Externe tevredenheids-enquête 2017 Resultaten

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheidsenquête. Hoe tevreden zijn onze klanten ?
Advertisements

Vertaling van Miriam Zweverink Project No Presentatie 2009 Tool 3 WORX voor aannemers.
Schoolsecretariaten (n=555)
3 voor 12 Succesfactoren. • Interessante nieuwsfeiten • Alle muziek in één oogopslag • Social media.
De Sociale Barometer De compacte, snelle en doeltreffende personeelsenquête; echte verbeteringen, hogere waardering, groter draagvlak.
Agence fédérale pour la Sécurité de la Chaîne alimentaire Een nieuwe website voor het FAVV ? RC van 28 mei 2008 Federaal Agentschap voor de Veiligheid.
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Trends Tevredenheidenquête Deelnemers DoelpubliekAantal VP’s (NL+FR)52 Consulenten FR198 Consulenten NL552.
Voorontwerp van wet “Diverse bepalingen”, hoofdstuk “Administratieve vereenvoudiging” Deel “Rijksregister”
FAMIPEDIA, kennis on line
POD Maatschappelijke Integratie Tevredenheid klanten + actieplan provinciale ontmoetingen herfst 2010.
Samenwerking POD MI, KSZ, RR en DVZ Provinciale ontmoetingen – herfst 2010.
E. Nezer SLA-actieplan teneinde de termijnen voor de invoering van de bijwerkingen te verkorten.
POD Maatschappelijke Integratie Tevredenheid van onze klanten provinciale ontmoetingen lente 2011.
UNIEK JAARVERSLAG VAN DE POD MI. I.Doelstelling 1.Administratieve vereenvoudiging van subsidiemaatregelen  Minder papier: webapplicatie  Minder kosten.
Contingent art.60 verhoogde staatstoelage Werkgroep activering 11 januari 2013.
Dit wordt het DSH Herent, 7 april Wettelijk kader Decreet van 3 maart 2008 Deadline van 22 mei 2009 voor het “sociaal huis” Minimale vereisten:
Afdeling Studietoelagen Kwaliteitsnetwerk 31 januari 2005.
Dia 1 Productencatalogus: Infosessie provinciale en lokale besturen 24/11/11.
PoRaad Herman Bijsterbosch 1 maart 2013.
Toelichting kaderbesluit voor de sociale huur (KSH) en nieuwe financiering (NFS2) 21 juni 2007 Tom Vanden Eede Departement RWO – Afdeling woonbeleid.
Samen werken aan een gezonde regio!
OCMW S AMEN NAAR B OKRIJK : R ESULTATEN VAN DE TEVREDENHEIDSMETING BIJ L IMBURGSE OCMW- CLIËNTEN.
Welzijnsoverleg Regio Gent Martelaarslaan 204 B, 9000 Gent tel. 09/ Koen Berwouts – Coördinator Welzijnsoverleg Regio Gent.
Externe tevredenheidsenquête 2014 Resultaten en Actievoorstellen.
22/10/2014 Business Case ADIB : Naar een 100% klantgerichte organisatie.
MAATSCHAPPELIJKE DIENSTVERLENING AAN ZELFSTANDIGEN Provinciale ontmoetingsdagen– herfst 2014.
Quick scan Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns
Afdeling Studietoelagen. Structuur uiteenzetting → Informatie afdeling Studietoelagen → Aanzet tot verandering → Initiatieven ٧ informatieverstrekking.
Audit van de OCMW's in het kader van de door de POD MI gesubsidieerde materies.
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
LOP SECUNDAIR 7/6/ Betrokken ouder, tevreden ouder.
Klantentevredenheidsenquête 2015 Resultaten en actievoorstellen
EBox Burger Presentatie voor de Provinciale Ontmoetingen van de POD MI - herfst
Durven met dienstverlening 15 oktober 2015
Omgevingsvergunning: betere dienstverlening door integratie en digitalisering vergunningsverlening? Durven met dienstverlening 15 oktober 2015 Ranja Van.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Evaluatie werkplekleren ’14-’15 OKTOBER 2015 Inhoud  Het doel van de evaluatie  Het rapport: de respondenten  Het rapport: de vragen  Opbouw enquête.
Tevredenheidsmeting OCMW Presentatie MC Bea 24/08/09.
Tekst hier Positieve beeldvorming rond diversiteit stimuleren in de media.
Recht voor zijn raap: Presteren in de zorg met het HPO-verbetertraject Chiel Vink en Lilian Kolker, Center for Organizational Performance Voorlichtingsbijeenkomsten.
Hervorming GPMI Provinciale ontmoetingsdagen 2016
Trends in de inzameling van smeermiddelen en andere stromen LAB Technical Seminar 13 juni 2013.
Eindproject Project verpakking IMT Lars en Luka Presenteer datum
Meer interactie met de OCMW's via de sociale media LinkedIn: een groep voor uitwisseling van goede praktijken.
KLANTWAARDERING Gabrielle Luhrman 21 maart 2016.
Agenda 1.Onthaal en begeleiding 2.Denkmodel risico-evaluatie en analyse 3.Evaluatie VGM-antennes Pauze 4.Procedure zwangerschap 5.Ventilatie 6.Keuzemodule.
Klantentevredenheidsenquête 2016 Resultaten. Enkele feiten en cijfers Jaarlijkse enquête Verstuurd naar: – De OCMW’s – Wetenschappelijke wereld, Steden.
Mediprima Hervorming terugbetalingsprocedure medische kosten
Voorstelling resultaten vragenlijst 2016 Lieven Dejaeghere
Campagne-middelen Hoe in te zetten? Yvonne Polman Relatiemanager.
Klantgerichte publieke dienstverlening in Nederland
Klantentevredenheidsenquête 2016 Resultaten
Klantentevredenheidsenquête 2016 Resultaten
Balans en perspectieven na drie jaar
POD Maatschappelijke Integratie Evaluatie van de energiefondsen
Huurdersadviesraad De Mandel.
Mediprima en Dringende Medische Hulp
Groei dossiers/ lokale opleg
De algemene omzendbrief betreffende het recht op maatschappelijk integratie Wijzigingen.
De algemene omzendbrief betreffende het recht op maatschappelijk integratie Wijzigingen.
Betrokken ouder, tevreden ouder
Provinciale lente-ontmoetingsdag Antwerpen 5 juni 2018
Aanmelden en inschrijven in het Gentse basisonderwijs
Resultaten FEAD-enquête 2017
Aanmeldingen schooljaar
Tervuren Participatieve wijkmonitor Mei 2018 Jo Steyaert Partner
Rapport evaluatie proactieve flux V.T.
Rapport evaluatie proactieve flux V.T.
Transcript van de presentatie:

