijs concept “Levensecht leren” Meer zelfwerkzaamheid minder doceren Samenwerken van leerlingen Combinatie.
Verzoek vorige keer - samenhang:
Hang je poppetje op de muur.
Tim Versluijs Leerdoelen.
Leerlingen voorbereiden op een digitale samenleving: scholen en internet Els Kuiper (VU) en Monique Volman (VU/HAN)
MEDMEC Les 2 Presentaties opdracht 1.1 =mindmap (of anders) onderwerp IK. 3 min. P.P. Startformulering HoeKanIk > bedenk = keuze. Uitleg research.
Autisme en ICT Henric Bezemer – FPO Rijnmond
Werkgroep GG: Inter-actief in 2010 Het gebruik van stemkastjes tijdens de scheikundeles Jan Scheele.
Stand van zaken E-Learning HBO en BVE 19 april 2002 Drs. E. van Popta Citowoz bv Breda
De invloed van ICT op de docent Ed Smeets Katholieke Universiteit Nijmegen.
EMEG-lijst Product presentatie Marciano Timmermans CE2A.
ISchool Koll groepje Maarten, Rob, Jason, Elmina, Paola en Daisy Docent John Hukom.
Bring Your Own Device Conferentie: De draad kwijt Papendal Door: Bram Visscher.
Taalportfolio Les 4, jaar 1, Lente 2008
CE / IBL Slb Jaar 1, les 2 (1.4).
Content en lay-out in e-leren versus f2f leren Guy Leys Gerd Anthonis Denise Bossyns.
Politieacademie Mea Heringa.
Workshop: Digitale bordlessen. Even voorstellen. Anthony Verwijst I-Coach en leerkracht op bs. de LenS. Ervaringen: bordwerkprogramma's, coachen/begeleiden.
Film theorie les 2 Cinematografie
Lars Karmelk Sportbegeleiding 15 januari 2015, ROC Flevoland.
Altijd online!.
Flexibel curriculum met behulp van ICT
Waar moeten we ons druk om maken? Effectiviteit van het natuurkunde- onderwijs in 5 vwo als het gaat om het eindexamencijfer natuurkunde.
(Voor)lezen is leuk!.
SeniorWeb helpt senioren digitaal bij te blijven Elisabeth Weinberger.
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 5 Onderzoek naar externe financiële mogelijkheden en inzet van mensen en middelen.
Bijeenkomst September 2015
Onderwijs op maat met ICT Bertjan Verbeek (hoogleraar Politicologie en docent van het jaar 2014) Jos in den Bosch (programmanager vernieuwingen ICT in.
Talentontwikkeling met keuzeopdrachten natuurkunde Ton van der Valk & Florine Meijer.
Ruimte voor begeleide onderwijstijd (bot) is beperkt. Te weinig keuzedelen die herkenbaar en uitvoerbaar zijn in de praktijk. Lage bereidheid van bedrijven.
NOT Utrecht 27 januari – uur Irene Foyer Hans van der Haar Joris van de Lindeloof.
SOCIAL MEDIA INZETTEN VOOR HET AANTREKKEN VAN NIEUWE STUDENTEN Het gebruik van de Social Media door 5 en 6 VWOers Marc Zinck Stagno Workshop “Social Media.
WijWijs Ouderbetrokkenheid Portaal “First Impression”
‘Digiborden zijn de duurste beamers die binnen Fontys gebruikt worden.’ (Pedro, gastdocent) AV-Roadmap Eerst het doel, dan de tool!
Studiereis Finland Maandag 21 oktober tot en met vrijdag 25 oktober 2013.
Cliënt en Mediawijsheid Les 5 Mensen met een (lichte) verstandelijke beperking.
Programmeren met kinderen
Wat ons algemeen opviel
Onderwijsproces en Examinering en diplomering
Docentvaardigheden ICT
zitters Door: Ceder Kerinza
Observeren en rapporteren
Opdracht voor Module 4 effectief en efficient lesgeven
Rineke Dijkstra, strandportretten (1992 – 1994)
Loopbaan oriëntatie en begeleiding (SLB)
Waarom worden mensen crimineel
Proeflokalen Vitalis (lopend onderzoek)
Schooljaar Lesmethode Lesmiddelen Lesprogramma
Opbrengstgericht werken op het Bredero Lyceum
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
Studie vaardigheden Thema 2 : Plannen.
Hoe te werken met de oefenopdrachten
Waarom worden mensen crimineel?
Een BSO-klas in het Antwerpse
ICT gebruik op het Blariacumcollege
Arrangeren en Leermiddelenbeleid Utrecht, 13 december
Een motivatie - en samenlevingsproject voor 2e graad BSO
TU/e SkillsLab Introductie SkillsLab & competentieontwikkeling
Gedragsproblemen en stoornissen
Spellenboek buitenschoolse opvang
Transcript van de presentatie:

NAME : Ramesar Monique COHORT 3 YR 1 Niet gemotiveerde studenten. NAME : Ramesar Monique COHORT 3 YR 1

REASONS for the choice Het blijkt dat de meeste jongeren de verkeerde pad opgaan.Bijvoorbeeld criminaliteit of drugs gebruik.

5 Why’s Waarom zijn de studenten niet gemotiveerd? Waarom hebben de studenten geen zin om les te volgen? Waarom zijn de lessen saai? Waarom is het lesprogramma niet goed gevarieerd? Waarom werken de docenten volgens het standaard curriculum?

Hard werken voor weinig geld crimineel Slechte toekomst stress Niet gemotiveerde studenten verkeerde studie keuze slechte huissituatie geen complimenten Geen geld Geen materiaal slechte vrienden luiheid

Six word dissection Wie zijn de niet gemotiveerde studenten? Wat doen ze wanneer ze niet gemotiveerd zijn? Waar komen de niet gemotiveerde studenten terecht? Wanneer spreken we van “niet gemotiveerde studenten”? Waarom zijn de studenten niet gemotiveerd? Hoe kunnen wij ze motiveren?

Solution: Lesprogramma gevarieerd houden Measurable Impacts people Feasible Reach scope Actionable Reasonable time Measurable: SGT IMEAO nieuw structuur 3ͤ en 4ͤ klassen hebben samen ongeveer 100 studenten. Impacts people: ze leren op een moderne wijze door filmpjes te bekijken, hierdoor trek je dan meer aandacht van een student. Feasible: het is uitvoerbaar, er zijn 2 lokalen beschikbaar met computers, internet en een beamer. De gespecificeerde vak docenten gaan de studenten begeleiden ook met behulp van de ICT docent. Reach scope: er wordt gefocust op de 3ͤ en de 4ͤ klas studenten van het IMEAO nieuw structuur. Actionable: Allereerst moet er samen met de directeur een vergadering gehouden worden met de docenten die les geven aan die 2 klassen . Uitleg geven over het lesprogramma. Dat het gevarieerd moet worden. Vb. Door filmpjes via youtube te bekijken, quizzen uit te voeren etc. Schema in elkaar zetten dat de studenten tenminste 1 keer per maand per vak les kunnen volgen in het ICT lokaal. Reasonable time: dit kan binnen 2 maandenn realistisch zijn als de vergadering wordt gehouden en de docenten ook hun aandacht en tijd besteden aan het lesprogramma Les volgen wordt dan niet meer saai.