Van Missie en Visie via strategische doelen naar beleidsplan

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat is strategisch leren?
Advertisements

Workshop 3 deel 1: Marketing
Herwers en ZE Jos Herwers.
Samenvatting: Stedelijke gebieden
Veranderingen AWBZ en WMO Gevolgen voor cliënten
Strategisch personeelsbeleid
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
WELKOM Vrijwilligersbijeenkomst De WENDE Programma  20.05: Waarom deze bijeenkomst  20.10: Samen vooruit -Huidige situatie & voorstellen -Waar.
Training Omgaan met service
Tuin – Timmer – Watermanagement Watermanagement Op het gebied van watertechniek zijn wij uitermate goed ontwikkeld en hebben wij u veel te bieden. Dit.
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo
Niveau 4 Kerntaak 1: personeelsmanagement Blz. 15
Inhoud presentatie Zoomsports algemeen Eigenaar en medewerkers Product
Binden en verbinden van mensen of personeel…
Tuin en Timmer management
Integraal Gezondheids Management in het MKB Kansen en Weerstanden Horeca Gouda
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Drie strategische hoofdgebieden ('werelden')
Maandag 20 juni 2005Lokaal Sociaal Beleid Gent Infovergadering LSB-FORUM KINDEROPVANG (Lokaal Overleg Kinderopvang)
Opleiden in school, mei Opleiden in school Kennismaking met POSS Personeel en Organisatie Support Systeem Hulpmiddel bij de gesprekkencyclus.
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
…… kennisterrein ….. ……naam en functie ……. …… naam bedrijf …….
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
Een organisatie - OP Product TW Klant Promotie omzet
ICT – POWERPOINT OEFENING 2 Fevlado Federatie van Vlaamse DovenOrganisaties (vzw)
Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland
Doelen Soorten vormgeving.
Van Missie via strategische doelen naar beleidsplan
Meer dan de som der delen De verankering van duurzaamheid in de gehele schoolorganisatie 14 november 2014.
Visie & Strategie.
Nieuwe opleiding leidsters stelt kinderen centraal
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Commercieel beleid en recht
“What the food?” Voorop in de Vergroening Even voorstellen.
Bijeenkomst over pilot functiecreatie Jobbanking via de sociale economie bijeenkomst over pilot functiecreatie Hartelijk welkom! Mary van de Looij & Bert.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
 A-94 A-94.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Verkoop en service Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen.
50.
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 5 Onderdeel : CULTUUR
VvE Beheer. Wie zijn wij Landelijke organisatie; Platte organisatiestructuur; Uitgebreide technische kennis van zowel installatietechnische, bouwkundige.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
1. Strategische componenten Wat bouwen we op? Waarom bestaat Riwal? Onze overtuigingen en principes Hoe boeken we in de loop der jaren succes? 2 Visie.
Platform 31 Conferentie Ruimte voor Ondernemerschap Workshop Aanbesteden 28 november 2014 MKB-vriendelijk aanbesteden en Social Return Petra Oden, Lector.
Zorg & Welzijn Vernieuwing VMBO.
Wat kunnen wij u bieden Actieradius België ErvaringInvestering in personeel en kennis Toepassing nieuwste technologieën Plan van aanpak.
Verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5.
Vergadering Florian Stiller. Agenda Bespreking van belangrijkste doelstellingen Hoe hebben we het gedaan? Overzicht van de organisatie Belangrijkste uitdagingen.
Welkom bij de BelastingTelefoon
Participerend Leiderschap
Gemaakt door: Zoë van Aken MCE2D.
LOB Presenteer je stagebedrijf
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Big Media Group Toonaangevende multimediale uitgeversmaatschappij
Visieontwikkeling Les
Onze filosofie: Resultaten kunnen altijd beter
Inleiding Route 2020 : proeftuin Zó werkt de bieb
PRESENTATIE Bijeenkomst IKC – ontwikkeling
Voeg hier het organisatie onderdeel in
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
ONDERWIJS EN ARBEIDSMARKT
Examen SPL kerntaak 2 Periode 7 Marketing.
Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen
“Omgeving in beweging”
Hoofdstuk 5 Het marketingplan
Opleiding Zorg technicus Ton Pagen Zorgtechniek Limburg.
Gepresenteerd door [Naam]
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Van Missie en Visie via strategische doelen naar beleidsplan Een voorbeeld

Het bedrijf Het tuincentrum: “Alles buiten” met vestigingen door het hele land met name in de kleinere tot middelgrote steden en het platteland. Het bedrijf

“Alles buiten” wil mensen de luxe bieden voor buiten, die in huis normaal is. Zodat de tuin een onderdeel is van het wonen. Missie

“Alles buiten” is een bedrijf die zijn missie met passie voor de mens (klant en medewerker) en de natuur (duurzaamheid) wil vormgeven. Visie

Strategische doel en doelgroep omschrijving “Alles buiten” wil in de aankomende 2 jaar het grootste assortiment artikelen bieden, van alle tuincentra in Nederland, op het gebied van luxe tuinartikelen zoals tuinmeubelen, grills, openhaarden tuinhuisjes. Doelgroep Zij richt zich daarbij op de klanten met een modaal en hoger inkomen En zij richt zich daarbij op klanten met kleine balkons tot zeer grote tuinen, voor wie genieten en luxe bij elkaar horen. Deze klanten zijn mensen in de leeftijdscategorie 30 – 70 jaar. Strategische doel en doelgroep omschrijving

Beleidsplan Subdoelen: De reclamecampagnes in de aankomende 2 jaar richten rondom de luxe tuinartikelen en het brede en diepe assortiment daarin. Winkelinrichting de aankomende 2 jaar aanpassen door de luxe artikelen prominent in de showrooms te presenteren en de uitstraling van de winkelpanden een zelfde luxe uitstraling te geven. Het verkooppersoneel de aankomende 2 jaar opleiden gericht op kennis van de artikelen en het verlenen van de daarbij passende service. Het aanbieden van diensten zoals brengservice en onderhoudscontracten. Beleidsplan

Beleidsplan B) Uitvoerende doelen Inrichting filiaal aanpassen aan reclame Verkooppersoneel een Trainingsprogramma in de techniek van het verkoopgesprek laten volgen. Binnen 9 maanden is dit gerealiseerd. Begeleiden van het personeel bij het verwerkelijke van de missie en doelstellingen, door 1 x per maand in het overleg de resultaten van afgelopen maand en plannen voor aankomende maand te bespreken. In het maandelijks overleg met het personeel naar knelpunten kijken binnen de organisatie en deze doorspelen naar de rayonmanager. Beleidsplan