Leefomgeving Leerjaar 1, les 2 ghaisma@rocfriesepoort.nl.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Een schooldag in groep 1, 2 en
Advertisements

Gezonde en ongezonde voeding
Ik ben Mo.
Woorden en tijd.....
7.1: Van de wieg tot het graf
Weer zo‘n zware dag vandaag … ?
Vmbo Helicon Eindhoven
U treedt nu binnen in de wereld van Magic. U bent getuige van het ongelooflijke.
dus dat zag je inderdaad zo af en toe gebeuren. dus we gingen 's-morgens om zes uur in de bus en toen waren we daar dan om 'n uur of half tien bij die.
Contactpersoon F. Buizert
De dag uit het leven van Maria Elena
UITLEG PARAGRAAF 4.2 Klas: 2M5.
Groep 4.
Energie voor de toekomst? Opdracht A3. Inleiding Duurzame energie?  Energie produceren op een manier die blijvend gebruikt kan worden.
7.2: Geschiedenis van de verzorgingsstaat
Resultaten Leerlingenenquête 2015
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Op zoek naar antwoord.
Het 5 gelijke dagenmodel Obs ’t Hunnighouwersgat.
Mw. Sloot (SLT) en Margo Franssen (MF1)
Kwaliteit. Theorie en Toetsing Theorie is te vinden op Wordt vandaag klassikaal.
ISelf Internettool for Self-Evaluation and Learner Feedback.
Hoe werkt een gemeente? Welkom Opdracht vandaag Gemeente werkt met Bureaucratie Democratie Schema Beleid Maken Vaststellen Toepassen Conclusie.
Hfst.2 §1: Soorten water Je kunt na deze les: -5 verschillende soorten zoetwater en -vertellen hoe de waterkringloop gaat.
DE MIDDELEEUWSE STAD JMC © STEF VAN DER VELDEN
LEZEN 4.2 BETOOG, SOORTEN ARGUMENTEN EN KRITISCH LEZEN VAN EEN BETOOG.
LEZEN 2.4 INFORMATIEVE TEKSTEN, INTERVIEWVERSLAG, INLEIDING EN SLOT EN FUNCTIES DAARVAN.
Programma vandaag Economieprogramma Onderneem ! Jaarrooster Kennis ophalen De Grote Verandering Stage-opdracht.
Rekenen!!! cito.
Diabetes.
Persoonlijkheid van de Geest
Regio.
Lezen 1.2 Leesstrategieën, tekstverband/signaalwoorden onderwerp en hoofdgedachte.
Alcohol en grenzen Plaatje.
Psychologie Les 1: Introductie.
Leefomgeving leerjaar 1
Ik stop het pesten.
Reuzen & stenen Opdracht:
Onbepaald voornaamwoord
Wat gaan we doen? Hoe ziet de opleiding er in grote lijnen uit?
Versla de reus 1 Samuel 17:45-50 "David zei: “Jij vertrouwt op je wapens. Maar ik vertrouw op de machtige Heer, de God die het leger van Israël helpt.
Vrijwilligersvergoeding
LOB Presenteer je stagebedrijf
Praktijktoets bereidingstechnieken
Vertrouwen zoals David
Tactus Verslavingszorg
Hoofdstuk 1 Jagers en Boeren.
Grietje Haisma Leefomgeving les 4 Grietje Haisma
Grietje Haisma Leefomgeving les 3 Grietje Haisma
Praktijktoets bereidingstechnieken
Praktijktoets bereidingstechnieken
Verkopen Les 3 Niveau 4.
Leefomgeving les 5
Plantenteelt 3e vakdag Verzorgen gewas
Begeleiden les 2.
Diabetes.
ADL 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Behandelgroep voor mensen met beginnende dementie
Gesprekstechnieken Les 2.
Woorden en tijd.....
Boekpresentatie.
ONTWERPEN LES: DE WERELD IN 1 DAG!.
SEL Les 2: normen en waarden.
Overdrachtsdocument Hallo allemaal,
Joepie, ik ben bijna een kleuter!
ik zie….ik zie…..wat jij niet ziet
Dit is een voorbeeld PowerPoint, om je een beetje op weg te helpen
Burgerschap Thema: politiek
Semantisatieverhaal: Mijn zoon heeft een hekel aan afwassen
Transcript van de presentatie:

Leefomgeving Leerjaar 1, les 2 ghaisma@rocfriesepoort.nl

Wat gaan we vandaag doen? MZ1B 9.20 – 10.35 uur Groep 1: Pannenkoekendag opdracht - Johanna Groep 2: Kritische beroepssituaties - Grietje 10.35 – 10.50 uur: Pauze 10.50 - 12.05 uur Groep 1: Kritische beroepssituaties - Grietje Groep 2: Pannenkoekendag opdracht - Johanna

Wat gaan we vandaag doen? MZ1D 13.25 – 14.40 uur Groep 1: Pannenkoekendag opdracht - Johanna Groep 2: Kritische beroepssituaties - Grietje 14.40 – 14.50 uur: Pauze 14.50 - 16.05 uur Groep 1: Kritische beroepssituaties - Grietje Groep 2: Pannenkoekendag opdracht - Johanna

Wat gaan we vandaag doen? MZ1A 12.35 – 13.50 uur Groep 1: Pannenkoekendag opdracht - Johanna Groep 2: Kritische beroepssituaties - Grietje 13.50 - 15.05 uur Groep 1: Kritische beroepssituaties - Grietje Groep 2: Pannenkoekendag opdracht - Johanna

Opdracht 4. Kritische beroepssituaties Kritische beroepssituatie 4.1: Meneer Harmsen Kritische beroepssituatie 4.2: Meneer Klompstra Maak aantekeningen voor je verslag!

Kritische beroepssituatie 4.2 In de verslavingszorg maak je veel mee, elke week heb je wel iets om te vertellen. Jij werkt bij de afdeling waar mensen met het Syndroom van Korsakov verblijven. Bij de meeste afdelingen hebben ze de voorraadkast op slot. Dit omdat de mensen erg gericht zijn op eten en drinken. Meneer Klompstra stelt zich hulpeloos op richting het personeel en de medebewoners. Medebewoners moeten hem soms helpen om uit bed te komen. Ook denkt meneer Klompstra alleen maar aan eten. Hij weet dat hij niet teveel mag eten, maar hij snoept graag. Als hij de regels van de afdeling overschrijdt zijn er gevolgen. Dit vinden zijn medebewoners zielig en smeken bij het personeel of ze meneer Klompstra wat minder streng kunnen behandelen. Dit is een soort groepscode geworden. In de middag krijgen alle bewoners een af en toe snoepje. Een aantal bewoners bewaren hun snoepje en geven dit stiekem aan meneer Klompstra. Je ziet dat ze dit al een aantal weken voor hem doen. Wat zou jij doen?

Voor volgende week…. Groep 1: Bereidingstechnieken in de keuken Groep 2: Kritische beroepssituatie 4.3 en 4.4 Laptop mee!