Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lesgeven en begeleiden
Advertisements

Collectief portfolio groep 3
Klantgerichte ICT organisatie
Les voor groep 8 Voor de overige kinderen: Ronde 1 pak een kaart.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Tegen de stroom in Investeren in mensen, juist in krappe tijden Werkconferentie Bedrijfsvoering 2 november 2011.
Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
Verlengde Instructie Groepen 3.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best.
 Informeren over aanpassingen van de assessments in jaar 3 en jaar 4  Informeren over uitbreiding beoordelingscategorieën en toepassingen  Richtlijnen.
De basis van ADSL: het constructivisme
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Wateroverlast drainage
 Inleiding  Op weg naar een visie…  ICT  Vier in balans  Visie  Deskundigheid  Aan de slag  Afsluiting.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Les 7: Evalueren Doelen: Bespreek hoe de ouderavond is gegaan. Hoe zou je jezelf en je klasgenoten beoordelen? Was.
BOMBERBOT Programmeerlessen in het PO
thema 2 Bijeenkomst oktober 2015
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 kwartaal 2.
WERKEN MET GROEPEN JONGE KINDEREN Bijeenkomst 4. VORIGE BIJEENKOMST: * Bespreken uitkomsten van de praktijkopdrachten in groepen van drie/ vier personen.
Differentiatie Vaksessie WISKUNDE. Het theoretisch kader van differentiatie.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Differentiëren & klassenmanagement
Wateroverlast drainage N31 N41 D. van der Neut.
Rob Goossens De Werkomschrijving.
Rob Goossens Het Werkplan.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Wegwijs Groep 8 Thema 2Weer en verkeer Introductieles: 30 minuten Zelfstandig werken: 90 minuten Afsluiting: 30 minuten. presenteren.
Wegwijs Groep 8 Thema 4De buurt en verkeer Introductieles: 30 minuten Zelfstandig werken: 90 minuten Afsluiting: 30 minuten. presenteren.
Communicatie Les1.
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Activerende werkvormen
Omgevingsonderwijs Wat? Leren in en van de (eigen) omgeving Waarom?
Onderhouden met Werktuigen en machines
Rob Goossens Het Werkplan.
Communicatie 3e les.
Landelijke raad 10 december 2016
Opdracht voor Orienterende stage EA2X0
Professionele ontwikkeling
Auvesta Transactie Veilig Legitimatiekaart
Onderhouden met Werktuigen en machines
Onderhouden bestratingen
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Auvesta transactie Verificatie mobileTAN
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Onderhouden met Werktuigen en machines
Het verschil tussen werkomschrijving en bestek?
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Week 1, les 8 Ga zitten in de kring.
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Direct 3. De DM-cyclus 30/07/2018 Direct 3. De DM-cyclus.
Direct Uitwerken concept DEM
Left-out? or LinkedIn or Left-out?.
Differentiatie in de klas
Beste Havo 4..
Over onderwerpen uit het thema ‘Vrede en recht’.
INSPIRATIE SESSIE MBO Maasland 19 mei 2016.
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Gedragsproblemen en stoornissen
Begeleiden les 1.
Praktijktoets & mondelinge toets
ADL Les 1.
Kostprijs.
Workshop duikcomputers
Cijferloos lesgeven bij talen
ADL Les 1.
Rob Goossens Wat weten we nu?.
Project gamemarket Les 1.
LAAT MIJ ZELF SPELEN.
Transcript van de presentatie:

Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet Rob Goossens Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet

Rob Goossens Programma 31 0ktober 2016 08.30u- 10.30u Oriëntatie: voorkennis activeren: waarom grondbewerking en grondverzet? Aan de slag: naar buiten, praktijk Evaluatie: bespreken wat gevonden is. Transfer: koppeling met stage

Rob Goossens Doel(en) van deze les Aan het einde van deze les heb je met verschillende machines kennisgemaakt waarmee grond bewerkt en verzet kan worden en heb je ermee gewerkt.

Rob Goossens Aan de slag: Groepsopdracht! (3 groepen van 4) Groepsindeling staat vast. Bepaal in je groepje welke manieren van grondbewerking je kent. (maximaal 5 minuten) Bepaal in je groepje welke manieren van grondverzet je kent. (maximaal 5 minuten) Geef bij elke manier aan waarom je die handeling verricht! Evaluatie →

Evaluatie groepsconclusie (max. 10 minuten) Rob Goossens Evaluatie groepsconclusie (max. 10 minuten) Klassikaal bespreken we de gevonden conclusies.

Veiligheid! Transfer Met de gegevens uit deze les gaan we naar buiten! Rob Goossens Transfer Met de gegevens uit deze les gaan we naar buiten! We zullen de termen grondkerend en niet-grondkerend aan bod laten komen. Bij alles wat we zo meteen buiten gaan doen is één aspect héél belangrijk!!! Veiligheid!