De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Gameprogrammeren: Programmastructuur

Verwante presentaties


Presentatie over: "Gameprogrammeren: Programmastructuur"— Transcript van de presentatie:

1 Gameprogrammeren: Programmastructuur
Arjan Egges Paul Bergervoet Wouter van Toll

2 Soorten programma’s Console-applicatie

3 Soorten programma’s Console-applicatie Windows-applicatie

4 Soorten programma’s Console-applicatie Windows-applicatie
Web-applicatie

5 Soorten programma’s Console-applicatie Windows-applicatie
Web-applicatie Game

6 Soorten programma’s Console-applicatie Windows-applicatie
Web-applicatie Game App

7 Opbouw broncode Opdrachten om het geheugen te veranderen
Opdrachten zijn gegroepeerd in methoden Methoden zijn gegroepeerd in klassen

8 Soorten opdrachten Toekennings-opdracht:
verander het geheugen Aanroep van een andere methode: voer eerst de opdrachten in die methode uit, en ga daarna verder waar je gebleven was en dat kunnen zelf ook weer aanroepen zijn van weer andere methodes... dus de “waar was ik gebleven”-administratie is best ingewikkeld!

9 Voorbeeld C#-programma
using System; class Hallo { static void Main ( ) { Console.WriteLine("Hallo!"); Console.ReadLine( ); } één klasse… ...met één methode… ...met twee opdrachten accolades begrenzen klasse, resp. methode

10 Klasse- en methode-header
using System; class Hallo { static void Main ( ) { Console.WriteLine("Hallo!"); Console.ReadLine( ); } naam: bedacht door de programmeur één van de methodes moet Main heten

11 Opdracht: methode-aanroep
using System; class Hallo { static void Main( ) { Console.WriteLine("Hallo!"); Console.ReadLine ( ); } opdrachten: aanroep van andere methoden klasse waaruit de methode komt altijd een punt naam van de methode overige details

12 Klasse-bibliotheken using System; library-klassen mag je gebruiken...
class Hallo { static void Main( ) { Console.WriteLine("Hallo!"); Console.ReadLine( ); } als je ze maar aangeeft in welke library ze staan

13 Methode-header en -aanroep
using System; class Hallo { static void Main( ) { Console.WriteLine("Hallo!"); Console.ReadLine( ); } methode- header methode- aanroep

14 Syntax en semantiek Syntax: de vorm van het programma
Semantiek: wat het programma betekent

15 Syntax van toplevel-declaratie


Download ppt "Gameprogrammeren: Programmastructuur"

Verwante presentaties


Ads door Google