Groentestempels Opdracht: (Let op: Kinderen kunnen deze opdracht niet alleen doen.) Hier gaan we stempelen met groente en fruit! Neem de Chinese kool,

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Mijn gegevens op het web!?
Advertisements

Introductie ICT ICT Introductie.
Kindermoment.
Doel van deze workshop Het maken van een test plan (draaiboek) voor een usability test
Kanjergroep 4.
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
Beste leerlingen, De KLM is op zoek naar een nieuw vliegtuig voor de vluchten naar de Verenigde Staten. We overwegen drie modellen: Een ‘traditioneel vliegtuig’,
Les 3 Deze les duurt 90 minuten
Jonge kinderen zijn kostbaar in de ogen van Jezus
Leef je geloof! Jacobus 2: Jacobus 2 : 26
Klik telkens met de linkermuisknop om verder te gaan.
Mijn computer is leuk! ©pharos Bij voorleesboekje + handleiding van ‘Mijn computer is leuk’
Een inbreker sluipt in het donker door de kamer op zoek naar de laptop.
Thema werken De woorden die je vandaag leert:
Chatten. Chatten Inleiding chatten Wat is chatten? De geschiedenis Voor- en nadelen Educatief of recreatief? Wat vinden jongeren ervan? Wat vinden.
Medialessen groep 8.
Page 1 Workshop thema 4 21 mei 2013 Hanneke Koopmans.
Hoe overleven oma’s in Oost-Europa de winter? Help oma’s in Oost-Europa Oost-Europa.
“Reclame maken voor een eigen restaurant”.
Presentatie UNICEF.
Project Veiligheid Hoogvliet GEMAAKT DOOR: QUINT VERHEUL EN MIKE BOOT.
Waarom? Je hebt ontdekt wat je interesses zijn. Behalve dat het van belang is dat je doet wat je leuk vindt, is het ook belangrijk om te doen waar.
Plastic.
Trillingen Klik op de pijltjes van je toetsenbord om naar de volgende of vorige dia te gaan. Hallo allemaal, we gaan het hebben over: dubbelklik.
Werkwoordspelling -d of –t?
Invullen van de tevredenheidspeiling door leerlingen via het Ouderportaal (uitleg aan de ouders)
Wat gaan we doen in 2012? We zoeken nieuwe oplossingen. En we vertellen er over.
Opdracht: voeding Koen en Michiel mensen bewust maken om milieuvriendelijker te eten.
Wat weet jij over groente en fruit? Test jezelf!.
Flip-flops 1. Knutsel teenslippers.
Maan en sterren Genesis 1:14-19
Vlammetjes Handelingen 2:3 "De gelovigen zagen iets dat op vuur leek. Dat vuur verdeelde zich in vlammen, en op iedereen kwam een vlam neer. Zo kwam de.
Xperience Liefde en relaties
Made by: Virtual reality De wereld om je heen Made by:
Stempelen op stof Opdracht:
Snijden met stanleymes
Lichaampje prik 1 Korintiërs 12:18-20 "God heeft elk deel van het lichaam een eigen taak gegeven. Precies zoals hij dat wilde. Een lichaam bestaat dus.
De wind in de zeilen Handelingen 2:1-2
“Maar het huis blijft staan, want het is stevig gebouwd.”
Door God uitgekozen Opdracht: Maak een Abraham van wc-rolletjes.
Onzichtbaar Opdracht: Hier ga je schrijven met onzichtbare inkt!
In 7 dagen Genesis 2:1 "Zo werden de hemel en de aarde gemaakt, en alle prachtige dingen die daarbij horen. Op de zevende dag was God klaar met zijn werk.”
Wat geef je kinderen mee?
Flip-flops Opdracht: Maak een omtrek van jouw voeten op karton, iets groter dan je voeten echt zijn. Knip ze daarna uit. Dit worden jouw slippers. Neem.
“De vrucht van de Geest is liefde, vreugde, vrede…”
Zandtekening Genesis 13:14-16 “De Heer zei tegen Abram: ‘Kijk eens goed om je heen, naar het noorden en het zuiden, naar het oosten en het westen. Al het.
Kleurige tenten Opdracht: Maak kleine tentjes.
Mozaïek Opdracht: Lees de Bijbeltekst hierboven.
LOB Waar ben je trots op?.
Duif Lucas 3: "Heel het volk liet zich dopen, en toen ook Jezus gedoopt was en hij aan het bidden was, werd de hemel geopend en daalde de Heilige.
Blok 8 les 3 SWJ Grote keersommen Rekenrijk.
Les 4 Wat kun je zelf doen? De koelkastles © Copyright by Instock.
Uit het niets! Genesis 1:2-3
Anders dan (o)pa & (o)ma
Knikkerstorm! Opdracht:
Samenwerken, dat kunnen ze wel
Hoop in de storm Marcus 4:39-40 “Jezus werd wakker. Hij zei streng tegen de wind en het water: ‘Houd op! Wees stil!’. Het hield op met waaien, en het water.
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Nee-zeggen Footer Text 12/30/2018.
Wist u dat : Het over 23 dagen kerst is?
Holy Guacamole. Het fruit is boos
Semantisatieverhaal: Ik wil in de toekomst graag op vakantie naar China. De toekomst dat is de tijd die nog moet komen. Daarom ben ik nu op Chinese les.
Werkwoorden en woordenschat
Het eten.
Boodschappen doen.
blok 1 les 4: samen praten samen leren
Social media Wat deel je wel en niet?.
Palmtakken Matteüs 21:7-11 “De leerlingen van Jezus legden jassen op de rug van de ezel, en Jezus ging erop zitten. Veel mensen legden hun jas op de weg.
Let op: probeer waar te nemen zonder oordeel, want je weet niet waarom die ander doet wat hij/zij doet! Zie als voorbeeld dit filmpje:
BIJLAGEN SESSIE 2 TEAM(VEER)KRACHT
Transcript van de presentatie:

Groentestempels Opdracht: (Let op: Kinderen kunnen deze opdracht niet alleen doen.) Hier gaan we stempelen met groente en fruit! Neem de Chinese kool, citroen of een aardappel. Snijdt hem doormidden. (Bij de Chinese kool alleen de onderkant eraf snijden.) Nu kun je het als stempel gebruiken! Doop ze maar voorzichtig in de verf, verdeel de verf met een kwastje en zet jouw stempel! Bij de aardappel kun je ook een figuurtje uitsnijden en deze als stempel gebruiken! Vraag om door te praten: Deze groenten en fruit laten hier hun stempel achter op papier. Met de dingen die jij doet of zegt kun je ook een ‘stempel’ drukken op iemand anders leven. Wat zou dat betekenen?