Externe tevredenheids-enquête 2017 Resultaten

INLEIDING Jaarlijkse enquête in samenwerking met de FOD BOSA Anonieme verwerking van de gegevens Deelnamegraad: 21 % (743 antwoorden) (≈ 2016) Periode : van dinsdag 2 mei tot vrijdag 16 juni 2017 De POD MI heeft op basis van de resultaten van deze enquête verschillende verbeteracties geformuleerd, rekening houdend met uw mening en met uw opmerkingen

ALGEMENE TEVREDENHEID De algemene tevredenheidsgraad ten opzichte van de POD MI is groter dan in 2016 2016 2017 Helemaal tevreden 13 % 16 % + 3 % Ontevredenheid 4,4 % 3 % - 1,4 %

BELEID EN STRATEGIE VAN DE POD MI Over het algemeen: hogere tevredenheid dan in 2016 Beste resultaten:

BELEID EN STRATEGIE VAN DE POD MI Blijvend aandachtpunt: co-creatie met onze stakeholders (// Open vraag : «  Meer rekening houden met de realiteit op het terrein ») Verbeteractie: Inleefstages in de POD MI

Percentage antwoorden DIENSTVERLENING Over het algemeen: positieve evolutie ten opzichte van 2016 De klantgerichtheid van de medewerkers van de POD MI blijft duidelijk een punt van waardering : 2016 2017 De POD MI is bereikbaar 36 % 39 % + 3 % De POD MI beantwoordt mijn vragen snel 32 % + 4 % De antwoorden van de POD MI zijn van goede kwaliteit 26 % 29 % +3 % Ik ben tevreden over de klantvriendelijkheid van de medewerkers 41 % -2 % Percentage antwoorden « Helemaal akkoord"

