Hoe de data-explosie al onze vragen gaat beantwoorden

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Social Media marketing
Advertisements

Deel 1, Blok 2, Datacommunicatie
Er zijn 3 methodes om slimmer te zoeken. 1.Door toetscombinaties te gebruiken. Bij windows: Alt + Tab = schakelen tussen programma’s. Windows + D = bureaublad.
RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
TWITTEREN = KWETTEREN DOOR EDITH HELWEGEN & HEIDY AMORY.
Het Forum Hoe ga je te werk met het forum?
Welkom iPad of Laptop uit. Tassen tegen de achterwand s.v.p. Ga rustig zitten en wacht tot de les begint. Tafels staan opgestapeld, blaadje met pen ligt.
•2005 versus 2000 •PC panel: database met huishoudens •600 vrouwen, 100 mannen, jaar •De Nederlandse digitale vrouw in kaart brengen •Uitsplitsingen.
BIG DATA Jeroen Wolfs. Agenda •Big data •Check-out & big data •Toepassingen van big data in eCommerce.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Marnix Suilen – Niek Giesen – Noes Aaltink – Ties Liedekerken
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
SaMBO ICT Conferentie 19 januari 2012 Vertrouwelijk.
 QI&feature=related QI&feature=related.
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
- - - Social Media.
Belang van sociale netwerken in dringende geneeskundige hulpverlening
THEORIE LEESVAARDIGHEID IN BEELD
De steekproefopzet bepalen
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
-140 tekens berichten sturen -Je deelt deze berichten met je volgers -Deze berichten heten een ‘Tweet’ -Volgers zijn twitteraars die zich hebben aangemeld.
Wouter Mennen & Paul van Ulft
Doel van het boek Een beeld geven van hoe de wetenschap en het publiek elkaar bekijken en met elkaar omgaan Een duidelijker beeld te geven van de sociale.
Made by: BadBoysBroekhin
Uw eigen App Communiceer via uw website de App aan al relaties. Uw klanten beschikken altijd (ook offline) over uw en andere geregistreerde gegevens.
Prototyping Week 7 // Tweenlite & API. TweenMax Snel mooie en effectieve animatie.
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
Boekhouden Groep 2 GJ de Boer Mei k3c
Robin Uters Digitale trends & Social Media. Muziek Robin Uters.
Briant College Hoofdstuk 3 Omgaan met internet. Briant College InternetVeel informatie Betrouwbaarheid is belangrijk! 16-jarige scholier op scholieren.com.
Social media.
1 Phone Challenge Workshop 2015 Niveau 1+2 mbo. Introductie.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Draaitabellen in Excel Rotterdam, 6 december 2011 drs. ing. M.M.A. Scheepers Instituut voor Management Opleidingen.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Ouderavond Mediawijsheid Basisschool ‘t Rendal 20 januari 2014.
INHOUD 1. Ons idee 1.1 Waar kan het worden toegepast? 1.2 Hoe werkt het? 1.3 Welke materialen worden er gebruikt? 2.Berekeningen 2.1 Hoeveel kost het?
“video op Youtubekanaal” Doeworkshop voor arbeidsconsulenten Sofie, ICT-verantwoordelijke.
Dia1 Microsoft PowerPoint is een computerprogramma van Microsoft. Het is een pakket waarmee vooral gemakkelijk presentaties gemaakt kunnen worden die.
Hom Com Ledenvergadering Google wil zelf chips maken Apple doet het, Samsung ook Nu wil Google ook – Google bracht al een nieuwe multimediatablet.
BEHAVIORAL TARGETING PROJECTGROEP 7. INHOUDSOPGAVE. - Definitie behavioral targeting - Analyse behavioral targeting & aangrenzende onderwerpen - Advies.
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw data l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l Jouw telefoonkosten l Film.
Informatie avond groep 8 Welkom en toelichting op de avond Welkom en toelichting op de avond De Zilverberg en opbrengstgericht werken De Zilverberg en.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Auto’s en Twitter Ze zouden verboden moeten worden.
TWITTER TIJDENS INFECTIEUITBRAKEN: DO’S & DONT’S KATA OTTOVAY(RIVM) LEX VAN VELSEN (UNIVERSITEIT TWENTE/RIVM)
Netwerken 1 Enigma Netwerken paragraaf 1, 2 en 3.
‘The making of …’ Gebruikersgroep data.overheid.nl 10 juni 2016.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Facebook. Agenda Cijfers Facebook Facebook pagina – Likes & checkins – Resultaten – Tips Facebook berichten – Afbeeldingen / video’s – Evenementen / aanbiedingen.
Social media Van: Niene, Juliette, Bram, Niels en Mathijs.
Introductie ‘Hacklab MOOC’
De week van de teek Mediabegrip week
Deze les hfdst 1 verbanden gegevens verwerken
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
NAAM DOCENT | CURSUSNUMMER
Onderzoek in Apps.
Les Pointeurs en facebook
Welkom bij GO MEI 2016.
Sociale media.
Hoe krijg je de focus van de leerlingen op de chemie?
Soorten zinnen en verbindingswoorden
DMK – lesweek 10: Privacy.
Wat is maatschappijleer?
Lessen in social media Voorbeeld 1
Vaeshartelt - Maastricht April 2018
VASTE TEKSTSTRUCTUREN
Project Algemene Vakken
Wetenschapsbeursproject
Korte inleiding + inhoudt
Transcript van de presentatie:

