Brabant, vernieuwt samen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
In ons land is er steeds meer weerstand tegen de vee-industrie. Het moet anders, maar hoe? In deze discussie spelen verschillende meningen en verschillende.
Advertisements

Praktijkonderwijs sterk naar de toekomst
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
VANDAAG Wat ik wil bespreken: BRIEFING – de punten Budgettering.
21 november 2013Divosa najaarscongres1 De decentralisaties: een uitdaging tot innovatie Uitkomsten enquête Werner van der Linden, manager gem. Zaanstad.
Redactioneel schrijven Les 2
Workshop ‘Competenties’
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Winst-en-verliesrekening
Een Middeleeuws klooster
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-Kritische Instelling Dag 1.
Presentatie op Flitsbijeenkomst ICO Taal & Rekenen
De Regionale Educatieve Agenda
Intervisie.
Zin in natuur.studie versie 3.2 Workshop Natuur.dag 2 oktober 2010
Aantekeningen en afbeeldingen.
Discussie met de klant !! Professionalisering Vergunningverlening.
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
Disseminatie Masterclass RVO. Opzet Waarom? Wie? Wat? Waar? Hoe?
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
BLIK OP DE SAMENLEVING.
Samenwerken aan waterdoelen en ruimtelijke kwaliteit Visie en dilemma’s bij De Stichtse Rijnlanden.
Internetgebruik en protocollen. - Inleiding (2 minuten) - Korte ronde in kleine groepjes met elkaar de schoolsituaties vergelijken. Meegenomen materiaal.
THEMADAG MULTIFUNCTIONELE LANDBOUW 29 JANUARI januari 2015Van vandaag naar overmorgen.
Beleidsinformatie Jeugd
Taak (in 6 groepjes, per 2 of per 3)
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Het familieteam Gastvrij in de zorg.
BIZ: bedrijveninvesteringszone Wat en hoe? Wat: Een instrument voor ondernemers om gezamenlijk te investeren in de kwaliteit van hun bedrijfsomgeving.
MANTELZORGGESPREK.
Theorielessen in projectmatig werken
Toezicht door de Nederlandse Zorgautoriteit Loes de Maat Goed Bestuur: een zorg? Loes de Maat, directeur Toezicht & Handhaving, NZa.
Leerwegonafhankelijk toetsen in de context van gepersonaliseerd leren
Tafel dagbesteding gemeenten
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
DAPPR Samenspel 1. DAPPR Samenspel: doelen & resultaten > Doelen  Vergroten inzicht in eigen rol  Vergroten inzicht in elkaars rol en handelingsmogelijkheden.
Vergadertechnieken. Uit welke vaste onderdelen bestaat een vergadering? Vooraf weet iedereen wanneer en waar de vergadering plaatsvindt.Vooraf weet iedereen.
Informatiebijeenkomst herindelingsprocedure Groningen, Haren en Ten Boer 8 april 2016.
Op weg naar een PVVP+ Kaderstellende discussie 3e ronde 16 juli 2004  Bestuurlijke samenwerking, 2e kaderstellende discussie  Ontschotting, 1e (vrije)
Reduzum Reduzum: inwoners 10 km ten zuiden van Leeuwarden.
Conflicthantering Drie dagdelen van 120 minuten. Doelstellingen: -Kennis over conflicthantering (een theoretisch kader) -Inzicht in eigen conflictstijlen.
Ouderinformatieavond Andere schooltijden Het belang van alle kinderen staat voorop!
Welkom X-STREAM. Terugblik vorige les  Wat vonden jullie ervan?
Gedragsmatig Arrangeren Een praktische kijk op eigen(-)aardigheden.
Significante cijfers Wetenschappelijke notatie
Professionalisering en intervisie
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
Doel Brede oriëntatie op de doelgroep ouderen
Taalspelletjes Werken met een woordenboek
Communicatie Dijkbewaking Carmen Molenaar
OCMW LEUVEN 40 JAAR OCMW.
Aardrijkskunde Introductie
Praten over SEKS? Dat spreekt vanzelf!
Dekkingsplan 2017 Brandweer ZHZ
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
De Kwaliteit Verbetercyclus
Reflectie op onze KION waarden Module 2
Het discussiespel In ons land is er steeds meer weerstand tegen de vee-industrie. Het moet anders, maar hoe? In deze discussie spelen verschillende.
Ouders en school samen Maart 2016
Democratische vernieuwing Nijkerk
Parafilie Les 9.
Cursus Analyseren, ontwerpen en evalueren van projectonderwijs
Stap 1 Stap 10 Stap 2 Stap 9 Stap 3 Stap 8 Stap 4 Stap 7 Stap 5 Stap 6
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Les 3: regels en afspraken met de klas
UNICEF België en HIVA / KULeuven
Rekenen Mevr. Koçak 20 november 2018.
Recreatiepark Surae Het gaat niet goed met het recreatiepark, er zijn te weinig bezoekers!
Les 6: non-verbale communicatie
Toedienen meststoffen
Transcript van de presentatie:

Brabant, vernieuwt samen

Glasvezelnetwerk / dorpsmolen / herbestemming kerk (sprundel)

Maatschappelijke initiatieven zijn leidend Principes Maatschappelijke initiatieven zijn leidend

Invloed op al het overheidshandelen  Dommelvallei  initiatief van buiten, water budget is al vergeven  bijvoorbeeld voor 4 jaar vast door stuw afspraken met waterschap  gevolg geen ruimte

2. Omgevingsdialoog is het leidende instrument in omgevingsbeleid Principes 2. Omgevingsdialoog is het leidende instrument in omgevingsbeleid

Overleg bepaalt overheidshandelen  voorbeeld klankbordgroep op buitengebied Boer met vergunning  6 – 20 wordt aangepast naar 7:30 Visie  de uitkomst van de dialoog leidend laat zijn voor wat wel en niet kan.

3. Er zijn een paar duidelijke kaders Principes 3. Er zijn een paar duidelijke kaders

Maatschappelijke initiatieven zijn leidend Principes Maatschappelijke initiatieven zijn leidend Omgevingsdialoog is het leidende instrument in omgevingsbeleid Er zijn een paar duidelijke kaders

Workshop 14.40-14.50 (10 min) In drie groepjes uiteen. In vijf minuten schrijft iedere deelnemer de volgende punten op: Drie goede punten uit de presentatie van de focusopgave Brabant vernieuwt samen Drie minder goede punten aan de presentatie van de focusopgave Brabant vernieuwt samen Drie missende onderdelen in de presentatie van de focusopgave Brabant vernieuwt samen 14.50-15.10 (20 min) In drie groepjes bespreken opbrengst vorige ronde en terugbrengen aantal punten tot in totaal drie per categorie op volgorde van belangrijkheid: Drie goede punten uit presentatie van focusopgave Brabant vernieuwt samen in volgorde van belang Drie minder goede punten aan presentatie van focusopgave Brabant vernieuwt samen in volgorde van belang Drie missende onderdelen in presentatie van focusopgave Brabant vernieuwt samen in volgorde van belang 15.10-15.40 (30 min) Plenair. Ieder groepje noemt de belangrijkste punten per categorie voor de focusopgave Brabant vernieuwt samen. We ronden af met essenties en punten waar we rekening mee moeten houden.