DIENSTVERLENING Open vraag (« Heeft u suggesties ter verbetering van het beleid en de strategie van de POD MI? ») Kwaliteit van de verkregen antwoorden : onvolledig, niet aangepast aan het terrein, simpele verwijzingen naar de wetgeving… Knipperlichten: te laat, onvoldoende duidelijk, bijkomende administratieve last Verbeteracties: Specifieke begeleiding voor OCMW’s die meer dan 10 knipperlichten per 100 dossiers krijgen Mogelijkheid uitwerken om onmiddellijk en online feedback te geven op elk knipperlicht

PARTNERSCHAPPEN Over het algemeen: positieve resultaten Ten opzichte van 2016: weinig opvallende evoluties (stijgend of dalend) in dit domen

COMMUNICATIEBEHEER Over het algemeen: gelijkaardig als in 2016 (maar reeds sterke verbetering van +/- 10 % tussen 2015 en 2016)

COMMUNICATIEMIDDELEN De website Positieve evolutie met betrekking tot de tevredenheid bij: De thematische indeling: + 3 % De duidelijkheid van de teksten: + 5 % Open vraag (« Heeft u suggesties om de website van de POD MI te verbeteren? ») Informatie moelijk terug te vinden op de website : Boomstructuur moet duidelijker Verbetering van de zoekmotor

COMMUNICATIEMIDDELEN De website Verbeteracties: Verbetering van de zoekfunctie De basiswetten meer op de voorgrond zetten en een historiek van de wetgeving tonen Creatie van een specifieke pagina waar alle wettelijke bedragen worden verzameld

COMMUNICATIEMIDDELEN Sociale media Slechts 39% van de respondenten geeft aan op hun werkplek toegang te hebben tot sociale media.

COMMUNICATIEMIDDELEN Jullie kennen onze communicatiemiddelen goed en jullie zijn er globaal genomen tevreden over Opvallendste evoluties: Globale indicator HT-(ENT+HNT) De brochures, folders, publicaties worden op tijd geüpdatet + 7,5 % De informatie op onze sociale media is actueel + 7,0 % De informatie op onze sociale media is interessant in het kader van mijn werk - 10,1 % De elektronische nieuwsbrief (E-cho) bevat relevante informatie voor mijn werk - 7,2 %

COMMUNICATIEMIDDELEN Verbeteracties: Diepgaande analyse van de elektronische nieuwsbrief (E-cho) om meer aan uw noden tegemoet te komen In verband met het gebruik van sociale media: Project « OCMW Online »

COMMUNICATIE Open vraag («  Heeft u suggesties om de communicatie van de POD MI te verbeteren? ») Provinciale ontmoetingsdagen: Te veel informatie, niet altijd pertinent « louter informatieverstrekking, éénrichtingsverkeer »  Jullie wensen meer interactie, debat… Gelegenheid om te kunnen discussiëren, elkaar ontmoeten Verbeteractie: bijzondere aandacht voor het niet overladen van de agenda + tijdens elke onmoeting zal een specifiek thema meer in de diepte behandeld worden

RESULTATEN De tevredenheid is gestegen voor alle bevraagde domeinen Opvallendste evoluties: Administratieve vereenvoudiging blijft een aandachtspunt, ook al is er een lichte verbetering : Globale indicator HT-(ENT+HNT) FEAD + 11,8 % Grootstedenbeleid + 8,8 % Armoedebestrijdingsbeleid

PRODUCTEN De timing van de leveringen FEAD en de subsidiëringsmogelijkheden blijven de zwakke punten : Verbeteracties: centralisatie van de FEAD leverpunten en betere spreiding van de leveringen over het hele jaar. De tevredenheid over de producten in het kader van het FEAD blijft groot (+ 3 %) :

E-GOVERNMENT Opvallendste evoluties: Verbeteractie: er is een renovatie van Primaweb voorzien. Om het systeem aan de noden van de gebruikers aan te passen, zal er een enquête onder deze gebruikers georganiseerd worden Globale indicator HT-(ENT+HNT) Ik ben tevreden over het gebruik van de elektronische handtekening + 4,8 % De applicatie PrimaWeb stelt me tevreden - 6,5 % Het gebruik van de institutionele pagina's stelt me tevreden - 6,6 %

Vragen, opmerkingen, voorstellen,… ? Voor meer details Het volledige rapport is te raadplegen op de website : www.mi-is.be > Over POD MI > Tevredenheidsmetingen Vragen, opmerkingen, voorstellen,… ?