Kennis delen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
GELAAGD PLANNEN = GESLAAGD PLANNEN
Advertisements

Waarom Edu-gaming? Presentatie over Edu-gaming door MAD multimedia.
SAMENVATTING WORKSHOP: ”DE KANSEN VAN FOCUS OP VAKMANSCHAP” Workshop op Themadag FD ROC van Twente Almelo, 15 november 2013.
Presentatie programma Access applicatie kopersbegeleiding
Autisme en Mindmap Thuis en op School
Lees- en Taalproblemen
Fantasiedier AV1A / AV1B Opdracht 1, Blok 2.
Hoofdstuk 10 Onderzoeken met SPSS en MS Excel
Microsoft Office PowerPoint 2007 of 2010 is ontworpen voor het maken van diapresentaties. Een presentatie kan bestaan uit diverse componenten, waarvan.
Wouter van der Zwan Lezing Draaitabellen Wouter van der Zwan
Aanmelding en Inschrijving Studielink en Progress.NET | 1.
Belangenbehartiging door de VELON
Evaluatie Barim coaching Wat heeft het opgeleverd? & Hoe nu verder?
Presentatie op Flitsbijeenkomst ICO Taal & Rekenen
NME: kiezen, leren, meedoen
Voorlichting DOP voor SLB’ers voorjaar 2007 Inhoud Digitale Onderwijs Planner: Waarom Functies Flexibilisering van onderwijs Studieovereenkomst (SOK)
Kassabon aanmaken In deze presentatie wordt uitgelegd hoe je een kassabon moet aanmaken met WinPOS. Door op de linker muisknop te klikken, ‘blader’ je.
SESSIE 8 PLEIDOOI VOOR DUURZAME CULTUURBELEVING OP SCHOOL.
Biologie/Bio-medische wetenschappen Blackboard Natasa Brouwer, AMSTEL Instituut.
7.3: Trampolinebed of hangmat?
ANW Module 2 Leven Door Gabriella, Melanie, Elise en Fabienne van v4.
Facultaire Opleidingscommissie Informatica TouW-symposium 13 november 2010 Michallis Pashidis.
HAVO 5 EXAMENJAAR. Marion Bosma, Anne Post Jacqueline Houben Gert van Dijken en Hidzer de Vries Marion Bosma, Anne Post Jacqueline Houben Gert van Dijken.
Het Profielwerkstuk Havo
Hartelijk welkom Tweede Fase Havo van het Bernardinuscollege Informatieavond 14 oktober 2015.
Tutoring Ba1-Ba3 Samenvattingen leren schrijven. In het begin was er… Een probleem… … en een wild idee!
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Het jaar van de waarheid!
Universiteit Leiden. Bij ons leer je de wereld kennen. Opzet BSA nieuwe stijl voor EMEA Dutch track 2015 EMEA, Rotterdam, 17 november 2015.
PLAATSINGSWIJZER PROFIELEN WEG en DUBBEL ADVIES mogelijk Belangrijkste veranderingen voor het PO: - Profielen verdwijnen - Dubbel adviezen.
WELKOM Niveau 2 van smal naar breed ……………………………… Albert Jan Hoeve.
De nieuwe studente krijgen in hun opleiding te maken met keuzedelen. Hoe ziet het keuzeproces van de student eruit? Wat zijn belangrijke momenten in het.
Kiezen voor keuzedelen
Combinatiefuncties Doetinchem 15 november INLEIDING Voorstel ronde Waarom een visie ontwikkelen? Hoe het kwartiermakerstraject oppakken? Wat zijn.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
Een enquête maken met Google Docs Je gaat leren hoe je een enquête kunt maken in Google Docs met een Formulier. De link kun je vespreiden zodat de vragenlijst.
Kansverdelingen Kansverdelingen Inleiding In deze presentatie gaan we kijken naar hoe kansen zijn verdeeld. We gaan in op verschillende.
Wijs met media: Deze workshop geeft ouders de gelegenheid ideeën en ervaringen uit te wisselen over het onderwerp “Wijs met media”. De drie kernthema’s.
DS WebShop presentatie. DS WebShop beheer stamgegevens, artikelen en prijzen vanuit Exact beheer stamgegevens, artikelen en prijzen vanuit Exact real-time.
Informatica-Actief I&I-conferentie, november 2007.
Congres 2016 “Kerk in Uitvoering” Welkom bij de workshop Geld Door: Huib van der Burg, portefeuillehouder ‘geld’
Training SomToday DINSDAG 19 APRIL. Wat doen we vandaag ?  Inloggen  Studiewijzer aanmaken  Studiewijzer indelen  Huiswerk invoeren  Studiewijzer:
VOV integratiehulp Over de mate van integratie van de verwerving van onderzoekend vermogen in het curriculum Leerwerkgroep Versterken Onderzoekend Vermogen,
SharePoint Alles over versiebeheer In de Private en Public cloud.
Versie december 2013 Kwalificatie Gymnastiek Leider niveau 3 Turnen.
Je hebt iets te kiezen op het mbo!
Welkom en korte introductie aanwezigen
Gegevens exporteren Handleiding
Studieloopbaanbegeleiding
Gemaakt door: mees van loon
Inleiding, stand van zaken COINS2.o
SharePoint Versiebeheer
Kennis delen.
VBG bijeenkomst regio Oost
Hoe plannen we onderzoekend leren in wiskunde?
Business School Handels- en Administratieve opleidingen
Inkoopcoöperatie.
Kiezen voor keuzedelen
VeiligheidsRegioTwente
De grafiekgenerator.
Grafiek Generator Monitor de Bibliotheek op school
Duurzame inzetbaarheid
Persoonsvolgende financiering, keuzevrijheid en welzijn
Werk maken van werk voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt
Werk maken van werk voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt
Fijn dat je voor ons kiest Fijn dat je bij ons blijft
Challenge I Daniel Blake
Hoofdstuk 10 Onderzoeken met SPSS en MS Excel
Erik Gram Gemeente Westland.
Voorlichtingsbijeenkomst 4e klassen HAVO en VWO
Transcript van de presentatie:

