Samen leren duurzame keuzes maken (voor de planeet) © Robin Reynders
MOS-ENERGIEKOFFER (Eerste Hulp Bij Energievreters)
Waarom? (samen leren) Duurzame keuzes maken Effectief bijdragen tot minder CO2 Financiële winst
Hoe? Prikkelen van onderzoekscompetenties Verantwoordelijkheid bij de leerlingen Actiegericht
Wat? Derde graad als trekkende klas Leerlingen lopen stage energiedetective ‘Screenen’ de school op energievreters
De MOS-energiekoffer toegelicht
De MOS-energiekoffer toegelicht
De MOS-energiekoffer toegelicht 4 stappen
De MOS-energiekoffer toegelicht
De MOS-energiekoffer toegelicht
De MOS-energiekoffer toegelicht
De MOS-energiekoffer toegelicht 30 BUTTONS
MOS-ACTIEFICHES
MOS-ACTIEFICHES OPBOUW: 1. Wat is er aan de hand? Duiding 2. Hoe zit het in elkaar? Onderzoeken 3. Wat gaan WIJ er aan doen? Actie/teamwork 4. Wie doet mee? Wie kan helpen? Participatie/draagvlak 5. Iedereen mag het weten! Communicatie/vieren Wat ik niet wist Let op! Aanknopingen met OD/ET Nuttige linken
ENERGIEKOFFER ONTLENEN? MEER MOS-ACTIEFICHES? www.mosvlaanderen.be ( Inspiratie) ENERGIEKOFFER ONTLENEN? www.vlaamsbrabant.be/uitleendienst (zoeken op ‘Energiekoffer’ of ‘E.H.B.E.’)