De eerste les Goedgekeurd door CKO vakgroep < ... >

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Redactioneel schrijven Les 3
Advertisements

School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
StartDOCUMENT Petje op petje af Muziek van holland spot of fimpje.
Reflectie-portfolio beoordelen
Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Workshop Gamification. Doel workshop Inzicht gamification Toepassen van gamification voor eigen module.
Inleiding Mediakunde. Inleiding Mediakunde Situering Mediakunde “Van leerkrachten wordt verwacht dat zij vlot kunnen omspringen met allerlei apparatuur.
Scholing NPZE 6 maart 2014 Omgaan met rouw en verlies
SCHRIFTELIJK STUDIEMATERIAAL INLEIDING Annemie Borremans, maart 2005.
1 Docentenhandleiding De integratie van verantwoord ondernemen Studie-avond Syntra West 13 september 2007 Marijke De Prins.
“de eerste les” Goedgekeurd KCO Situeer de bijdrage van uw vak in het bereiken van de doelstelling en de OLR van de opleiding (competentie-matrix)
Visie & Strategie.
Introductie Typ hier de titel van uw opleidingsonderdeel.
Workshop evalueren Dcp
WAT IK VAN JULLIE VRAAG… 10 minuten aandacht Als een stakeholder: Ja of Nee? Als een ‘critical friend’ Evaluatie achteraf invullen WAT je krijgt Inspiratie.
Training digitale didactiek
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
Thema 1 Inleiding op Onderwijskunde Aanpak van de cursus
Studieadviesregeling
Het motiveren van leerlingen in het VO
Hoe verantwoord je je Financiële positie ?
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Coaching week Rotterdam Academy.
Methoden & Technieken van Onderzoek Maurice Scheepers Kamer H4.318
Pmg. interviews afnemen dropbox aanmaken sites Plan van aanpak Checklist%20plan%20van%20aanpak.pdf
Praktijkervaring en reflectie
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Programma Vaststaande workshop  Link/relatie met opleiding Taalexpert:  Toepassen van taalbeleid op de aanwezige niveaus:  leerling – groep – school.
Programma Vaststaande workshop  Link/relatie met opleiding Taalexpert:  Toepassen van taalbeleid op de aanwezige niveaus:  leerling – groep – school.
Bijeenkomst September 2015
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
ECTS fiches Aanleiding WIE: Alle instellingen op Associatieniveau WAT: Vernieuwde structuur ECTS fiches  Vernieuwde KU Loket toepassing 
Elektronische Leer Omgeving “de rode draad in het onderwijs” bron: A. Van der Hoeff.
Duurzame transmurale nascholing. Opzet nascholing Competentie: professionaliteit. Leerdoelen: Verbeteren ICC huisarts-specialist Verhogen wederzijds begrip.
Bijeenkomst 1.2 Vakdidactiek. Inhoud bijeenkomst 1.2  Themabijeenkomsten vanmorgen  Doelen voor vandaag  Einddoelen  Uitleg leertaak 1 + opdrachten.
09/11/2009 Interactie met studenten Workshop opleiding Psychologie 9 november 2009.
Werken met de koppelkaart pendelen tussen theorie en praktijk Astrid Wijnands Hannah Wielenga 21 april 2016.
WELKOM!. Wat is infocyclus? Infocyclus binnen BTC en link met DGD Infocyclus = Algemene inleiding over actuele mondiale vraagstukken en uitdagingen gelinkt.
Rob Goossens De Werkomschrijving.
Communicatie Les1.
Overgang van lagereschoolkind naar adolescent
Stappenplan modulebeschrijvingen schrijven
Aanpak opleidingsonderdeel KLASMANAGEMENT EN REFLECTIE
Onderwijsdag Faculteit Geneeskunde en Gezondheidswetenschappen WELKOM
De eerste les Goedgekeurd door CKO vakgroep < ... >
De laatste les Goedgekeurd door CKO
De eerste les Goedgekeurd door CKO
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Slecht nieuws meedelen
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Didactiek Lesformulier.
Van leerdoel tot les Door Femke Loos.
Didactiek Lesformulier.
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Reflecteren volgens de kritische incident methode
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Relevante en passende onderwijsmaterialen selecteren
ADL 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
De laatste les Goedgekeurd door CKO
Hoofdstuk Hoofdstuk 4 Elektriciteit Wat gaan we vandaag doen? Opening
Onderwijsmaterialen module: “Ontwerp je eigen eHealthapp.”
Typ hier de titel van uw opleidingsonderdeel
De eerste les Goedgekeurd door CKO
Methodisch handelen Week 6 les 5. Methodisch handelen Week 6 les 5.
department Educational studies
Info klinisch onderwijs
Transcript van de presentatie:

De eerste les Goedgekeurd door CKO 4.09.2014 vakgroep < ... > onderzoeksgroep < ... > De eerste les Goedgekeurd door CKO 4.09.2014

Situering van uw opleidingsonderdeel Situeer de bijdrage van uw vak in het bereiken van de doelstelling en de opleidingsleerresultaten (OLR) van de opleiding; Verduidelijk de plaats van uw vak in de opleiding; Geef aan wat de eventuele relatie is van uw vak tot de andere vakken (horizontale en verticale coherentie) Geef aan hoe u via het vak inzet op ‘kritisch denken’, ‘multiperspectivisme’ (als onderdeel van één van de 6 strategische doelstellingen van ons onderwijs) Indien dit van toepassing is: geef aan op welke manier dit vak maatschappelijk relevant is. Noot: (her)benadruk / maak dit eveneens duidelijk tijdens de lessenreeks.

Bespreking van de studiefiche Wie is de verantwoordelijk lesgever? Zijn er medelesgever(s)? Meewerkers aan het onderwijs? Gastsprekers? Geef de ‘rode draad’ aan doorheen de cursus (en wie zal daarom tot wat bijdragen?) Geef aan welk (leer)materiaal zal gebruikt worden voor de verschillende onderdelen en op welke plaats deze beschikbaar zijn (minerva? …)

Bespreking van de studiefiche (2) Geef aan welke didactische werkvormen worden gebruikt Geef zo nodig aan wat de relatie is tussen de verschillende onderdelen en/of werkvormen Ga dieper in op de evaluatievorm, de eventuele eindscoreberekening en weging (géén toepassing meer van giscorrectie vanaf AJ 14-15) Is er in het verleden een onderwijsbevraging geweest door de studenten? Zo ja, expliciteer of u op basis hiervan zaken hebt gewijzigd of juist niet (en waarom dan?)

Afspraken met studenten Expliciteer de verwachtingen t.a.v. - opdrachten / werkstukken - practica/stage - aanwezigheden - …