Informatie verdraaien

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Opkomen voor jezelf.
Advertisements

Verborgen vormen van pesten
Booker Music “Unchained melody”
Leesvaardigheid (ook te vinden op LaPlaza)
we are young so let's set the world on fire we can burn brighter than the sun.
Met heel mijn hart Abstract? “naam” “heiligen” Abstract? “naam” “heiligen” Beseffen hoe uniek God is, en dat ook zeggen Beseffen hoe uniek God is, en dat.
Bronnen Merle Wissink.
Waar letten we op tijdens de het maken van de presentaties?
Hoe werkt een powerpoint?
Zinsdelen zijn net puzzelstukken!
Boekbespreking van: Damon Dekker.
Houd jij van reizen?. Reizen Jezus in de tempel Hebben de christenen nog steeds een heilige plek waar God is?!
Varkens Vandaag Het echte verhaal in de media. Zo maar wat voorbeelden John van Paassen, varkenshouder in Deurne.
Interpreteren van data
Mediales 1 Overdragers van informatie. Bijvoorbeeld internet, televisie, krant, tijdschrift.
Is bij elke cultuur astrologie hetzelfde? Maya Christelijk Islamitisch.
BRIDGET JONES The edge of reason Kijk een film (dvd/bluray) met het commentaar van de regisseur en ga opzoek naar de succesfactor.
“Beleef de canon” Een vertelproject voor groep 5 t/m 8
Tweede wereldoorlog.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
OFC28 mediawijsheid les 4.
Powerpoint Christine Gedicht blauwhartje Hoop doet leven
Protestantse gemeente
Duits Presentatie Jesse Hogerheijde 4G.
Woordenschat Groep 5 Thema 4, les 5
Project “Horizon Verbreden”
Waaraan moet een goede presentatie voldoen??
Specht en de wezel samen door de lucht Mediabegrip week 11/12.
Theresialyceum. OriëntatieTheorievormingOntwerpplanExperimentVerwerkingRapportagePresentatie Onderzoekscyclus Theorievorming.
De theorie achter de verhalen
Wikimedia Les 1. Wat is Wikimedia? Weten we het nog?
Waarom zou ik geloven? Een uitnodiging om na te denken over je geloof Philip Nunn - De Bron Deel #1: 1 nov 2105 Deel #2: 22 nov 2105.
Het belang van voorlezen
2 Het verhaal van Maarten en zijn mama 3 Reacties van Maartens mama “ o nee ” : mond-vol-tanden, verbijstering “ plichtmatig ” : de vraag ernstig nemen.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Aanwijzingen voor een bezinning in kleine of grote kring.
Hoofdstuk 5 Grammatica zinsdelen Meewerkend voorwerp.
deze workshop maakt gebruik van audio-instructies
Heidi van der Panne-Dirks
Spreekbeurt Hoe maak je dat?.
Kan je zien of iemand holebi is?
Specht en de wezel samen door de lucht
De kinderen op school zeggen steeds twee woorden die ik niet begrijp …
London Tower Block Fire
De scriptie Sommige studenten schrijven het in 2 tot 3 maanden, anderen doen er een jaar of meer over… Factoren: Motivatie Plan van aanpak Begeleiding.
Ik ben een leerling van Jezus.
Dialogen in het boek en in de film
Matteüs 13:44-46 Jezus vertelde aan de mensen een verhaal:
H1, H2, H3 Nieuw nederlands Klas 3
Nee Zeggen!.
Leesvaardigheid (ook te vinden op LaPlaza)
Booker Music “Unchained melody”
De apen aan de andere kant van het hek kregen vandaag heel wat grappige mensen te zien
Eventmanager: Gerdine Teerhuis
Jezus zit met zijn leerlingen te eten
Generaties.
Betrouwbaarheid van teksten: kritisch lezen
Gesprekstechnieken Les 2.
Lessenserie kubisme les 1 Theorie en praktijk 2D
Gespiegeld Wandelen in de vrije natuur, eten als je honger hebt,
De praktijk: kinderen van 0 tot 4 jaar
Ik kies bewust Films Les 1 Groep 3-4. Ik kies bewust Films Les 1 Groep 3-4.
Les 5: Verbale communicatie
Films en tijdbesteding
LES: NIEUW DIEPZEEDIER
waar / niet waar EEN GOED VERKOOPPRAATJE IS HET HALVE WERK
voorbeeld volgende bladzijde terug
VluchtelingenWerk Nederland
Iedereen in de dramadriehoek
Leesvaardigheid Woordbetekenis Leesvaardigheid – Woordbetekenis.
Transcript van de presentatie:

Informatie verdraaien

Media Niet alles klopt wat de media zegt in de krant, op televisie of op internet. Ervaringen?

Doorvertellen! Iemand begint met een lange zin te vertellen aan diegene naast zich. Die vertelt het weer door aan diegene naast zich etc. Let op: je mag de zin maar een keer zeggen! Eens kijken wat eruit komt.

Zoek de echte Alle kinderen uit het groepje vertellen hetzelfde verhaal. Maar van wie is het verhaal nou echt? De kinderen uit het groepje moeten proberen het overtuigend mogelijk te vertellen.

Media In de media worden vaak ook verhalen verteld die heel overtuigend overkomen. Je gaat ze geloven. Toch is het niet altijd waar wat er gezegd wordt. Er kunnen dingen verdraaid of verzonnen zijn. Geloof daarom niet altijd alles wat er in de media gezegd wordt, maar bekijk eerst meerdere bronnen.