Week 1, les 8 Ga zitten in de kring.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Simultaan Tafelrondje
Advertisements

Coöperatieve leerstrategieën
De overstap naar het voorgezet onderwijs!
Les 7 Deze les duurt 90 minuten
Redactioneel schrijven Les 2
Les 5: orde en klassenmanagement
1 van 4 6 Delen met rest 1. Voorbeeld. 2. Vergelijken in tweetallen. 3. Bespreken in viertallen.
Nieuwsbegrip Doel van deze les:
Wat is een webkwestie?. Wat is een webkwestie?
Praktisch en eenvoudig mediteren enkele richtlijnen …
Kanjergroep 4.
Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
Kennis-spel meerkeuzevragen.
Tijdmachine Informatie les 1
2rootje ‘Dat is uit de kunst’
HEEL VEEL SUCCES! HOI! LEUK DAT JE EEN SPREEKBEURT OVER
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Welkom bij de Raketten en de Ruimtevaarders.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Les 7: Evalueren Doelen: Bespreek hoe de ouderavond is gegaan. Hoe zou je jezelf en je klasgenoten beoordelen? Was.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2
2b1 Lesson Wat hebben we vorige les gedaan We hebben alle grammatica herhaalt van dit blok: De Present Simple De Past Simple Het werkwoord.
Woordjes leren.
Welkom in groep 4. Voorstellen Ilze Arts: maandag, dinsdag en om de woensdag. Marian van Rengs: om de woensdag, donderdag, vrijdag.
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
Inhoudsopgave Hoe ziet ons ritmisch weekplan eruit? Instructie en werk Project Blokperiode Spel Kring Viering Goed voor mekaar Vragen?
Het maken van een toets. Inleiding Voordat je aan de toets gaat beginnen doe je er verstandig aan om aan de volgende tips te denken: 1.Goed lezen Goed.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Mediawijsheid Les – samenwerken in office 365
Week: 1 Ruimte: algemeen Ik houd mijn handen en mijn voeten bij mezelf
De Vreedzame school Ouderavond 17 maart 2009 Het Klinket Welkom!
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Moleculen Mo eculen Les 5 Zoek het uit! deel 1.
Welkom! Neem plaats in de kring.
Natuurlijk leert de Koninklijke EHBO je helpen
Natuurlijk leert de Koninklijke EHBO je helpen
Passend onderwijs.
Natuurlijk leert de Koninklijke EHBO je helpen
Week 1, les 9 Ga zitten in de kring.
Week 1, les 3.
Week 1, les 10 Ga zitten in de kring.
Week 1, les 5.
Nee Zeggen!.
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
8. PROJECTNAAM SCHOOL: KLAS:.
Thema 4: Zo bereik je meer
Week 1, les 4.
beslist geen rocket science
Mens & Maatschappij D-Toets
Natuurlijk leert de Koninklijke EHBO je helpen
Hoe speel je de Pizza Game?
Loopbaan en burgerschap les 3
Persoonlijke doelen maken
SEL Les 1: kennismaking.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
SEL Les 2: normen en waarden.
blok 1 les 4: samen praten samen leren
Wat de leerling doet Wat de docent doet
Hoofdstuk 2: Wat vind jij en wat weet jij?
Hoeveel weet jij van onderzoekers?
Presentatievormen.
Project gamemarket Les 1.
Doelen van de les Aan het einde van de les:
Doelen Aan het einde van de les weten jullie:
Doel van oefening - het klinkt als en lijkt op
Wat leer je allemaal op school?
Transcript van de presentatie:

Week 1, les 8 Ga zitten in de kring

Juf zegt … Geef elkaar een hand maar blijf wel zitten op je plek

Blok 1 les 5 Je leert om samen te werken met een klasgenoot die je niet zo goed kent…

Toneelstukje Bedenk een klein toneelstukje bij het beroep dat je krijgt uitgedeeld Beeld het beroep uit De rest van groep moet straks het beroep raden 5 minuten voorbereiding. Doe het zachtjes! Anders weet iedereen al wat je gaat doen voordat je begonnen bent!

Evaluatie : Hebben jullie allebei inbreng gehad bij de voorbereiding? Is het samenwerken met iemand die je niet zo goed kent anders dan samenwerken met een vriendje? En als je het anders vindt: Wat is er dan anders aan? Wat vind je leuk aan samenwerken? Wat vind je moeilijk aan samenwerken? Hoe zorg je dat je goed samenwerkt?

We bekijken de poster ‘Zo willen we het in onze groep’ Wat zullen we opschrijven over samenwerken? En vorige week, over opstekers, afbrekers en tips? Bedenk formuleringen en schrijf ze op een kladblaadje.

Afsluiter Loop rustig door de klas Als de juf zegt: stop, vorm een tweetal met de leerling die het dichtst bij je staat Beeld samen met deze leerling de opdracht van de juf uit.