Ondernemerschap E43.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Advertisements

Marketing Arendonk Philippe Dilen Maarten Hoyberghs Kristof Jacobs
Kevin Cornelissen Inne Hidegh
Aanzet tot strategisch denken
Marktonderzoek Wat is een marktonderzoek? Waarom een marktonderzoek?
Kamer van Koophandel Haaglanden
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
BUSSINSSPLAN Anabel D’hulster Sophie Tavernier Eline Vandenberge
Marketing 2.4 Marktonderzoek.
Commercialisatie Fietsen
Van social media naar social CRM Social media audit Strategie Implementatie Plan.
Basisboek marketingcommunicatie
Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA.
Business Marketing Management
De Toekomst Marketing.
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Detailhandelsmarketing
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
Marketing H4 Macro-omgeving Junior Accountmanager.
Hoe stel ik een ondernemingsplan op?
 A-94 A-94.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 1
Positionering Den Beiaard How-project door Kateryna Glushak.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Ondernemen moet je doen
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Casebespreking startups Groep 7; Jehan van Iersel Dennis de Bruyn Erwin van Helden.
50.
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Hulpmiddelen voor bepalen activiteiten
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Hoofdstuk 4 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv MARKTONDERZOEK Schooljaar Kennistentamen onderdeel van management accounting Leerwerktaak statistiek.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Mini-onderneming Toelichting project Planning Teamverdeling.
Bijeenkomst 6. Leerdoelen  De student kan een marktonderzoek verrichten  De student kan op basis van het marktonderzoek een idee aanpassen.
MARKTONDERZOEK Deskresearch Field research Enquetes Diepte-interview.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Ondernemerschap E43.
Ondernemerschap E43.
Ondernemerschap E43.
Eelco Bakker Immo Dijkma
Ondernemerschap E43.
Ondernemerschap E43.
Ondernemerschap E43.
What will you do to change the
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Marktanalyse.
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Les 5: Het marketingplan
Visie en strategie Eindopdracht.
Les 1: Introductie Marketing
Minor Smart World Valdetectie voor ouderen
Vmbo 2 economie Goede producten?
Marketing Week 2, les 2.
Marketing & Management
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Vakman ondernemer – Commercieel plan
Marktonderzoek Marktonderzoek.
Vakman ondernemer – Commercieel plan
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

Ondernemerschap E43

Planning Deze week: Vorige week: onderzoek en analyse Afmaken deeltaak 2 Inleveren vrijdag

Marktonderzoek Bureauonderzoek Veldonderzoek Observeren Interviewen Enquêteren

Marktonderzoek Deeltaak 1 Deeltaak 2 Klanten Concurrentie Brancheonderzoek Omgevingsfactoren SWOT Deeltaak 2 Leveranciers (keten) P van product Inkoopmarkt Klanten Doelgroep(analyse) Concurrentie Concurrentie(analyse)

Deeltaak 1 Brancheonderzoek In welke branche zit het bedrijf? Welke informatie vind je? Wat doe ik met de informatie Omgevingsonderzoek Wet- en regelgeving Vestigingseisen Ontwikkelingen SWOT

Deeltaak 2 Leveranciers/keten Klanten Concurrentie Wie kies je en waarom? Of waarom niet. Welke producten koop je in, en waar? Klanten Hoofd- en subdoelgroepen Je wilt er zoveel mogelijk over weten: wat? En hoe? Concurrentie Waar zitten ze? Direct of indirecte concurrenten? Waarom is jullie bedrijf beter?

Inleveren deeltaak 2: vrijdag 20 januari Ons bedrijf Inleveren deeltaak 2: vrijdag 20 januari Maak een klein onderzoekje 10-15 vragen Wat ga je vragen? Open/meerkeuze Digitaal