Als eerste staat Klaas op en gaat naar het bord en….

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wie heeft de stickers van de juf gepakt?
Advertisements

Cursus1 thema gevoelens. Verhaal:
Mondeling Nederlands nieuw cursus 2 thema werk en vrije tijd.
De schrijfmachine Bewerkt door Power Po(i)ntje.
Opkomen voor jezelf.
Cursus 1 het verhaal: “De nieuwe rok” “Sem en Igor in de speeltuin”
BEROEP VAN JE PAPA.
OP EEN PAAL ZITTEN ZES VOGELS, HOEVEEL VOGELS BLIJVEN ER OVER?
DE ECHO VAN HET LEVEN..
hoe de marokkanen geld verdienen....
Een blondje komt de garage binnen en vraagt de garagehouder of hij een ”ZevenHonderdenTien” heeft. De garagehouder staat perplex en vraagt haar: ”Wat.
Humorsplinters Een man gaat met zijn varken in de trein.
Prentenboek van: Pepijn en Sven
Ik voel me zo alleen !.
Het Potlood.
Snicker gaat logeren bij Tante Twix
Yes mama mijn eerste dag naar school. Ja je mag naar juf Mieke
Als eerste staat Klaas op en gaat naar het bord en….
Piet en zijn vader zitten in huis. Piet zegt dat hij naar buiten gaat. Zijn vader zegt dat hij niet mag glijden op het ijs, omdat het ijs nog te dun is.
Les 11 Wacht even, straks... Bewerkt door Annelyn, Astrid en Inez
Een Marokkaans jongetje vraagt op school aan
Mondeling Nederlands nieuw cursus 2
PPS by De ECHO....
Op een dag vraagt de lerares aan de leerlingen om één voor één aan het bord te komen. De eerste moet iets op het bord tekenen, waarna een tweede leerling.
Paniek !!!.
Het verhaal van een Dom blondje.
Tafelcurus U12. Agenda Twee personen aan de tafel: tijd en scoreformulier. Tijdwaarneming De pijl Het scoreformulier.
1 Sneeuwpoppen Kies een leuk spel Gertrude van Walstijn.
Dirigeren Wat doet een dirigent?. inhoudsopgave Wie laat ik spelen? Ga ik aftellen? Welke opdrachten kan ik geven? Hoe laat ik ze stoppen?
hoe de marokkanen geld verdienen....
Klik op het vierde plaatje.
Henk Heurter Docent/trainer bij Station tot Station.
HAAR Juf staat voor de klas en schrijft wat op het bord. Jantje roept:
Een Antilliaanse vrouw komt binnen om een uitkering aan te vragen
Project veertigdagentijd
"Wat ga je later worden, Jantje. " vraagt moeder. "Vuilnisman
Humorsplinters Een man gaat met zijn varken in de trein.
Arembergschool Hallo Wereld groep 1 en 2b
DE ECHO VAN HET LEVEN. manuela.
Een jongeman komt in de apotheek en vraagt de apotheker :
BEROEP VAN JE PAPA.
Het Potlood.
Ik ben een leerling van Jezus.
Een postbode loopt zijn laatste ronde, want hij gaat met pensioen
Verhaal van Joske.
Het verhaal van ‘n knaapje.
Deel 2: dicht bij de leerlingen
NSCCT Instructie groep 4
Een juf komt nieuw op een Amsterdamse school
ZEG HET MET EMOTIES.
Het Potlood.
Hierbij presenteert groep 1/2b een zelfgetekende en ingesproken versie van het boek: Een ijsbeer in de tropen.
NSCCT Instructie groep 5
NSCCT Instructie groep 7
De reis van Druppeltje Drop
NSCCT Instructie groep 6
“De baard van Sinterklaas”
Verkleden De wortel Letters van chocola De maan.
“De baard van Sinterklaas”
Mogelijke Jezusbeelden
Afsluiting: Hoe zit jij in je kippenvel?
Titelindeling Subtitel.
Help want armoede is niet fijn.
“De baard van Sinterklaas”
NSCCT Instructie groep 4
NSCCT Instructie groep 5
NSCCT Instructie groep 6
NSCCT Instructie groep 7
Titelindeling Subtitel.
Titelindeling Subtitel.
Transcript van de presentatie:

Als eerste staat Klaas op en gaat naar het bord en…. In de klas van Jantje vraagt de leraar aan elke leerling op het bord iets te tekenen en er een verhaal bij te vertellen Als eerste staat Klaas op en gaat naar het bord en….

… tekent een liggende streep en zegt : “dit is het aardoppervlak”. De leraar bedankt Klaas en roept een andere leerling. Marieke komt vervolgens naar het bord toe en ....

De leraar bedankt ook Marieke en stuurt haar naar haar zitplaats. … tekent een vierkant blokje op de liggende streep en zegt : “dit is een doos dat op het aardoppervlak ligt”. De leraar bedankt ook Marieke en stuurt haar naar haar zitplaats. Als derde komt Piet naar het bord toe en...

Als vierde komt Esther naar het bord toe... …tekent een figuur en zegt: “dit is een huis op het aardoppervlak waar de doos in zit”. Verrast van de creativiteit van de leerlingen, bedankt de leraar Piet en stuurt hem naar zijn plaats. Als vierde komt Esther naar het bord toe...

Als vijfde komt Erik naar voren... … tekent verder op de tekening en zegt: “dit is een huis op het aardoppervlak met een doos erin waarvan op het dak smeltend ijs ligt”. De leraar ziet dat de kinderen het aardig goed door hebben, bedankt Esther en vraagt haar te gaan zitten. Als vijfde komt Erik naar voren...

… maakt een toevoeging op de tekening en zegt: “dit is het huis op het aardoppervlak met een doos erin waarop de zon schijnt die het ijs op het huis laat smelten”. De leraar raakt in verrukking, bedankt Erik en stuurt hem blij naar zijn plek.

… Net op dat moment steekt Jantje zijn vinger op en vraagt of hij ook mag tekenen. Gezien de streken van Jantje aarzelt de leraar eerst, kijkt naar de tekening, denkt dat er niets fout kan gaan en geeft Jantje ook een kans om te tekenen. Jantje staat op...

… maakt de tekening af en zegt: “Dit is mijn vader in de douchecabine die probeert de gevallen zeep op te rapen”.