Hoe de data-explosie al onze vragen gaat beantwoorden De big data revolutie. Hoe de data-explosie al onze vragen gaat beantwoorden

Inhoud Het boek Mijn mening over het boek Review Inzichten voor eigen project Inzicht voor ander project Wist je dat?

Het boek Definitie van big data. Nu  De Spaanse griep. Drie verschuivingen in de manier waarop we informatie analyseren: (a)selecte steekproef Rommeligheid Correlaties Risico’s  de politie Voordelen  alles weten Rommeligheid, maar 5% van de data is gestructureerd. Straks: Door veel informatie kan je verbanden opsporen die in kleinere hoeveelheden gegevens niet aanwijsbaar waren, de essentie van big data. Maar waar komen die enorme hoeveelheden gegevens dan zomaar vandaan? Uit dataficatie. Dataficatie is waarschijnlijk nog wel het meest revolutionaire aspect van Big Data. Want die enorme gegevensverzamelingen moeten op één of andere manier opgebouwd worden, en dat gebeurt door het omzetten van de aspecten van ons dagelijks leven naar data. Google slaat al ons surf- en zoekgedrag op en zet het om in data. Mobiele telefoons met Geo-locatie kunnen altijd registreren waar we geweest zijn en dit omzetten in data. Er is zelfs sprake van vloeren met druksensoren, die al onze bewegingen kunnen dataficeren. Doordat data automatisch gegenereerd wordt, zijn steekproeven niet meer nodig om deze data te verkrijgen.

Mijn mening Makkelijk om te lezen Goede, maar veel voorbeelden Opdracht goed uitvoeren was lastig

Review Ellen IJzerman ‘Mayer-Schönberger en Cukier hebben met De big datarevolutie een begrijpelijk, en aangenaam leesbaar boek geschreven dat niet alleen de donkere kant van big data laat zien, maar ook hoe we het kunnen gebruiken om op tal van terreinen vooruitgang te boeken, die op een andere manier niet gerealiseerd had kunnen worden. Het enige minpunt van het boek is dat de gebruikte indeling tot gevolg heeft dat bij diverse onderwerpen dezelfde voorbeelden worden gebruikt en die herhaling is niet prettig. Dat neemt echter niet weg dat iedereen dit boek eigenlijk zou moeten lezen, omdat het over ons, onze gegevens en onze toekomst gaat.’

Inzichten voor eigen project Geen steekproefomvang doen Goed de informatie nogmaals onderzoeken

Inzicht voor ander project Champions League info: kijken op welke clubs in de CL het meeste naar gezocht wordt.

Wist je dat? Google verwerkt meer dan 24 petabyte per dag, een hoeveelheid die overeenkomt met duizendmaal de inhoud van al het drukwerk in de Amerikaanse Library of Congress. Op Facebook worden ieder uur meer dan 10 miljoen nieuwe foto’s geplaatst. Op Youtube uploaden de 800 miljoen gebruikers elke seconde meer dan een uur videomateriaal. Op Twitter groeit het aantal berichten met 200% per jaar, in 2012 lag het aantal boven de 400 miljoen tweets per dag.

Viktor Mayer-Schönberger Kenneth Cukier “Big data is het vermogen van de samenleving om informatie op nieuwe manieren in te zetten voor het verkrijgen van nuttige inzichten of waardevolle goederen en diensten”

Vragen?