Nederland en het water.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het Deltaprogramma Nationaal programma voor waterveiligheid en zoetwatervoorziening Wim Kuijken 10 juli 2012 – De Maatschappij.
Advertisements

Ruimte voor de rivier NLT-module
Door welke natuurrampen wordt Nederland bedreigd?
De Oosterscheldekering
DE WATERSNOOD.
Rivieren en Dijken.
Watersnoodramp Van Floris.
2 havo/vwo 2 landschap, §4.
2 De strijd tegen het water
Watersnoodramp.
Ojasvi Jagessar Tewari 7B
WWf Door Wouter En Omar.
was de grote binnenzee in Nederland...
Terugblik Terugblik op de vorige les (kastelen) en het doeblad.
Matthijs & Daan bezoek aan de Maeslantkering
De toekomst van Nederland
Les Kustvormen H4 Havo 3.
Paragraaf 4.3 H4 3 havo. De achterdeur lekt… Zet de getallen van de legenda op de juiste plaats: 1.Bedding 2.Kribben 3.Zomerdijk 4.Uiterwaard (buitendijks)
De Deltawerken Een Nederlands wereldwonder.
Stormen Orkanen Overstromingen
Julie en Ira PowerPoint plannex
WAT EEN LANDSCHAP TAAK 1.
Het bos van Nieuw Wulven
Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
Hoofdstuk 3 Aardrijkskunde Groep 6
 vertrek Chateau  aankomst, tijd om wat te drinken  rondvaart door de grachten van Middelburg, met gids (in Nederlands en Engels).
De watersnoodramp van 1953.
NEDERLAND is met mensenhanden gemaakt. Pas na rampen ontstond wetgeving. VOC Polders (Beemster en Schermer) Zuiderzeewerken Flevopolders Deltawerken Ruimte.
Waterbeheer in Friesland
De geschiedenis van Flevoland
Vincent Staats, Max Frambach en Dennis van Leeuwen
Het reliëf = verschil tussen hoog en laag in een landschap.
2 vmbo-T/havo 2 landschap, §6 en 7
De grote zeequiz van het 4e leerjaar
WIELEN VAN WATER TAAK 2.
Stad en water in Nederland
Hoog water op het schoolplein?
Hoog water op het schoolplein? Versie: Kustzone. Hoofdstuk 1. Introductie.
Hoog water op het schoolplein?
Hoofdstuk 2 Nederlandse rivieren en waterproductie.
(REFLEXIONES) Vertaald uit het Frans – Freddy Storm 01/2013.
Van Engel, Minke en Helen
Antwerpen QUIZ. Waarom verlieten vele mensen in de 19 de eeuw ons land?
Les natuur en techniek, maandag en dinsdag groep 5 en 6
Texel veilig voorbereid op overstromingen. Wat voor keringen zijn er op Texel? Hoe werkt meerlaagse veiligheid? Doorbraak bij de Eendrachtspolder in ’53;
1 HV Hoofdstuk 4 Natuurgeweld § 8 en 9
2 TH Hoofdstuk 4 Water § 7-8 Wereld. Bijna 7 m onder de zeespiegel Laagste punt van Nederland: hoe laag? Laagste punt.
2 TH Hoofdstuk 4 Water § 2-4 Wereld. Grootste deel van het aardoppervlak = zee = zout Geschikt / Ongeschikt als drinkwater? Water Geschikt / Ongeschikt.
Aardrijkskunde GOED VOORBEREID NAAR DE PABO. De blauwe planeet.
Wat een landschap! Gamma - kader 2.
Goed voorbereid naar de PABO
Cursus 1.1 Wat zie je in een landschap Klas 2 KGT Lesweek 1
De invloed van water Taak 4.
Cursus 1.2 Landschappen in Nederland Klas 2 KGT Lesweek 2
De Watersnoodramp Door Max Venema.
Cursus 1.1 Wat zie je in een landschap Klas 2 BB Lesweek 1
Cursus 1.4 Hoe veranderen mensen Nederland? Klas 2 BB Lesweek 4
Cursus 1.2 Landschappen in Nederland Klas 2 BK Lesweek 2
Cursus 1.4 Hoe veranderen mensen Nederland? Klas 2 KGT Lesweek 5
Excursie Cruquius.
Insecten.
HAZARDOUS SITTING CONDITIONS
SUPERSTORM Arne Anseeuw.
De Geschiedenis van de Nederlanden Les 1: Ontstaan der Gewesten
Hoofdstuk 7 Wat een landschap!
Paragraaf 3 Rivieren van ijs
Erosie en Sedimentatie
De Geo 2 – Vmbo-T/Havo Hoofdstuk 3 – §3: Rivieren van ijs Eline Lems
Hoofdstuk 3.4 Een reisje langs de Rijn
Van laag naar hoog in europa en in de wereld
Transcript van de presentatie:

Nederland en het water

Ontstaan van polders (Flevoland) Watersnoodramp van 1953 Deltawerken Rivieren

Het ontstaan van polders Redenen: Jan Leeghwater: Bedenker van de polders Nieuwe polder: Flevoland

Flevoland Grootste polder ter wereld Kenmerken landschap Oostvaardersplassen

De watersnoodramp van 1953 Hoog tij en storm Deltawerken

De Deltawerken Dam, stormvloedkering, dijken Reizen en recreatie

Rivieren Versnellen door weghalen van bochten Meer water door opwarming

Groepsopdracht

Quiz

Wat hebben we geleerd? Wat vonden jullie van de les? Evaluatie