De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Gameprogrammeren: Game Basics

Verwante presentaties


Presentatie over: "Gameprogrammeren: Game Basics"— Transcript van de presentatie:

1 Gameprogrammeren: Game Basics
Arjan Egges Paul Bergervoet Wouter van Toll

2 De gamewereld Bestaat uit twee onderdelen: Informatie Gedrag
Aantal levens, spelerpositie, de score, …  Staat in het geheugen Gedrag Botsingen tussen game-objecten afhandelen, strategie van een vijand, andere game physics, … Oftewel: instructies die uitgevoerd worden door een processor  Wordt afgehandeld door de game loop

3 De game loop Belangrijkste onderdelen:
UPDATE: pas de toestand van de gamewereld aan DRAW: teken de gamewereld op het scherm Beide acties worden steeds opnieuw aangeroepen In de vorm van methoden! UPDATE DRAW

4 using Microsoft.Xna.Framework; class LeegSpel : Game {
using: welke bibliotheken gebruiken we using Microsoft.Xna.Framework; class LeegSpel : Game { static void Main() LeegSpel game = new LeegSpel(); game.Run(); } public LeegSpel() { } protected override void Update(GameTime gameTime) protected override void Draw(GameTime gameTime) Methode om de game te initializeren (constructor-methode). De Update-actie De Draw-actie

5 Initialiseer graphics device
Achtergrondkleur class MyGame : Game { GraphicsDeviceManager graphics; static void Main() MyGame game = new MyGame(); game.Run(); } public MyGame() graphics = new GraphicsDeviceManager(this); Constructor Initialiseer graphics device

6 Verander de achtergrondkleur
protected override void Update(GameTime gameTime) { } protected override void Draw(GameTime gameTime) GraphicsDevice.Clear(Color.Olive); Verander de achtergrondkleur

7 De gamewereld Een gamewereld bestaat uit:
Informatie Gedrag Informatie wordt opgeslagen in het geheugen Hiervoor gebruiken we variabelen

8 Variabele om de kleur in te bewaren
Achtergrondkleur v2 class MyGame : Game { GraphicsDeviceManager graphics; Color background; static void Main() MyGame game = new MyGame(); game.Run(); } public MyGame() graphics = new GraphicsDeviceManager(this); Variabele om de kleur in te bewaren

9 Achtergrondkleur v2 Bepaal rood-waarde aan de hand van de tijd protected override void Update(GameTime gameTime) { int red = gameTime.TotalGameTime.Milliseconds; background = new Color(red, 0, 0); } protected override void Draw(GameTime gameTime) GraphicsDevice.Clear(background); Maak een nieuwe achtergrondkleur Verander de achtergrondkleur


Download ppt "Gameprogrammeren: Game Basics"

Verwante presentaties


Ads door Google