PRESENTATIE VAN HET BEDRIJFSPLAN Bedrijfsnaam PRESENTATIE VAN HET BEDRIJFSPLAN
Bedrijfsconcept Vat het product, de service, de technologie, het concept of de strategie samen die de basis van uw bedrijf vormt.
Vermeld duidelijk de bedrijfsmissie op de lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die de groei van uw bedrijf helpen sturen, maar wees zo bondig mogelijk.
Marktoverzicht Vat de markt in het verleden, het heden en in de toekomst samen. Laat die wijzigingen in marktaandeel, leiderschap, spelers, marktverschuivingen, kosten, prijzen of concurrenten de revue passeren die de kans vormen voor het welslagen van uw bedrijf.
Verkoopkansen Identificeer problemen en kansen. Vermeld consumentenproblemen en definieer de aard van de product- of servicekansen die door die problemen worden gecreëerd.
Concurrentie Vat de concurrentie samen. Vermeld welke voorsprong uw bedrijf op de concurrent heeft.
Doelstellingen Vermeld doelstellingen voor de komende vijf jaar Vermeld specifieke, meetbare doelen om uw doelstellingen de komende vijf jaar te bereiken. Noteer doelstellingen voor uw marktaandeel. Noteer doelstellingen voor omzet/winstgevendheid.
Het team Vermeld de namen van de directeur en de belangrijkste managers. Neem behaalde resultaten op om te laten zien dat deze personen eerder successen hebben geboekt. Geef het aantal jaren ervaring op dit gebied aan.
Het team [Volledige naam] Directeur, CEO [Volledige naam] Adjunct-directeur [Volledige naam] Beheerder
Resourcevereisten Vermeld de vereisten voor de volgende resources: Personeel Technologie Financiën Distributie Reclame Producten Services
Financieel plan Noteer een financieel plan op hoog niveau dat uw financiële model en prijsstellingen definieert. Dit plan moet de verwachte jaaromzet en winst voor de komende drie jaar bevatten. Gebruik meerdere dia's om dit onderwerp op correcte wijze te behandelen.
Risico's en beloningen Vat de risico's van het voorgestelde project en de manier waarop ze worden aangepakt samen. Schat de verwachte beloningen, met name als u fondsen probeert te werven.
Belangrijkste problemen Korte termijn Identificeer belangrijke beslissingen en problemen die onmiddellijk of op korte termijn moeten worden opgelost. Vermeld de gevolgen van het uitstellen van oplossingen voor die problemen. Lange termijn Identificeer problemen die op lange termijn moeten worden opgelost. Als u fondsen werft, moet u specifiek zijn over kwesties waarvoor financiële bronnen nodig zijn om de kwesties te kunnen oplossen.
Bijlage Vermeld extra materialen en bronnen