Gameprogrammeren: Platform-games

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Introductie GameEngine. Inhoud  De Game Package  Speelveld aanmaken  GameObjecten met plaatjes neerzetten  De Game-loop  Besturing door de speler.
Advertisements

Lagoonia Je vliegtuig is neergestort op een eiland in de Stille Zuidzee en je bent een van de overlevenden. Zult u in staat om andere overlevenden te vinden,
Naam: Rick Jacobs Datum: Module: Design & Research 2 Onderdeel: Action Design Principles Opdracht: Tussenopdracht Docent: Karel Millenaar Tussenopdracht.
A New Spring Timo Hendriks
De Kracht van Facebook games
Gaming Bezoek een LAN-party.  De reclames werden duidelijk in kaart gebracht. Op de hekken waarmee de verschillende ruimtes werden afgezet hingen spandoeken.
The Making of VU-Life 2 Team VUgame. Het team [Insert photo here] [Insert photo here]
Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design Game Concept: Book of Lenses.
ADP Tussenopdracht: Horseman Student: Kaj Metz Richting: GAR Module: Design & Research Vak: Action Design Principles Docent: Karel Millenaar Datum:
Tussenopdracht Medical Kevin van Nes – Game Design & Development 1-B
Action Design Principles – Vanessa van der Voort – 10 oktober 2013
Hoorcollege 12 Afronding Penguin Pairs & overzicht Tick Tick.
Genre: Tower defense Ontworpen door: ironhide game studio Uitgebracht: Armor Games Released: 28 juli 2011 Platforms: PC + Tablets INFORMATIE.
EMEG lijst. Gaming: GunBound. Door Karlijn Dado. Vraag: speel een game mee en haal een level.
World of Warcraft Spelen tot level 20. Beeldvorming vooraf Niks voor mij Mooi vormgegeven Vecht game Vooral games interessant.
Presentatie opdracht Werkenrode. Door: Wouter, Maikel en Luke. School: Lorentz Lyceum. Klas: M3b.
Game concept Samenvatting hoofdstuk 20 & 21. De waarde van esthetiek Het kan spelers aan trekken die het spel anders niet hadden gespeeld Het kan jouw.
Inhoud presentatie Introductie Onderzoek (theoretisch kader)
Naam van het spel: GROEP : BOY VOESTEN GIANNI PUNT DANIËL POST.
Hoorcollege 14 Vijanden, excepties. Overzicht programmaconstructies Opdrachten Toekenning Aanroep void-methode return-opdracht while-opdracht for(each)-opdracht.
{ Gaming Gemaakt door Kevin scheij en Akin Tunç. Introductie.
Case 1.3 Game concept Kenneth Thijs Jeff VandeweyerDylan Daniels.
Rules and effects in games that lessen the differences of value used to measure competition between players.
Winter is coming. Ijstijd Vluchtelingen crashen op onbekend terrein Strijd tussen vijandige groepen Bemachtigen van materiaal Overleven van de strijd.
Haal een level. - Oorspronkelijk ontworpen voor Smartphones en Facebook Uitgegeven op 24 November 2012 Ontworpen door King Tweede plek als populaire spel.
Computerspelletjes woensdag 24 februari Computerspelletjes De spelende mens.
Hoe maak je een goede educatieve game??? Van een educatieve game leer je iets!!!! Gebruik gamemaker.
E-sport is booming en helemaal hip
Partial Classes, Enemies, Exceptions
Game Object Structuren
Gameprogrammeren: Objecten en geheugen
Gameprogrammeren: Game Assets
Gameprogrammeren: Lists en interfaces
Gameprogrammeren: Keuzeopdrachten
Hoe kan ik het beste in Nederland een eigen Game bedrijf opzetten?
Gameprogrammeren: Introductie
Gameprogrammeren: Overerving
Gameprogrammeren: Char en String
Arjan Egges & Paul Bergervoet
Gameprogrammeren: Variabelen, declaraties en toekenningen
Gameprogrammeren: Expressies
Gameprogrammeren: Animatie
Gameprogrammeren: Methoden
Gameprogrammeren: Overerving in Painter
Gameprogrammeren: Player input in Painter
Gameprogrammeren: Programmastructuur
Basis Gameprogrammeren
Gameprogrammeren: Tiles in Tick Tick
Gameprogrammeren: Afsluiting
Gameprogrammeren: Willekeurigheid (Randomness)
Gameprogrammeren: Herhalingen
Gameprogrammeren: Properties
Arjan Egges & Paul Bergervoet
Gameprogrammeren: Game Basics
Arjan Egges & Paul Bergervoet
Libraries, Platform Games
Gameprogrammeren: Recursie
Het 24 spel.
Gameprogrammeren: Exceptions
Gameprogrammeren: Abstracte klassen
Gameprogrammeren: Interfaces
Arjan Egges Paul Bergervoet Wouter van Toll
Gameprogrammeren: Tiles en File I/O in Tick Tick
Game: omgaan met tijd (Jewel-Jam)
Gameprogrammeren: Klassen en objecten
Arjan Egges & Paul Bergervoet
Gameprogrammeren: Enemies in Tick Tick
Gameprogrammeren: Sprite sheets
Gameprogrammeren: Arrays
Vriendschap voor het leven
Transcript van de presentatie:

Gameprogrammeren: Platform-games Arjan Egges Paul Bergervoet Wouter van Toll

Platform-games Genre kwam begin jaren ‘80 opzetten ‘Jumping puzzles’ Springen van ene naar andere platform Obstakels ontwijken Regelmatig gekoppeld met andere game genres, zoals adventure, RPG, shooters…

Typen platform-games Eerste games waren 1 scherm per level Latere games introduceerden sidescrolling Nog later: 3D platform games

Veelgebruikte elementen Levels bestaan uit ‘tiles’ Makkelijk grote levels maken zonder dat het veel geheugen kost Verschillende typen tiles Achtergrondtiles (doorzichtig) Bloktiles Platformtiles (kun je van onderen doorheen springen) Tiles voor begin & einde van het level …

Veelgebruikte elementen Punten/levens vergaren Vijanden of andere (bewegende) obstakels vermijden Puzzelelementen Switch of combinatie van switches vinden om verder te kunnen spelen

Tick Tick Resterende tijd Exit Speler Wall tile Waterdruppel Background tile Achtergrondlagen