Kennis delen

EduArte en keuzedelen AAN DE SLAG Hoe kan OLS het keuzeproces ondersteunen? Interactief….dus breek in met vragen of opmerkingen

Het speelveld 17 FC-brede keuzedelen diverse groepen onderwijsspecifieke keuzedelen geen arrangementen (FC-beleid) 2 maal per jaar een keuzeronde nu circa 4.000 studenten die een keuze moeten maken in de toekomst jaarlijks 10.000 studenten voor een keuze lastig: plaats en tijd moeten gekozen kunnen worden student maakt 3 keuzes waarvan 2 reserve, dit geeft speling bij de defintieve toewijzing beschikbaar: OLS en de portalen

Inrichting EduArte Allereerst een onderwijsperiode aanmaken

Inrichting EduArte Keuzedelen met de juiste omschrijvingen in Excel aanmaken Importeren als onderwijsproducten in EduArte

Inrichten EduArte keuzeregels Vervolgens bij de opleidingen keuzeregels aanmaken 1e poging: per keuzedeel versies met plaats en tijd, 3 keuzemogelijkheden Met 17 aangeboden keuzedelen krijg je een lijst van 136 keuzes Voor de student een onoverzichtelijke lijst 2de poging: 3 keuzeregels maken, voorkeur 1, voorkeur 2 en voorkeur 3 aparte keuzeregels voor dag en plaats Voordeel voor de student: een korte keuzelijst

Vervolg keuzeregels 3de ronde in november 2017 Diverse keuzedelen worden niet op alle plaatsen en/of tijden aangeboden….plaats/tijd keuze laten vallen Gebruik maken van maximum aantal inschrijvingen, dan kun je voorkeur 2 en 3 laten vallen Bijkomend voordeel: het proces van toewijzing van keuzedelen wordt eenvoudiger: er is maar 1 keuze Nadeel voor de student….is die te laat met kiezen….. Weer verschillende versies van de keuzedelen maken waarin plaats en tijd verwerkt zijn

En zo ziet het er dan uit: Productregels bij de opleiding Alles bij ronde 1: K1.x, R1.x Enzoverder... Volgorde regelen bij Productregelsoorten

Zo ziet de student het op het portal

Zo ziet de coach/slb-er het keuzeproces

verbeterpunten 3de poging met een maximum per keuzedeel geeft een verbetering van het proces van definitief maken van de keuzes. Keuzes die bij voorkeur 2 of 3 werden gemaakt en gehonoreerd behoeven niet meer handmatig naar keuze 1 te worden overgezet. En de keuzes bij voorkeur 2 en 3 hoeven niet meer verwijderd Inmiddels is ook het proces van lesgroepen voor keuzedelen samenstellen met OLS verbeterd De rol van de slb-er/coach zal nog veel meer aandacht moeten krijgen. Is er keuze tussen FC-brede en Opleidingsspecifieke keuzedelen dan moet die sturend optreden. En hij/zij zal toch echt in het portal de gemaakte keuzes moeten accorderen.

Vooruitkijken

De toekomst - In versie 2.50 is (mee)kopiëren van keuzeregels mogelijk, dat maakt de hoeveelheid handwerk aanzienlijk kleiner - Waarschijnlijk groter aanbod keuzedelen, dit geeft heeeel lange lijsten bij het kiezen omdat ook plaats en tijd verwerkt moeten worden, dus maal 8 Wensen: SBU en verdeling studiebelasting anders weergeven, het neemt nu veel ruimte in aanpassing OLS zodat je per keuzedeel kunt aangeven of er een keuze voor plaats en tijd mogelijk is (al als wens bij Educus neergelegd, ondersteun die wens)

Tot zover onze worsteling met dit veelkoppige monster heeft deze presentatie inspiratie gegeven……of…..vragen opgeroepen ? Voor verdere vragen of opmerkingen: d.terpstra@fcroc.nl